hallo,
Ik heb black dual heads in mijn V40 1998 en ik wil xenon (6000K) inbouwen. Er is al veel geschreven is over xenon in de phase 1, maar toch de volgende vraag.
Ik zie regelmatig xenon setjes van Siemens en Philips (€135,-)
Zijn deze beter dan de "setjes" die je voor €90,- tot €100,- aangeboden krijgt?
Het inbouwen is geen enkel probleem.
Heeft iemand ervaring met de Siemens lampen?
welk merk xenon?
-
- 2nd Gear member
-
- 5th Gear member
Ik heb geen ervaring met Siemens...
Al denk ik dat er wel degelijk verschil in kwaliteit zit, lettende op prijzen.
Ik zelf heb Pearl gekocht om 1 reden; langere garantie
Al denk ik dat er wel degelijk verschil in kwaliteit zit, lettende op prijzen.
Ik zelf heb Pearl gekocht om 1 reden; langere garantie
- marsm104
- 5th Gear member
- Contacteer:
Ik heb een HID set besteld voor € 85,-
Even afwachten hoe dat bevalt.
Groeten, Rick Marsman

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

-
- 5th Gear member
@ Marsm; hoe heb je die fotos zo gemaakt btw
- laheije
- 4th Gear member
Hid is geen merk en staat voor high intensity discharge.marsm104 schreef:Ik heb een HID set besteld voor € 85,-

Ik heb Carnamics 6000k gekocht en bevallen prima, kosten 149 euro
www.carnamics.eu en het artikelnummer is xk1001h7k6
Ik denk dat hoe goedkoper hoe slechter. (veel China rotzooi)
Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
- marsm104
- 5th Gear member
- Contacteer:
Op mijn site kan je wat making off foto's zien.Bart Giesen schreef:@ Marsm; hoe heb je die fotos zo gemaakt btw
Groeten, Rick Marsman

- Peterd54
- 2nd Gear member
Ik heb ook een setje voor 85 euro gekocht met 4300K (dus gelijk aan origineel) met 2 jaar garantie , excl. lampen. Losse lampen zijn voor 16,50 na te bestellen.
http://www.pc-cam.nl/
Ze geven een super mooi en helder licht en verblinden absoluut niet, zoals wel eens beweerd wordt. De Xenon lampen in het pakket hadden ook een 'stalen voetje' gelijk aan een H7. Ik heb wel eens gelezen dat deze daardoor beter in de koplampen passen en minder kans op een afwijkend licht beeld geven.
http://www.pc-cam.nl/
Ze geven een super mooi en helder licht en verblinden absoluut niet, zoals wel eens beweerd wordt. De Xenon lampen in het pakket hadden ook een 'stalen voetje' gelijk aan een H7. Ik heb wel eens gelezen dat deze daardoor beter in de koplampen passen en minder kans op een afwijkend licht beeld geven.
XC70 D5 AWD , geartronic 2004 met 193 PK
- den toerist
- 5th Gear member
Ik heb enige tijd geleden H7 halogeenlampen gekocht die een Super helder wit licht geven. Dit geeft zo goed zals visueel bijna het zelfde effect als de Xenon lichten. Het zijn halogeentjes van HellTec 55watt
V70 2.5D 1999
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
- laheije
- 4th Gear member
Het lijkt mij dat je veel helderer licht heb met xenon dan met halogeen lampen, die kunnen niet tippen aan xenon.
Heb je al in een auto gezeten of gereden met xenon? volgens mij niet anders kwam je niet tot deze conclusie.
Moet je echt eens proberen.
Huub
Heb je al in een auto gezeten of gereden met xenon? volgens mij niet anders kwam je niet tot deze conclusie.
Moet je echt eens proberen.
Huub
- den toerist
- 5th Gear member
Qua lichtopbrengst en helderheid kan dit inderdaad niet tippen aan de Xenon lichten. Heb er ook nu nog niet met zo'n wagen gereden die ermee uitgerust is moet ik bekennen. Ik bedoelde enkel hiermee dat er een goedkopere manier is om de Xenons te benaderen ( bij wijze van spreken) visueel dan.
Dus zet ik hiermee de halogeens NIET op een zelfde categorie.
Dus zet ik hiermee de halogeens NIET op een zelfde categorie.

-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Heb een Siemens xenon kit in mijn andere auto en dat bevalt erg goed, kosten waren 179,00 EUR. (SIEMENS)
Zit er over te denken om ook zo'n set voor mijn V40 te halen.
Zit er over te denken om ook zo'n set voor mijn V40 te halen.
V40 1.8 1999
K&N filters, Xenon 6000K, alu tellerringen, chromestip kofferbak, Grafeerletters spiegels.
K&N filters, Xenon 6000K, alu tellerringen, chromestip kofferbak, Grafeerletters spiegels.
-
- 2nd Gear member
Bedankt iedereen voor de tips.
Ik heb donderdagmiddag een 4300K setje van www.pc-cam.nl zoals PeterD54 beschreef, in de V40 geplaatst. Wat een helder wit licht, perfect zo.
De rechterkoplamp gaf veel problemen. Ik kon de lamp niet wisselen, daar de vulpijp van de ruitensproeierreservoir in de weg zat. Ik heb dus even de bumper een beetje moeten loshalen en daarna de unit eruit gehaald. Toen was het zo gepiept. Morgenvroeg laat ik in de garage de koplampen opnieuw afstellen.
Nu nog de stadslichten. Weet iemand bij voorbaat al wat goede lichtjes (eventueel LED) zijn? Ik heb als koplampen de blackduals.
Ik krijg er zelfs zin in om ook het groot licht in xenon uit te voeren.......
Ik heb donderdagmiddag een 4300K setje van www.pc-cam.nl zoals PeterD54 beschreef, in de V40 geplaatst. Wat een helder wit licht, perfect zo.
De rechterkoplamp gaf veel problemen. Ik kon de lamp niet wisselen, daar de vulpijp van de ruitensproeierreservoir in de weg zat. Ik heb dus even de bumper een beetje moeten loshalen en daarna de unit eruit gehaald. Toen was het zo gepiept. Morgenvroeg laat ik in de garage de koplampen opnieuw afstellen.
Nu nog de stadslichten. Weet iemand bij voorbaat al wat goede lichtjes (eventueel LED) zijn? Ik heb als koplampen de blackduals.
Ik krijg er zelfs zin in om ook het groot licht in xenon uit te voeren.......
-
- 2nd Gear member
Ikzelf heb twee high power Leds in de blackduals zitten, en die geven echt een hoop licht voor zo'n klein Ledje. Ze hebben een klein beetje een blaauw-tint die denk ik wel in de buurt komt van de 4300K.
Kosten wel wat, €18,95 per paar maar dan heb je ook wat. Ik heb ze bestelt bij www.ledsbuy.nl Je vindt ze bij de autolampen onder T10, ik heb de "witte" bestelt, want de warm witte hebben echt de kleur van een normale halogeen lamp.
Kosten wel wat, €18,95 per paar maar dan heb je ook wat. Ik heb ze bestelt bij www.ledsbuy.nl Je vindt ze bij de autolampen onder T10, ik heb de "witte" bestelt, want de warm witte hebben echt de kleur van een normale halogeen lamp.
- Revenge
- 1st Gear member
Vorige week ook een setje gekocht, maar kom tot de ontdekking dat ik echt geen ruimte onder de motorkap heb om de Ballast (omvormers) vast te maken.
De bedoeling is om ze ergens aan het chassis te schroeven, maar dat gaat volgens mij niet lukken.
Heeft iemand dit zelfde probleem al bij de hand gehad? Zijn er nog andere oplossingen?
Ik hoor het graag!!
Groet,
Johan
De bedoeling is om ze ergens aan het chassis te schroeven, maar dat gaat volgens mij niet lukken.
Heeft iemand dit zelfde probleem al bij de hand gehad? Zijn er nog andere oplossingen?
Ik hoor het graag!!
Groet,
Johan
- laheije
- 4th Gear member
Dan moet je eens naar deze foto kijken: 206824931 op marktplaats.
Hoe hij het gefikst heeft weet ik niet maar het zit er op.
Ik heb er een aan het luchtfilter vastgeschroeft, en aan de rechterkant op het binnenspatbord, daar is plek zat (bij een s40) tenminste.
Huub
Hoe hij het gefikst heeft weet ik niet maar het zit er op.
Ik heb er een aan het luchtfilter vastgeschroeft, en aan de rechterkant op het binnenspatbord, daar is plek zat (bij een s40) tenminste.
Huub
-
- 5th Gear member
Wellicht als je de bumper los haalt dat je daar plek is?
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
-
- 2nd Gear member
Revenge schreef:Vorige week ook een setje gekocht, maar kom tot de ontdekking dat ik echt geen ruimte onder de motorkap heb om de Ballast (omvormers) vast te maken.
Ik hoor het graag!!
Groet,
Johan
elke ballast had bij mij een beugel met een gaatjesstrip van 15 cm.
De rechterballast zit met een schroef vast aan het hydrauliekreservoir van het stuurhuis. (Tussen het reservoir en het verdeelblok van de rembekrachtiger)
Ik heb onder de ballast een strookje rubber geplakt om trillen te voorkomen.
bij de linkerballast heb ik aan weerszijden een strookje rubber geplakt. Daarna is de ballast geklemt tussen de accu en het luchtfilterhuis. De metalen strip loopt achter een lipje van het luchtfilterhuis langs. De strip heb ik om het lipje gebogen.
Er rammelt niets en de ballast kan eventuele warmte nog voldoende kwijt.
-
- 5th Gear member
Ik ben ook wel geïntereseerd in extra licht opbrengst, zeker als ik dit jaar weer naar Oostenrijk ga (s'nachts) en komend jaar naar zuid frankrijk (uiteraard ook s'nachts) maar vraag me het volgende af, kun je de hoogte verstelling nog gebruiken en geeft de BC geen storingen oid aan?
Grts Barry
Grts Barry
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
- laheije
- 4th Gear member
Die kan je zeker nog gebruiken, waarom niet meen je?
En bij de verkoper van de xenon moet je aangeven dat je een bc hebt en dan krijg je een aangepaste set.
Dus geen enkel probleem om xenon te (laten) installeren.
Dit is mijn ervaring.
Huub
En bij de verkoper van de xenon moet je aangeven dat je een bc hebt en dan krijg je een aangepaste set.
Dus geen enkel probleem om xenon te (laten) installeren.
Dit is mijn ervaring.
Huub
- Revenge
- 1st Gear member
Forummers,
Wellicht een stomme vraag, maar toch maar even...
Mijn S40 heeft dubbele koplampen. Ik heb vandaag even gekeken hoe alles zit, maar kom tot de ontdekking dat mijn groot/dimlicht en parkeerlicht(je) dezelfde voeding hebben.
Hoe ga ik dat dan doen met een Xenon setje? Moeten er ander parkeerlichten worden gemonteerd? Daar lees je bij aanschaf niets over.
En als je de dimlicht lampen vervangt, moet je dan ook de grootlicht vervangen?
Ben em even helemaal kwijt...
Wie kan mij vertellen wat ik nu eigenlijk moet vervangen?
Toevallig iemand uit de buurt die mij even kan helpen?
Hoor het graag.
Groet,
Johan
Wellicht een stomme vraag, maar toch maar even...
Mijn S40 heeft dubbele koplampen. Ik heb vandaag even gekeken hoe alles zit, maar kom tot de ontdekking dat mijn groot/dimlicht en parkeerlicht(je) dezelfde voeding hebben.
Hoe ga ik dat dan doen met een Xenon setje? Moeten er ander parkeerlichten worden gemonteerd? Daar lees je bij aanschaf niets over.
En als je de dimlicht lampen vervangt, moet je dan ook de grootlicht vervangen?
Ben em even helemaal kwijt...
Wie kan mij vertellen wat ik nu eigenlijk moet vervangen?
Toevallig iemand uit de buurt die mij even kan helpen?
Hoor het graag.
Groet,
Johan