Geluid van de 2.5t
-
- 4th Gear member
Afgelopen vrijdag zei een vriend van mij dat hij het turbo geluid wel erg stevig vond van mijn V70. Hij vond dat ik het eens moest vragen in de garage. Nou is dit natuurlijk moeilijk op een forum maar klinkt jullie 2.5t nou ook zo weinig roffel en zoveel turbo? Ik moet zeggen dat de geluiden sowieso erg gedempt zijn maar de turbo is toch wel heel erg overheersend en die komt veel sterker door dan de grom van de motor.
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
- liquid_force
- 6th Gear member
mijn 2.5T klinkt ook stevig ... ook de dumpvalve kun je heel duidelijk horen
-
- 4th Gear member
Als ik filmpjes op youtube kijk dan hoor ik altijd dat heerlijke 5 cylinder geluid! Dat wil ook, net als bij mijn oude V70 2.4d! Dumpvalve? Sorry, ben niet zo technisch.....
- liquid_force
- 6th Gear member
het psssst geluid als je schakelt 

-
- 4th Gear member
Hmmmm, dat heb ik dan weer nog nooit gehoord! Maar ik heb het idee dat het echt met isolatie te maken heeft. De roffel hoor je wel maar heel erg op de achtergrond. Waarom je de turbo dan wel zo goed hoort weet ik niet.
- liquid_force
- 6th Gear member
hier kun je horen wat ik met het geluid van de dumpvalve bedoel:
nu moet ik er wel bij zeggen dat ik een K&N Filter erin heb en geen origineel filter, hoewel ik niet weet of dat voor de sound wat uitmaakt ...
nu moet ik er wel bij zeggen dat ik een K&N Filter erin heb en geen origineel filter, hoewel ik niet weet of dat voor de sound wat uitmaakt ...
- Johann
- 5th Gear member
- Contacteer:
ja maar jij hebt een S60..
Dit gaat over de V70NN 2.5T.
De motor/roffel kun je wel horen, beter dan in de C30, maar idd kun je ook een turbofluit horen.
Dit gaat over de V70NN 2.5T.
De motor/roffel kun je wel horen, beter dan in de C30, maar idd kun je ook een turbofluit horen.
-
- 4th Gear member
Oh dat geluid. Ken ik wel maar idd niet van mijn auto.
Nou moet ik zeggen dat ik wel wat overstuur was toen ik weer in mijn auto stapte..... die vriend heeft namelijk ook zo'n 'sticker' op z'n auto maar dan wel met een paardje en geen eland..... een 430 spider..... dan moet je toch weer even wennen aan je eigen vetrouwde V70......
Zelfs aan het geluid.
Ik zal eens een filmpje proberen te maken......
Nou moet ik zeggen dat ik wel wat overstuur was toen ik weer in mijn auto stapte..... die vriend heeft namelijk ook zo'n 'sticker' op z'n auto maar dan wel met een paardje en geen eland..... een 430 spider..... dan moet je toch weer even wennen aan je eigen vetrouwde V70......

Ik zal eens een filmpje proberen te maken......