overdrive d voor p1800s gezocht

Alles over de klassieke sportswagons van Volvo
Plaats reactie
gazelle1
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 15.10.2008 - 19:57

Bewste mensen ,
mijn overdrive d van mijn p1800s uit 1967 is kapot, zoek een goed werkende vervanger, schijnt nogal moeilijk te zijn, of heeft iemnand een ander gunstig idee ?
[email]
Gebruikersavatar
oudevolvo
3rd Gear member
Berichten: 408
Lid geworden op: 26.04.2007 - 20:12

Een goed werkende vervanger kopen is vaak lastig inderdaad. Op beurzen en marktplaats worden ze wel aangeboden, maar doordat je ze niet makkelijk kunt testen zonder ze in te bouwen of op een testbank, weet je nooit of je dan een goede koopt.

Even afhankelijk van wat er stuk is, kun je denk ik het beste je eigen (laten) maken of een vervangende overdrive met garantie kopen. Omdat je al een overdrive hebt, zou ik me persoonlijk orienteren op revisie.

Hiervoor is Nordrive een bedrijf met (van horen zeggen) een goede naam, maar ook andere (Volvo Klassier) bedrijven zoals Nordicar kunnen je hiermee helpen.

Wat is eigenlijk de storing?
Niet gewoon een verstopt filter, te weinig olie, een losse draad of defecte solenoide?

Oh ja, het meest goedkope idee is om gewoon door te rijden, maar dan met 4 in plaats van 5 versnellingen :)
BW
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 31.05.2005 - 23:34
Locatie: Eindhoven

Met een tweedehandsje loop je het risico om snel weer hetzelfde probleem te hebben. Ik zou persoonlijk de overdrive laten reviseren of gewoon een gereviseerde kopen. De originele laten reviseren is natuurlijk het beste. ;) Nordicar biedt gereviseerde bakken aan, Scandcar ook.

Mocht je een tweedehands willen, dan zou je Transocar kunnen bellen, die leveren ook wel eens gebruikte bakken en overdrives voor een zacht prijsje. :)

Of gewoon ermee doorrijden met 4 versnellingen (al zou ikzelf op de snelweg gek worden :) ).
Gebruikersavatar
Boele
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
Locatie: Zeist

Het ligt er aan in hoeverre de OD kapot is. Als de banden op zijn, weet ik een adres waar ze nieuwe banden monteren. Ik zou toch eerst controleren of het filter niet verstopt zit, en of de solenoid goed staat afgesteld.
Plaats reactie

Terug naar “1800 serie”