Mijn keus is vrijwel zeker gevallen op een Volvo V50. Op het moment ziet het ernaar uit dat ik de volgende uitvoering ga nemen:
- 2.0D Powershift
- Edition II RTI
- Edition Plus Line
- Schuifdak
- Achterspoiler
- Nordic Light Oak
- Sportonderstel
- Subwoofer
- gelamineerd glas
- sportstuur
Over die laatste vier opties twijfel ik nog. Ik ben bang dat het sportonderstel teveel van het comfort weg zal nemen. Aan de andere kant ziet het er wel mooi uit en hoop ik dat het de wegligging nog beter zal maken. Ik heb een tijdje terug al even in een 2.0D PS gereden (komende zaterdag mag ik nog een keer een hele dag), en ik vond dat ie vooral op rotondes nogal dook in de bocht. Ik hoop dat dat beter is met het sportonderstel.
De subwoofer lijkt me een mooie toevoeging op het toch al mooie audiosysteem, maar ik lees er weinig echte ervaringen over. Twijfel dus nog.
Hetzelfde geldt voor het gelamineerd glas. Het gaat me dan vooral om de geluidsisolerende werking, maar daar hoor je ook erg veel verschillende verhalen over.
Het sportstuur vind ik erg lekker in de hand liggen, maar ik vind de meerprijs aan de hoge kant.
En dan moet ik nog een keuze maken qua kleur. Ik twijfel tussen Sapphire Black en Savile Grey voor de buitenkant. Zag vanochtend bij de dealer een Savile Grey S40 binnenstaan, en dat zag er toch wel erg mooi uit. Maar dat was onder kunstlicht.
En de binnenkant is een nog moeilijkere keuze. Met een donkere buitenkant is een licht interieur erg mooi, maar ik vind de lichte interieuren bij de V50 wel erg licht (en dus besmettelijk). Maar ja, een donker interieur maakt het geheel misschien wat te somber.
Wat is jullie (deskundige) mening? Sportonderstel te weinig comfort? Subwoofer het geld waard? Ik ben bang dat ik de kleur echt zelf zal moeten beslissen

Groeten,
Casper