Mijn XC70 was vandaag voor de APK in de garage.
De achterbanden blijken nogal onregelmatig gesleten te zijn. Buitenkant 1,4 mm, binnenkant 3,5 mm.
Is dat een kwestie van verkeerd uitgelijnd of is daar meer aan de hand?
Ongelijkmatige bandenslijtage
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Uitlijning lijkt me idd het meest voor de hand liggend.Ben XC70 schreef:Mijn XC70 was vandaag voor de APK in de garage.
De achterbanden blijken nogal onregelmatig gesleten te zijn. Buitenkant 1,4 mm, binnenkant 3,5 mm.
Is dat een kwestie van verkeerd uitgelijnd of is daar meer aan de hand?
Van welk jaar is je XC70?
-
- 5th Gear member
Volgens de verkoper die wij hadden hoort dit bij de XC70 van voor de facelift... Wel apart dat hij zoiets uit zichzelf vertelde. Trekt de jouwe ook naar rechts? Ik las (na de order...
) dat het XC70-eigen is en dat Volvo daar niets aan doet...(volvoweb.net)
Thom

Thom
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Dat is absolute onzin.....een XC70 stuurt snaarstrak en trekt absoluut niet naar rechts.. (ik heb 200.000km ervaring met XC70's)Thom schreef:Volgens de verkoper die wij hadden hoort dit bij de XC70 van voor de facelift... Wel apart dat hij zoiets uit zichzelf vertelde. Trekt de jouwe ook naar rechts? Ik las (na de order...) dat het XC70-eigen is en dat Volvo daar niets aan doet...(volvoweb.net)
Mijn vraag t.a.v. bouwjaar is uitsluitend bedoeld om te kijken of er een visco of haldex sper op zit.
Heb door wat jij allemaal over de verkoper schrijft erg weinig vertrouwen in die persoon gekregen.
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Contacteer:
uilijnen is meestal een zaak voor de (gestuurde)voorwielen; maar deze auto moet op een goede uitlijnbrug waar men ook in staat is om de stand van de achterwielen te meten. Ik kan het profiel op deze manier niet goed op afstand "lezen", maar ik vermoed dat de wielen niet recht onder de auto staan, maar scheef, met de onderkant meer naar binnen dan de bovenkant, of er is sprake van teveel toespoor; wellicht is dat bij een XC te stellen; is dat geen awd? dan zou het wellicht kunnen...
-
- 5th Gear member
Ik merkte ook niets bij de proefrit. Idd stuurt de XC70 (met servotronic, die heb ik geprobeerd) heerlijk. Lekker licht bij parkeersnelheid en mooi indirect op snelwegtempo. Hoe ik hierbij kom...lees dit maar eens:Dat is absolute onzin.....een XC70 stuurt snaarstrak en trekt absoluut niet naar rechts.. (ik heb 200.000km ervaring met XC70's)
http://www.volvoweb.net/forum/message.p ... 06d7035cd1
Wat betreft die verkoper...die Four-C trekhaak discussie...ik ben bang dat je er toch echt naast zit. Rutten in Boxmeer bv. heeft een XC70 met Four-C én trekhaak te koop staan (linkje lukt me niet)... Bovendien, hoeveel auto's hebben nu Nivomat? En hoeveel een trekhaak? Tuurlijk gaat zo'n auto hangen...dat is niet zo raar. Bovendien is de standaard XC70 ook niet voorzien van Nivomat...die kan toch ook prima een aanhanger of caravan trekken?
Thom
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Dat deze in die combinatie te koop staat zegt natuurlijk niets... het is Volvo NL (op aanraden van Volvo AB neem ik aan) die deze combinatie met klem ontraadt, je hoeft dat van mij heus niet aan te nemen, bel ze eens in Beesd en vraag naar de technische afdeling, die kunnen je haarfijn uit de doeken doen hoe het nu echt zit.Thom schreef:Wat betreft die verkoper...die Four-C trekhaak discussie...ik ben bang dat je er toch echt naast zit. Rutten in Boxmeer bv. heeft een XC70 met Four-C én trekhaak te koop staan
(dan kun jij het je dealer uitleggen)
-
- 2nd Gear member
waarschuwing laat je auto niet uitlijne bij een volvo dealer. Het heeft mij teveel nieuwe banden gekost.
Ik geloofde de montuer die mij vertelde dat een volvo moeilijk uit te lijnen was.
Ben bij profile terecht gekomen auto is perfect uitgelijnd iets met de balanse gedaan voor weing en goede koffie.
dit verhaal ooit tegen mij de vestiginsmanager van mijn volvodealer verteld en die vertelde er ook maar even bij dat zijn apparatuur neiet helemaal goed was afgesteld en daardoor konden waren zij niet nauwkeurig. over het verhaal dat de monteur had verteld over het uitlijnene verwees hij na rijk der fabelen. helaas kon ik de rekeningen voor de nieuwe banden niet meer naar het rijk der fabelen wijzen.
maar banden is al een vaak aangehaald item
Ik geloofde de montuer die mij vertelde dat een volvo moeilijk uit te lijnen was.
Ben bij profile terecht gekomen auto is perfect uitgelijnd iets met de balanse gedaan voor weing en goede koffie.
dit verhaal ooit tegen mij de vestiginsmanager van mijn volvodealer verteld en die vertelde er ook maar even bij dat zijn apparatuur neiet helemaal goed was afgesteld en daardoor konden waren zij niet nauwkeurig. over het verhaal dat de monteur had verteld over het uitlijnene verwees hij na rijk der fabelen. helaas kon ik de rekeningen voor de nieuwe banden niet meer naar het rijk der fabelen wijzen.
maar banden is al een vaak aangehaald item
een kritische maar blijde volvorijder
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Mijn XC70 is MY2003, dus het nieuwe type.
Ik heb 'm voor de APK bij de lokale dealer laten bekijken en met Furness af te spreken dat ze 'm hier mogen repareren maar Furness wil het zelf doen. Beide achterbanden zijn 'scheef'.
Ik heb as. maandag een afspraak bij Furness in Zwolle. Daar heb ik de auto in februari gekocht en hij zit dus nog in z'n 12 maanden Volvodealer garantie.
Toen ik ging proefrijden trok hij naar rechts en 'hobbelt' hij. Dat is wegtrekken is voor afleveren min of meer verholpen maar dat doet ie nu weer. Het hobbelen is nooit weggeweest en wordt nu steeds beter merkbaar.
mods edit
zullen we de trekhaakdiscussie in dát topic houden aub :twisted:
Ik heb 'm voor de APK bij de lokale dealer laten bekijken en met Furness af te spreken dat ze 'm hier mogen repareren maar Furness wil het zelf doen. Beide achterbanden zijn 'scheef'.
Ik heb as. maandag een afspraak bij Furness in Zwolle. Daar heb ik de auto in februari gekocht en hij zit dus nog in z'n 12 maanden Volvodealer garantie.
Toen ik ging proefrijden trok hij naar rechts en 'hobbelt' hij. Dat is wegtrekken is voor afleveren min of meer verholpen maar dat doet ie nu weer. Het hobbelen is nooit weggeweest en wordt nu steeds beter merkbaar.
mods edit
zullen we de trekhaakdiscussie in dát topic houden aub :twisted:
Immers ... VOLVO4LIFE