Pagina 1 van 4
iemand Ervaring met een XC 70 en lpg g3
Geplaatst: 17.10.2005 - 18:13
door -=Ron=-
heeft er iemand Ervaring met een XC 70 en lpg g3 installatie
en hoe bevalt dat
Geplaatst: 17.10.2005 - 21:39
door kuiper
Ik heb laatst proef gereden in een XC70 T op lpg. Gelukkig niet meteen gekocht. Vervolgens rond gebeld met kenners, Volvo-specialisten en Volvo-dealers. Allemaal zeiden ze hetzelfde: niet doen! Je zou nl. elke 100.000 km aan een nieuwe cilinderkop toe zijn (of erger). Ik heb de aanbieder netjes teruggebeld om te zeggen dat ik het niet deed en die vertelde mij dat de kop inderdaad vervangen was bij 110.000 km. Eén v/d Volvo-dealers wist mij te melden dat zíj het niet meer doen, een T op lpg zetten. Lijkt me duidelijk. Ga lekker door de D5, zou ik zeggen. Succes!
Kuiper
Geplaatst: 17.10.2005 - 21:44
door bart simpson
kuiper schreef:Eén v/d Volvo-dealers wist mij te melden dat zíj het niet meer doen, een T op lpg zetten.
Verstandige Volvo dealers hebben het nooit gedaan, het zijn de eigenwijze Volvo"dealers" die het zo nodig moesten proberen ondanks de bekende problemen en afwijzende houding van Volvo NL inzake garanties, en het kind van de rekening was
altijd de klant.
Geplaatst: 17.10.2005 - 22:44
door -=Ron=-
misschien was het dezelfde dan wel deze taat in nuland
Gr Ron
Op gas moet je koken
Geplaatst: 05.12.2005 - 20:46
door chefmonteur
Op gas moet je koken. Nu een kleine opleving door de hoge benzineprijs. De omzet LPG is al 20 jaar aan het dalen bron:
www.automobielmanagement.nl. Heb je nog meer nodig om je te overtuigen? Is natuurlijk van toepassintg op elke auto. Neem een diesel als je wat meer rijd.
Geplaatst: 23.03.2006 - 00:45
door BransM
Ron,
Ik rijd al jaren op LPG3 met een XC70. Prestaties zijn prima, al is mijn verbuik wel enigzins toegenomen. Ik heb wel een cylinderkop met geharde klepzetels, om > 150k km te kunnen rijden. Aan wegenbelasting ca 90E per maand. Betalen bij de pomp is nog steeds plezierig, een pomp met 0,50/liter in de buurt.
Geplaatst: 23.03.2006 - 08:00
door bart simpson
en door de lpg installatie niet meer in te ruilen.
Geplaatst: 23.03.2006 - 09:46
door Ludo
Bart, rij jij ook wel eens met je auto?.
bij het lezen van jouw berichten krijg je zowat het idee dat jij een auto enkel koopt voor garantie en inruilwaarde.
trouwens, ik ben ervan overtuigd dat een eerlijke partikulier een lpg auto sneller kwijt is dan een dealer een gelijke 2é hands benzine versie.
Geplaatst: 23.03.2006 - 12:00
door Gast
ik ben ervan overtuigd dat een eerlijke partikulier een lpg auto sneller kwijt is dan een dealer een gelijke 2é hands benzine versie.
Inderdaad, ze zijn niet aan te slepen.
Of zou het komen dat ze bij de Volvo-dealers geen auto's willlen verkopen met meer dan 150.000 km op de klok??
Geplaatst: 23.03.2006 - 13:47
door bart simpson
Ik denk dat een dealer dat verkoopt waar vraag naar is, wat heeft het voor zin om auto's neer te zetten die een klant niet zou willen hebben?
Geplaatst: 23.03.2006 - 18:53
door Gast
Tuurlijk :?
Geplaatst: 23.03.2006 - 19:19
door bart simpson
Ludo schreef:Bart, rij jij ook wel eens met je auto?.
bij het lezen van jouw berichten krijg je zowat het idee dat jij een auto enkel koopt voor garantie en inruilwaarde.
trouwens, ik ben ervan overtuigd dat een eerlijke partikulier een lpg auto sneller kwijt is dan een dealer een gelijke 2é hands benzine versie.
Na je huis is een auto waarschijnlijk je grootste investering, ikzelf vind het handig om de restwaarde daarvan dan ook optimaal in stand te houden, ook vind ikzelf het onhandig om de garanties (door eigen toedoen notabene) te bekorten of geheel om zeep te helpen.
Misschien iets te zuinig? het zal wel.... maar het staat eenieder natuurlijk vrij om daar mee om te gaan zoals hem of haar goeddunkt.
En "eerlijke particulieren"? daar geloof ik niet zo heel erg in.
Geplaatst: 23.03.2006 - 19:53
door Ludo
bart simpson schreef:Ik denk dat een dealer dat verkoopt waar vraag naar is,
ik denk eerder dat een dealer verkoopt wat hem (van hogerhand) opgedrongen word.
bart simpson schreef: ikzelf vind het handig om de restwaarde daarvan dan ook optimaal in stand te houden,
ligt de restwaarde dan lager als er een lpg installatie inzit?.
iedereen wil immers toch goedkoop rijden, enkel een leaserijder is niet begaan met hoge kosten maar voor de rest moet het toch allemaal voor weinig.
bart simpson schreef: En "eerlijke particulieren"? daar geloof ik niet zo heel erg in.
ze zijn er wel, met een beetje mensenkennis haal je ze er anders zo uit hoor.

Geplaatst: 23.03.2006 - 20:51
door bart simpson
Ludo schreef:ligt de restwaarde dan lager als er een lpg installatie inzit?.
Doorgaans brengt de gasinstallatie als zodanig niets op bij inruil, bij afwijkende motoren (een 2.4T, T5, 2.9 of T6) of modellen (XC70, XC90 of C70) zal een auto vaak zelfs minder opbrengen.
Wat is de winst dan van zo'n exercitie?
Geplaatst: 23.03.2006 - 21:28
door Ludo
bart simpson schreef:Doorgaans brengt de gasinstallatie als zodanig niets op bij inruil, bij afwijkende motoren (een 2.4T, T5, 2.9 of T6) of modellen (XC70, XC90 of C70) zal een auto vaak zelfs minder opbrengen.
Wat is de winst dan van zo'n exercitie?
winst weet ik zo niet.
hoeft eigenlijk ook niet, de winst heb je er al dubbel en dik uitgehaald tijdens de kilometers die je gedaan hebt. (ik ga er natuurlijk van uit dat er km's gemaakt worden hé

)
ik weet wel zeker (in deze tijden) dat je zo'n auto's voor een normale/reële prijs sneller verkocht hebt dan een zelfde model benzineversie.
Geplaatst: 23.03.2006 - 21:31
door bart simpson
@ludo, wel leerzaam, zit jij in die "handel" dat je dat zo stellig weet te melden?
Geplaatst: 23.03.2006 - 21:36
door Ludo
bart simpson schreef:@ludo, wel leerzaam, zit jij in die "handel" dat je dat zo stellig weet te melden?
nee hoor, ik heb beroepsmatig eigenlijk niets met auto's te maken.

Geplaatst: 05.04.2006 - 10:22
door SvenB
Kijk voor gas op een volvo T eens naar
www.mesman.nl en bel ze eens. Zij zijn dé specialist op dit gebied. Ken meerdere mensen die daar een T op gas hebben laten doen en hebben allen nog nooit problemen gehad.
Daar moet ik wel bij zeggen dat ze volgens mij ook geen van allen het er meer dan 100.000km in hebben zitten.
Geplaatst: 05.04.2006 - 10:39
door Ludo
SvenB schreef:Daar moet ik wel bij zeggen dat ze volgens mij ook geen van allen het er meer dan 100.000km in hebben zitten.
ik wel hoor hoor, en het gaat nog steeds als een banaan.

Geplaatst: 08.10.2006 - 20:02
door Barry (Grillmeister)
Beste Bart,
De inruil waarde is natuurlijk heel belangrijk maar als ik 4 jaar met een auto op gas G-3 heb gereden en jij op bijvoorbeeld diesel, wij alle twee 50.000 kilometer per jaar hebben gereden is wellicht mijn inruil bij de dealer minder maar heb ik zoveel minder aan mijn tank beurten uitgegeven dan jij dat ik toch nog lachend weg loop en jij niet.
Verder raak ik mijn auto (als ik tenminste normaal onderhoud heb laten plegen) sneller kwijt dan jij, voor het bedrag wat jij per tankbeurt uit geeft kan ik en met mij de volgende koper (die niet de lpg installatie heeft hoeven kopen) 2 keer tanken en dan is de diesel wellicht de helft zuiniger maar dan haal ik hier toch nog voordeel uit.
Verder is LPG nog steeds de tot nu toe meest milieu vriendlijke brandstof die op het moment algemeen verkrijgbaar is. De aanschaf en inbouw van LPG installaties is immers sinds de belachelijk hoge benzine en diesel prijzen niet voor niets vorig jaar gestegen tot ongekende rekord hoogte.
Groet Barry