Pagina 1 van 1

G3 Probleem?...............opgelost

Geplaatst: 18.10.2008 - 21:58
door Specialized
Vorige week mijn T5 (bj 98) bij Mesman op G3 laten zetten (Vialle). Daarna 500 probleemloze km's gereden (vond motor zelfs mooier lopen op gas). Vandaag belt mijn vrouw: op ca 5 km van huis begint de T5 steeds in te houden (en weer op gang te komen). Heb haar de tip gegeven om om te schakelen op benzine, en inderdaad is ze daarna probleemloos thuis gekomen. Vanavond zelf aantal keer geprobeerd te starten: na gewone start lijkt het net of na een paar seconden de brandstoftoevoer afgesloten wordt. Ik zit zelf te denken aan het brandstofafsluitrelais. Wie o wie heeft een idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn............................en hoe kan ik de schakelaar op dashbord bypassen, zodat ik gewoon op benzine kan starten?

OPLOSSING: dikke luchtslang zat niet goed bevestigd :? (constatering wegenwacht); vastzetten, foutcodes resetten en we mogen weer :D

Re: G3 Probleem?

Geplaatst: 19.10.2008 - 01:19
door Ludo
Specialized schreef: Vandaag belt mijn vrouw: op ca 5 km van huis begint de T5 steeds in te houden (en weer op gang te komen). Heb haar de tip gegeven om om te schakelen op benzine, en inderdaad is ze daarna probleemloos thuis gekomen.
lege tank?.

Specialized schreef: Vanavond zelf aantal keer geprobeerd te starten: na gewone start lijkt het net of na een paar seconden de brandstoftoevoer afgesloten wordt. Ik zit zelf te denken aan het brandstofafsluitrelais.
ik neem aan dat de motor dan nog op benzine draait?.
dan kan het idd het brandstofrelais zijn.
of krijg je hem helemaal niet meer aan de praat?.

Specialized schreef:en hoe kan ik de schakelaar op dashbord bypassen, zodat ik gewoon op benzine kan starten?
normaal gaat na het starten het groene ledje (even) knipperen.
als je dan 1x op het knopje drukt, gaat het rode ledje constant branden.
je rijd dan op benzine, en het systeem gaat niet over naar lpg.

Geplaatst: 19.10.2008 - 11:31
door Specialized
lege tank?.
Vrijdag net Gas volgegooid en 10 l benzine erbij
ik neem aan dat de motor dan nog op benzine draait?.
dan kan het idd het brandstofrelais zijn.
of krijg je hem helemaal niet meer aan de praat?.
Volgens het systeem zou hij inderdaad moeten starten op benzine, en hij start wel, maar na 1 a 2 sec neemt toerental heel snel af en slaat motor weer af
normaal gaat na het starten het groene ledje (even) knipperen.
als je dan 1x op het knopje drukt, gaat het rode ledje constant branden.
je rijd dan op benzine, en het systeem gaat niet over naar lpg.
Ga ik straks proberen, hou je op de hoogte
(anders vadertje wegenwacht maar langs laten komen, want heb hem morgen wel weer nodig)

Geplaatst: 19.10.2008 - 12:00
door Ludo
ludo schreef:ik neem aan dat de motor dan nog op benzine draait?.
dan kan het idd het brandstofrelais zijn.
of krijg je hem helemaal niet meer aan de praat?.
Specialized schreef: Volgens het systeem zou hij inderdaad moeten starten op benzine, en hij start wel, maar na 1 a 2 sec neemt toerental heel snel af en slaat motor weer af
mm, dat klinkt meer als een haperende antennering.

:-k

Geplaatst: 19.10.2008 - 12:18
door Specialized
mm, dat klinkt meer als een haperende antennering.
Mooi die belgische termen. Wat betekent antennering?
Ik heb net nog even geprobeerd te starten op benzine: helaas zelfde verhaal. Als ik tijdens zakken toerental gas (sorry, benzine) bijgeef, hoor ik ergens onder de wagen lucht afblazen en slaat motor direct af. De gaspomp slaat wel aan als ik probeer te starten op gas, dus aan zekeringen ligt het m.i. niet

Geplaatst: 19.10.2008 - 16:54
door Ludo
het lpg gedeelte heeft niets met het starten te maken.
je kan, als je het contact op stand II zet, ook op het knopje drukken, de motor zal dan enkel op benzine gaan draaien.

je zou eventueel al eens kunnen beginnen met de brandstofrelais (even) te overbruggen.
hoe je dat kan doen, staat hier op het 850 forum beschreven: http://www.volvo850forum.nl/index.php/t ... 328.0.html

de antennering is de 'ontvanger' van de startontderbreker.
in je sleutel zit de 'zender'.
kijk ook even in dit topic: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=21096

Geplaatst: 19.10.2008 - 17:01
door Specialized
Ludo schreef:het lpg gedeelte heeft niets met het starten te maken.
je kan, als je het contact op stand II zet, ook op het knopje drukken, de motor zal dan enkel op benzine gaan draaien.

je zou eventueel al eens kunnen beginnen met de brandstofrelais (even) te overbruggen.
hoe je dat kan doen, staat hier op het 850 forum beschreven: http://www.volvo850forum.nl/index.php/t ... 328.0.html

de antennering is de 'ontvanger' van de startontderbreker.
in je sleutel zit de 'zender'.
kijk ook even in dit topic: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=21096
Dag Ludo, dank voor alle tips (ook handig voor de toekomst). Dat van de luchtslang had ik eigenlijk zelf moeten constateren, maar ja, dat krijg je als je meer verstand hebt van fietsen :) (Specialized)