Centrale deurvergrendeling werkt niet op één deur

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Guestuser

Hallo,

Ik heb een tijd geleden een volvo 440 gekocht uit '95. Prima auto, alleen werkt de centrale deurvergrendeling (gewoon met de sleutel, dus niet draadloos) op de linker achterdeur niet (achter bestuurder)..

De rest van de deuren werken wel allemaal prima, wat zou er aan de hand kunnen zijn en wat kan ik evt. zelf checken?

Alvast bedankt voor de reacties :)
440rijder
2nd Gear member

Je kan achter de deurpanelen kijken of alles nog goed aangesloten is. Even kijken of er spanning op de polen van de stekkers komt, zo nee zit het probleem voor het slot, zo ja zit het in het slot. Het is lastig vervangen maar een kappot slot kan je uit elke sloper halen, inbouwen staat elders wel beschreven, evenals hoe de deurpanelen verwijderd moeten worden (zoek op electrische ramen, is onlangs een topic over geweest waarin uitvoerig het uitkleden van de deur beschreven is). Succes
Guestuser

oke, ik heb het deurpaneel al een keer verwijderd. Maar waar zit het motortje dan? Want die kon ik toen niet vinden.. Maar je komt dus niet echt makkelijk bij dat motortje?
440rijder
2nd Gear member

Het motortje in geintergreerd in het deel wat 'in het slot' valt. Onderaan zit een stekkertje wat het systeem van stroom voorziet, daar kan je op testen of je ook spanning op de draden krijgt bij op slot doen en van het slot halen. Het is niet erg makkelijk bereikbaar omdat het achter het metaal van o.a. het SIPS zit.
Guestuser

Dus als ik het goed begrijp, zit het niet bij de schakelaar (het drukknopje) wat je handmatig kan bedienen? Dus bij het handvat? Of snap ik het dan toch nog verkeerd?
440rijder
2nd Gear member

Geen van deze 2, het zit bij het deel in de deur wat de vergrendeling doet met het chassis (op het uiteinde van de deur dus). Het knopje zit alleen met een staaldraad hieraan bevestigd.
Igoriaan
4th Gear member

Ik weet niet of de bevestiging en plaatsing hetzelfde is, maar bij de voordeur zit het zo:

Het motortje is een zwart blokje van ongeveer 7x4x2cm, met aan de bovenkant een soort wit hengseltje (als je hem ziet, snap je hem). Dat hengseltje hangt zeg maar onder het slot. Dus dat ding dat in die beugel in je carrosserie valt ;).

Het kan zijn dat je hem niet duidelijk ziet zitten. Je zult het slot even los moeten schroeven (de 3 inbusboutjes die je op de kopse kant van de deur in het slot ziet). Geen schrik, het is niet zo dat je daarna je deur of slot helemaal moet afstellen, want zodra je die 3 boutjes weer vastschroeft zit hij op exact dezelfde plek.

Verder zou je kunnen proberen om de raamgeleider even los te draaien. Dan moet je 2 gewone 6kant-bouten losdraaien. 1 aan de onderkant, 1 aan de bovenkant van de deur. Je ziet meerdere bouten in de deur zitten. Je moet de 2 bouten losdraaien die het meeste aan de kant van het slot zitten. Ook hier geldt: niks aan de hand, kan gewoon makkelijk weer vast.

Als je hem dan nog niet kan vinden zou ik me afvragen of hij er niet gewoon door de vorige eigenaar uit is gehaald :D

Succes!
- Igor...

S80 2.4i 170 PK G3 - Handgeschakeld, Dark Olive Pearl, bouwjaar 1999
850 Estate 2.5i 10V - Handgeschakeld, Tropic Green Metallic, bouwjaar 1994
440 1.8i - CVT Automaat, Rood Metallic, bouwjaar 1995
Guestuser

Onderhand maar eens tijd gemaakt om door te gaan.

Maar ik kom er niet uit, ik krijg het motortje er niet uit, hoe moet ik dit nou doen? Heb ff foto's geplaatst over hoe ver ik ben gekomen, tot nu toe..
AfbeeldingAfbeelding AfbeeldingAfbeelding
Een snelle reactie zou top zijn, aangezien ik er nu mee bezig ben :)
440rijder
2nd Gear member

Om m er helemaal uit tte halen moet het raam er uit. Ik zou eerst checken of het motortje stroom krijgt bij het in en uitschakelen van de vergrendeling. Dit kan je op de stekkers meten (onderin de deur)
Guestuser

Ja dat lijkt mij ook handiger ja, dan zal ik dat maar doen.. Heb weinig zin om het hele raam eruit te halen..

Maar kan ik dan evt. een setje motortjes bij cargoods.nl bestellen (wil ook nog centrale deurvergrendeling maken op afstandsbediening) en dan het motortje aansluiten zoals het in dit topic gedaan is?
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... t=cargoods
Dan hoef ik m'n ramen er niet helemaal uit te halen als ik het goed begrijp, toch?
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”