lambda lampje
-
- 1st Gear member
Sinds 25 juni ben ik in het bezit van een 850 estate t5.Van vrijwel het begin gaat het lambda lampje branden en gaat ook weer soms vanzelf weer uit. De auto is nu 4maal bij de volvo dealer geweest en steeds na 1of 2 dagen heeft de auto weer hetzelfde ,namelijk hokkeren en stoten en het lambda lampje. Hij gaat nu voor de 5maal naar de dealer ,maar eerlijk gezegd begin ik het zat te worden! Heeft iemand enig idee wat het wezen kan? Ik noem nog even op wat er in die tussen tijd allemaal vervangen is.Alle slangen, radiateur, versnellingsbak,abs computer, beschermplaat voorkant motor ,distributieriem,kachelventilatormotor,en verders nog een hoop klein spul ,wat ik maar niet opnoem.groetjes.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Een brandend lampje is een teken dat er iets mis is met de uitlaatgassen. En die komen binnen via het luchtfilter en een beetje brandstof.
De volgende dingen kunnen er aan de hand zijn:
1 kapotte luchtmassa-meter
2 kapotte brandstofinjector
3 valse lucht bij de inlaat
4 kapotte lambdasonde
5 controleer het EGR, uitlaatgassen recirculatiesysteem
Laat deze punten eens nakijken, kees de storingscodes eens uit en vraag je geld terug voor het vervangen van de radiator, slangen, versnellingsbak, beschermplaat, kachelventilator ... Al deze zaken hebben NIETS met je storing te maken aan je uitlaatgassensysteem
De volgende dingen kunnen er aan de hand zijn:
1 kapotte luchtmassa-meter
2 kapotte brandstofinjector
3 valse lucht bij de inlaat
4 kapotte lambdasonde
5 controleer het EGR, uitlaatgassen recirculatiesysteem
Laat deze punten eens nakijken, kees de storingscodes eens uit en vraag je geld terug voor het vervangen van de radiator, slangen, versnellingsbak, beschermplaat, kachelventilator ... Al deze zaken hebben NIETS met je storing te maken aan je uitlaatgassensysteem
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]