hallo ,ik heb een leuke v70 gezien maar vertrouw de km stand niet.
De auto komt uit duitsland met onderhoud boekjes.(maar kennen daar geen nap)
Ik weet dat het niet moeilijk is om iedere keer voor een beurt de km stand terug te draaien ,zodat de auto weinig gelopen heeft.
Nu is mijn vraag blijgt de orginele km stand incl storingen in history van de hoofdcomputer staan.
Ik weet niet of de tellerstand gekoppeld is aan computer stand(als dit al bestaat)
michel
blijft km stand in hoofdcomp na terug draaien km teller
Op een Duits kenteken staan alle vorige eigenaren, dus even rond bellen is misschien wel handig.
Ik denk dat de km-stand wel ergens blijft staan, maar of de dealer dit kan zien/vinden, dat betwijfel ik.
Ik denk dat de km-stand wel ergens blijft staan, maar of de dealer dit kan zien/vinden, dat betwijfel ik.
-
- 2nd Gear member
Ik zal het ook vragen aan de monteur die de auto zal gaan onderhouden,deze jongen werkt bij volvo
Hij wist het ook niet zeker maar dacht van wel.
Als ik de auto gaat kopen dan neem ik hem met de laptop v.d zaak mee,om wat te checken
omdat hier zoveel freaks rond hangen dacht ik, laat ik het eerst hier proberen.
De auto is al ingevoerd in maart en vernederlansd?
michel
Hij wist het ook niet zeker maar dacht van wel.
Als ik de auto gaat kopen dan neem ik hem met de laptop v.d zaak mee,om wat te checken
omdat hier zoveel freaks rond hangen dacht ik, laat ik het eerst hier proberen.
De auto is al ingevoerd in maart en vernederlansd?
michel
V70 D4 2014
V70 2.5T 2004 sapphire black edition rti-pdc-leer-kinderzitjes-hu 803 met hp sound-ramen geblindeerd-zomer:thor black chrome 17";-winter:echo 16";-[s[/s]xenon-spoiler[/size verkocht
V70 2.5T 2004 sapphire black edition rti-pdc-leer-kinderzitjes-hu 803 met hp sound-ramen geblindeerd-zomer:thor black chrome 17";-winter:echo 16";-[s[/s]xenon-spoiler[/size verkocht
- Trucker
- 6th Gear member
- Contacteer:
Ik weet niet of ik dit wel op dit forum kan zeggen maar.........
bij peugeot 206 blijft dat WEL in de hoofdcomputer staan.
bij peugeot 206 blijft dat WEL in de hoofdcomputer staan.
Gr Trucker
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
-
- 5th Gear member
Hoi,
Voorzichtigheid is altijd geboden, ook bij niet import auto's.
Staat de auto bij een garage of bij een particulier te koop?
Als de auto bij een particulier staat dan kun je je afvragen waarom
iemand zijn net aangeschafte auto binnen 6 mnd al weer verkoopt
Voorzichtigheid is altijd geboden, ook bij niet import auto's.
Staat de auto bij een garage of bij een particulier te koop?
Als de auto bij een particulier staat dan kun je je afvragen waarom
iemand zijn net aangeschafte auto binnen 6 mnd al weer verkoopt
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Ik heb het ook eens gelezen dat de echte KM stand bewaard blijft.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- modiniro
- 2nd Gear member
Hallo,
bij Volvo is het zo geregeld dat de KM-stand nooit in 1 ECU is opgeslagen.
Bij het P1 en P2 platform (V70 is P2 platform) wordt de km-stand opgeslagen in de DIM (Driver Information Module) , PJB (Passenger Junction Box) en ENG (Engine Control Uniit).
Als 1 van de drie uitgewisseld wordt, kijken de andere twee of het nieuwe onderlinge verschil meer dan +500km is. Als dit het geval is wordt de hoogste stand (uit de twee overige units) terug geschreven.
Alleen als je alle drie units vervangt zou het kunnen, mits je van te voeren weet wat de opgeslagen stand is.
Tot slot, de nodes hangen aan de CAN bus en het is niet zonder tussenkomst van de dealer mogelijk een unit zomaar om te wisselen.
groeten,
Rob
bij Volvo is het zo geregeld dat de KM-stand nooit in 1 ECU is opgeslagen.
Bij het P1 en P2 platform (V70 is P2 platform) wordt de km-stand opgeslagen in de DIM (Driver Information Module) , PJB (Passenger Junction Box) en ENG (Engine Control Uniit).
Als 1 van de drie uitgewisseld wordt, kijken de andere twee of het nieuwe onderlinge verschil meer dan +500km is. Als dit het geval is wordt de hoogste stand (uit de twee overige units) terug geschreven.
Alleen als je alle drie units vervangt zou het kunnen, mits je van te voeren weet wat de opgeslagen stand is.
Tot slot, de nodes hangen aan de CAN bus en het is niet zonder tussenkomst van de dealer mogelijk een unit zomaar om te wisselen.
groeten,
Rob
- Polarbaer
- 2nd Gear member
Het geeft beslist geen zekerheid, maar wel goed om te weten: in tegenstelling tot in Nederland (en België?) is het terugdraaien van de kilometerstand in Duitsland een strafbaar feit. Dat, i.c.m. het feit dat je in Duitsland de vorige eigenaars op kunt sporen, kan aardig wat zekerheid geven.
V70 classic - 2.5 20V - MY1998 - Black stone - volleder - 16' Perfo velgen
-
- 2nd Gear member
helaas vind mijn vriendin de grijze kleur icm de brede zwart/grijs stootstrips op de zijkant en de bumper NIET MOOI :-x ,wachten dus op een andere kleur
Ik heb ook aangeboden om de grijze delen te laten spuiten,maar helaas
michel
Ik heb ook aangeboden om de grijze delen te laten spuiten,maar helaas
michel
V70 D4 2014
-
- 2nd Gear member
Even dit onderwerp omhoog schoppen. Is de post van Modiniro werkelijk waar? Wij twijfelen namelijk ook een beetje over de kilometerstand van de Volvo die wij op het oog hebben.
Volvo XC90 D5 2019 R-Design met (vrijwel) alle opties
Volvo XC60 D3 2015 Ocean Race
OUD: Volvo V70 D5 2003 Automaat - Comfort + Estateline
OUD: Volvo V50 1.6 2009 Drive start & stop + RTI
-
- 6th Gear member
Bij mijn auto komt er bij het uitlezen ook een km-stand uitgerold, die is opgeslagen in de computer. Als het goed is, is in de auto die jij op het oog hebt, ook met uitlezen wel de originele km-stand te zien. Succes ermee.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
-
- 2nd Gear member
Dus bij het uitlezen van de kilometerstand door een Volvo-dealer zal altijd de juiste kilomterstand naar voren komen?
Volvo XC90 D5 2019 R-Design met (vrijwel) alle opties
- modiniro
- 2nd Gear member
Nogmaals, als het verschil in kilometerstand tussen ECM, DIM en CEM meer
dan 500km wordt de hoogste stand teruggeschreven. Dit weet ik zeker.
Wat Polarbaer schrijft is ook goed, een auto uit Duitsland zal t.o.v. Nederland
zowiso een meer betrouwbare km-stand hebben omdat dit in Duitsland wettelijk
vastgelegd is dat rommelen aan de KM-stand (ook als je er geen gewin uit wilt halen) gewoon verboden is.
dan 500km wordt de hoogste stand teruggeschreven. Dit weet ik zeker.
Wat Polarbaer schrijft is ook goed, een auto uit Duitsland zal t.o.v. Nederland
zowiso een meer betrouwbare km-stand hebben omdat dit in Duitsland wettelijk
vastgelegd is dat rommelen aan de KM-stand (ook als je er geen gewin uit wilt halen) gewoon verboden is.
-
- 4th Gear member
Even oud topic weer omhoog, wat modiniro hier schrijft, maakt dat het lastig om kilometerstand van een volvo v70 terug te draaien of is het eigenlijk geen probleem voor een professional?
En in dat laatst geval kan de Volvo dealer dan nog verdachte omstandigheden waarnemen als de computer uitgelezen wordt?
En in dat laatst geval kan de Volvo dealer dan nog verdachte omstandigheden waarnemen als de computer uitgelezen wordt?
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
V50 1.8 2005
- mga1600
- 6th Gear member
Ik kocht destijds een geïmporteerde V70 D5 uit Duitsland. De kilometerstand vond ik ook laag en ik heb, om zeker te zijn, de Volvo garage in Duitsland gebeld die de auto nieuw had afgeleverd. Het adres stond in het service boekje. Heel vriendelijk en behulpzaam waren ze en ze hebben me zelfs kopieën gestuurd van de uitdraai van de hele service historie van die auto. De kilometerstand bleek gewoon te kloppen. Ik kreeg van hen ook het adres van de eigenaresse en die heb ik toen aangeschreven en een foto gestuurd van de auto met NL-kenteken. Dat vond ze leuk en ik kreeg van haar een paar foto's waarop de auto in Duitse uitmonstering te zien was. Ze had de aankooprekening ook nog voor me. Leuk toch?
XC60 T6 Ultimate Dark my24
-
- 3rd Gear member
In tegenstelling tot wat hier beweerd wordt, is er in Duitsland juist veel sprake van onjuiste kilometerstanden. Veel onderzoek naar geweest, tot wel 30% van de imports heeft een onjuiste stand. Spreek uit professionele ervaring... Is wel strafbaar, maar dat is te hard rijden ook
Belangrijk is een sluitende onderhoudshistorie. Heb het wel meegemaakt dat er bladzijden uit de boekjes misten. Check inderdaad vorige eigenaren en of dealers die onderhoud hebben uitgevoerd. Allerbelangrijkste: je gevoel bij de auto, let op stuur, pedalen, bekleding, steenslag. Bij twijfel niet inhalen!

Belangrijk is een sluitende onderhoudshistorie. Heb het wel meegemaakt dat er bladzijden uit de boekjes misten. Check inderdaad vorige eigenaren en of dealers die onderhoud hebben uitgevoerd. Allerbelangrijkste: je gevoel bij de auto, let op stuur, pedalen, bekleding, steenslag. Bij twijfel niet inhalen!
C70 II 2.4i Intro edition geartronic, MY2010, electric silver, calcite leer, Midir (zomer), Mirzam (winter), high performance, blis, meedraaiend xenon, RTI enz enz.
C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)
Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)
Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
-
- 4th Gear member
Ik krijg van Volvo Zwitersland geen gegevens zonder schriftelijk akkoord vorige eigenaar. Ok ik kreeg wel de KMstand en datum van laatste bekende service maar dat was helaas van vele jaren geleden. Vorige zwitserse eigenaar onbekend. Vind het suf, dat je niet bij RDW de ex/importeur kan opvragen of buitenlands kenteken. Ik weer inmiddels waar de uto vandaan komt, vakgarageloosdrecht maar die zegt dat die auto onderdeel vawas van een partij import en dat alle gegevens bij de auto zaten. Maar die zijn dus door eerste particuliere NL eigenaar kwijtgeraakt.
Maar nog even op mijn vraag terugkomend, het is dus ook voor een professional te doen om een Volvo KM stand terug te draaien, zonder dat een dealer dat achteraf nog kan bepalen. Of kan die door de hier al eerder genoemde methode dat de standen in meerdere computers in je volvo worden weggeschreven ze daar alsnog vandaan halen? Of worden die ook overschreven door een professionele crimineel?
Maar nog even op mijn vraag terugkomend, het is dus ook voor een professional te doen om een Volvo KM stand terug te draaien, zonder dat een dealer dat achteraf nog kan bepalen. Of kan die door de hier al eerder genoemde methode dat de standen in meerdere computers in je volvo worden weggeschreven ze daar alsnog vandaan halen? Of worden die ook overschreven door een professionele crimineel?
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
V50 1.8 2005
-
- 4th Gear member
Ik heb het antwoord al van de Dealer. Alle kastjes kunnen vervangen of overschreven zijn, dus nooit met zekerheid te zeggen. Maar ze komen het wel eens tegen bij geimporteerde auto's dat er een afwijking is, dus dan is het niet op de juiste manier gedaan.
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
V50 1.8 2005
- JPV70
- 3rd Gear member
Alle hardware vervangen (en dus aanschaffen) en vervolgens programmeren is een behoorlijke investering. Het zal ongetwijfeld wel eens gedaan zijn, ik kan mij echter niet voorstellen dat er door veel "teller-terug-draaiers" zoveel moeite wordt gedaan. De andere versie kom je veel tegen, zelfs nu nog in NL. Boekjes aangepast en simpel om de teller terug te draaien, de advertenties staan nog gewoon op Marktplaats. Overigens wel vaak VAG auto's.
Ik denk dat Volvo aardig zijn best heeft gedaan om dit tegen te gaan en met enig succes.
Ik denk dat Volvo aardig zijn best heeft gedaan om dit tegen te gaan en met enig succes.
V70 D5 -Black sapphire metallic- (185pk -> VolvoTune 227pk) 2007, geartronic
V70 XC 2.4T -Silver metallic- (200pk) 2001, automaat
V70 2.4i -Dark grey pearl- (170pk) 2000, automaat
S60 D5 -Dark grey pearl- (163pk) 2003, handschakel
V70 XC 2.4T -Silver metallic- (200pk) 2001, automaat
V70 2.4i -Dark grey pearl- (170pk) 2000, automaat
S60 D5 -Dark grey pearl- (163pk) 2003, handschakel