Hoi allemaal,
Met veel verbazing het verhaal van Brutus gelezen met zijn brand, indrukwekkend!
Wat ik echter in dit verhaal niet geleze heb , is een oplossing mbt het ``stotteren`` van zijn t4. Zelf heb ik sinds 2jr een v40 t4 uit 1998. Het begon
allemaal al op het moment van aflevering. Auto stotterde enorm toen ik voor de 1e keer in deze auto reed (bij proefrit is het niet opgevallen). Direkt terug gegaan naar verkoper. Deze heeft onderdeeltjes vervangen van de bobine;
het stotteren was vanaf dat moment verdwenen. Echter mijn eerste wintersport met de volvo kwam het alweer terug. En tot op heden nog af en toe dat de auto hapert bij gas geven. Ook op de cruise control merk ik af en toe dat het gas wegvalt. Voornamelijk gebeurt dit wanneer ik lange afstanden
rij zoals wintersport. Nu ga ik niet zo vaak ver weg dus is ermee te leven.
Zelf al wat gezocht over dit probleem op het net. Ik kwam tot de conclusie
dat dit vaker voorkomt. Met name werd er gesproken over de ECU welke
door Siemens geproduceerd is. Hier schijnen ook al diverse updates voor
geproduceerd te zijn. Ook werd het probleem in de kwaliteit brandstof gezocht.
Maar wat nu de echte oorzaak is weet ik na 2jr nog niet, misschien is er op dit forum nog wel meer over geschreven. Ik heb het zelf nog niet gevonden.
Ben benieuwd naar reacties!
stotteren t4 01/1998
- PhysicalZen
- 3rd Gear member
hier zijn inderdaad meerdere topics over geweest :?
Ikzelf heb mijn bobines vervangen, brandstoffilter, brandstofpomp (hierna is hij niet meer volledig uitgevallen, ik had een vreemde brom in de pomp zitten). Ik heb nog wel het gevoel dat hij niet regelmatig loopt!
Analyse van volvo nederland was dat het aan de LMM kan liggen (lees het topic Luchtmassameter).
Volgende vernieuwing zijn de bougiekabels, de LMM, de slangen aan compressorzijde.
De kans dat het de siemenscomputer is schijnt nihil te zijn voor deze storing (aldus volvo nederland)
Ikzelf heb mijn bobines vervangen, brandstoffilter, brandstofpomp (hierna is hij niet meer volledig uitgevallen, ik had een vreemde brom in de pomp zitten). Ik heb nog wel het gevoel dat hij niet regelmatig loopt!
Analyse van volvo nederland was dat het aan de LMM kan liggen (lees het topic Luchtmassameter).
Volgende vernieuwing zijn de bougiekabels, de LMM, de slangen aan compressorzijde.
De kans dat het de siemenscomputer is schijnt nihil te zijn voor deze storing (aldus volvo nederland)
Wat goed is...........kan nog steeds beter!!
To tune..or not to tune..Thats no question
V60 D4 r-design, 240 GLE, C303(V40D4 r-design-70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
To tune..or not to tune..Thats no question
V60 D4 r-design, 240 GLE, C303(V40D4 r-design-70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)