stuurbekrachtiging

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Gebruikersavatar
roberto
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 21.03.2006 - 21:12

mijn stuurbekrachtiging hoor je als je het stuurt beweegt,als de motor koud is dan is het weg?
wat zou het kunnen zijn?pomp defect?oude olie?
Gebruikersavatar
Igoriaan
4th Gear member
Berichten: 816
Lid geworden op: 22.04.2008 - 03:03
Locatie: Eindhoven

Had ik ook. Even stuurbekrachtigingsolie kopen bij de automaterialen zaak. Wel de goeie kopen, speciaal voor stuurbekrachtiging (kost 15-20 euro per liter geloof ik). En dan een beetje bijvullen.
Bij mij is het zo dat je ook luchtbelletjes ziet in het stuurbekrachtigingsreservoir als hij net iets te laag is. Gewoon een klein beetje erbij gooien, dan is het geluid meteen weg.
Heb ooit gevraagd aan de monteur die mijn auto onderhoudt, komt door een verbinding in het leidingensysteem die van rubber op metaal gaat. Dat is een beetje een moeilijke verbinding en die kan gaan 'zweten'. Op zich is er geen probleem, gewoon op peil houden. Met zo'n liter kun je jaaaaren vooruit!
- Igor...


S80 2.4i 170 PK G3 - Handgeschakeld, Dark Olive Pearl, bouwjaar 1999
850 Estate 2.5i 10V - Handgeschakeld, Tropic Green Metallic, bouwjaar 1994
440 1.8i - CVT Automaat, Rood Metallic, bouwjaar 1995
Gebruikersavatar
roberto
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 21.03.2006 - 21:12

bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Er moet ATF type F of G in. Da's automatenbak olie. verversen is de beste optie, om alle troep eruit te halen. Als je in het vulreservoir kijkt zie je een klein filterje zitten op de bodem. Als dat zwart ziet moet de olie ververst, dan helpt bijvullen niet.
Gebruikersavatar
roberto
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 21.03.2006 - 21:12

is dat makkelijk zelf te doen?
en zo ja kan je het dan simpel uitleggen
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Het principe is eigenlijk heel simpel: vind het reservoir, volg de leidingen naar het meest laag gelegen punt (de leidingen lopen iets anders afhankelijk van of je airco hebt of niet) en neem de leiding op het laagste punt los. De olie stroomt er nu uit (wel netjes opvangen natuurlijk) en je kunt hem daarna weer aansluiten (goed vast klemmen) en vullen met verse olie.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
roberto
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 21.03.2006 - 21:12

dat is niet moeilijk,dacht dat er een aftapplug op de pomp zat.
bedankt
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”