Als direct gevolg van de krediet crisis ga ik vanaf december bij mijn huidige werkgever weg en bij mijn nieuwe werkgever aan de slag. Hierdoor heb ik weer recht op een lease wagen vanwege de diverse opdrachtgevers die ik zal gaan bezoeken.
Echter ik rijd sinds vorig jaar augustus naar alle tevredenheid in mijn S60 T5. Nu heeft mijn nieuwe werkgever begrip hiervoor en biedt als eventueel alternatief aan dat ik de lease bedrag (bruto) bij mijn salaris mag optellen + brandstof vergoeding voor de gemaakte kilometers. En hiermee in staat blijf om mijn prive wagen te blijven bekostigen.
Om een besluit te kunnen nemen heb ik alle voor en nadelen van de aangeboden opties onder elkaar gezet:
De voordelen voor het behouden van mijn huidige S60 zijn als volgt:
1. De wagen rijdt nog als een zonnetje en verkeerd nog in goede staat.
2. Een gedegen motor + betrouwbaarheid.
3. Mooie vormen / lijnen , en uitstraling.
4. Relatief weinig KM (inmiddels 100.200 +)
De nadelen voor het behouden van mijn huidige S60 zijn als volgt:
1. Is al 7+ jaren oud (van 2001)
2. Eigen onderhoud + verzekering + afschrijving (moet van lease bedrag worden betaald en hopen dat het dekkend is/blijft)
3. De wagen verminderd ieder jaar in restwaarde, en mogelijk met de nieuwe S60 model in 2010 nog veel meer.
4. Ik had de wagen aangeschaft op basis ieder jaar zo’n 14.000-18.000 KM te rijden. Echter bij me nieuwe werkgever kom ik gemiddeld op 40.000 KM uit per jaar dus veel meer KM’s en dus slijtage.
5. Vanwege lease wagen verleden heb ik relatief weinig schade vrije jaren (ieder krasje moet namelijk gemeld worden). Hierdoor heb ik prive een enorm hoge (all-risk) premie.
Hier tegenover staan de volgende voordelen/nadelen.
Voordelen van verkopen T5 en nemen van leasewagen:
1. Restwaarde van T5 na verkoop terug op mijn eigen spaar rekening (auto is bijna afbetaald)
2. Om de 2 jaar een nieuw model wagen (moet van VAG groep + diesel zijn). Om toch een enigszins gelijkwaardige model te krijgen (niet echt mogelijk met mijn budget) denk ik aan de PASSAT CC. Deze heeft een redelijke motor (170 PK) en ziet er zeer goed uit.
3. Geen rompslomp meer met verzekering , afschrijving of onderhoud kosten.
Nadelen van verkopen T5 en nemen van leasewagen:
1. Verkoop van mijn T5.
2. Enorme bijtelling zowel fiscaal + eigen bijdrage (is echter wel iets minder dan wat ik nu kwijt ben maandelijks aan verzekering + afschrijving + onderhoud + wegenbelasting).
Als ik het puur objectief bekijk is het nemen van een lease wagen + verkoop van mijn T5 de meest logische keuze.
Echter gevoelsmatig zou ik het enorm jammer vinden. Tenslotte heb ik mijn T5 nog maar iets meer dan een jaar. En de wagen bezorgt me nog iedere dag een glimlach op het gezicht vanwege het fantastische motor geluid bij het optrekken of tussen sprintjes.
Ik geef toe dat dit feitelijk een luxe probleem is maar wat zouden jullie in mijn geval doen? Gewoon verkopen + lease wagen nemen?
Of toch in de luxe T5 blijven rijden met het risico dat de rest waarde ieder jaar verminderd terwijl de onderhoudskosten door meer gereden kilometers blijven stijgen?
Nieuwe baan, leasewagen nemen of S60 T5 houden?(lange post)
- Dutchman
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 14.09.2007 - 12:20
- in de verkoop : S60 T5 AUT : 2.3 Comf/ Mobi Geartronic - 104.900 + KM (tuned naar 300 PK, 420 NM bij ZIPTUNING utrecht)
- in april 2009 verwacht : Passat CC / executive pakket / 18 inch LM velgen (interlagos) / 2.0 CR 170 PK, 350 NM.
- in april 2009 verwacht : Passat CC / executive pakket / 18 inch LM velgen (interlagos) / 2.0 CR 170 PK, 350 NM.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 27.05.2007 - 15:46
- Locatie: Oegstgeest
Uit je bovenstaande verhaal maak ik op dat je in beide gevallen niet in financiele problemen zou komen... Dus ik zou zeggen, waarom zou je dat geld niet in iets leuks steken, waar je dagelijks van geniet? M.a.w. lekker houden die T5! Ikzelf beschouw mijn auto naast vervoermiddel ook als hobby, en van mij mag dat wat geld kosten. Ik heb nou eenmaal een hoop plezier van mijn wagen.
succes met het beslissen!
succes met het beslissen!
- EvolvE
- 5th Gear member
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 17.12.2005 - 18:30
- Locatie: Limbabwe
Mijn mening: S60 blijven rijden. en een leasewagen nemen en daar een
ritregistratie bijhouden (zodat je geen bijtelling hoeft te betalen) en geen
500km. per jaar privé rijden.
Met 40000km. per jaar zou het denk ik wel interessant zijn om v.b. een Jetta TDI
als auto van de baas te nemen, en dan prive met de S60 blijven rijden.
Zo heb je beide voordelen, je moet je dan alleen erop voorbereiden dat je
met een VAG-product gaat rijden.
ritregistratie bijhouden (zodat je geen bijtelling hoeft te betalen) en geen
500km. per jaar privé rijden.
Met 40000km. per jaar zou het denk ik wel interessant zijn om v.b. een Jetta TDI
als auto van de baas te nemen, en dan prive met de S60 blijven rijden.
Zo heb je beide voordelen, je moet je dan alleen erop voorbereiden dat je
met een VAG-product gaat rijden.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41020
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ik zou ook kiezen om de S60 als privéauto te houden.
Een fijne nieuwe auto naar je zin als leaseauto uitzoeken en alleen voor de zaak te gebruiken en dus geen 25% bijtelling. (Zelfde situatie als Arnoud.)
Dan heb je het beste van beiden met als voordeel dat je privé S60 veel minder kilomters gaat rijden en dus nóg langer mee gaat
Een fijne nieuwe auto naar je zin als leaseauto uitzoeken en alleen voor de zaak te gebruiken en dus geen 25% bijtelling. (Zelfde situatie als Arnoud.)
Dan heb je het beste van beiden met als voordeel dat je privé S60 veel minder kilomters gaat rijden en dus nóg langer mee gaat

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Koidream
- 3rd Gear member
- Berichten: 474
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 12:22
- Locatie: Limburg
Er zijn er wel meer die geen lease wagen hebben en met een privé wagen +50.000 km per jaar moeten maken voor hun werk. Wat zou jou dan tegenhouden om en een lease wagen van je baas te nemen en van je T5 privé gewoon verder te genieten...
Waar mensen tegenwoordig al geen problemen over maken :
Waar mensen tegenwoordig al geen problemen over maken :
BMW 315
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
- Mathijs T-4
- 3rd Gear member
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 09.04.2008 - 11:48
prive de T5 houden, een VAG voor zakelijk.
prima te doen toch?
scheelt je veel in bijtelling, dan kan de S60 niet veel kosten toch...
prima te doen toch?
scheelt je veel in bijtelling, dan kan de S60 niet veel kosten toch...
Volvo V40 T4, kleur 332, Gaspra's, Luxury- Line & Exclusive- Line, volledig creme leer, Automaat, Cruise Control, ECC, HU-655. Verkocht!
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
En waarom geen nieuwe S60 leasen?
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- Mathijs T-4
- 3rd Gear member
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 09.04.2008 - 11:48
omdat : (moet van VAG groep + diesel zijn).Volvopa schreef:En waarom geen nieuwe S60 leasen?
Volvo V40 T4, kleur 332, Gaspra's, Luxury- Line & Exclusive- Line, volledig creme leer, Automaat, Cruise Control, ECC, HU-655. Verkocht!
- Summum
- 6th Gear member
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
- Locatie: Midden Nederland
Paasat CC heb ik in gereden, absoluut niet een auto om je voor te schamen!
Ook ik zou denk ik de S60 privé erbij houden.
Ook ik zou denk ik de S60 privé erbij houden.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41020
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Als het dan toch een auto uit de VAG groep moet zijn zou ik liever in een Audi (A6) rijden dan in een Volkswagen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- marsm104
- 5th Gear member
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 30.05.2006 - 18:35
- Locatie: Harderwijk
- Contacteer:
Wat Ben zegt: De Volvo privé houden, en een lease auto voor zakelijk gebruik.
Groeten, Rick Marsman

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
Vreemde gang van zaken. Je mag wel met je eigen auto blijven rijden en het geld van het leasebedrag cashen maar als er dan ge-leased gaat worden moet het een VAG (kuch kuch) product worden.Mathijs T-4 schreef:omdat : (moet van VAG groep + diesel zijn).Volvopa schreef:En waarom geen nieuwe S60 leasen?
Gewoon die baan niet nemen zou ik zeggen. Tsjakka!
Geef even het adres en tel. nr. van de directie dan zal ik ff een belletje doen!
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- Mathijs T-4
- 3rd Gear member
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 09.04.2008 - 11:48

hahaha
Volvo V40 T4, kleur 332, Gaspra's, Luxury- Line & Exclusive- Line, volledig creme leer, Automaat, Cruise Control, ECC, HU-655. Verkocht!
- Armin
- 2nd Gear member
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 30.07.2005 - 13:14
- Locatie: Oegstgeest
Ik heb een auto van de zaak en rij geen meter met die auto prive.
Alle prive kilometer die we rijden doen we met de Volvo. Voordeel is dat de Volvo qua kosten niet zo zwaar belast wordt met woon-/werkkilometers (onderhoud, afschrijving, brandstof) en ik prive ook een auto nodig heb zodat mijn meisje ook zich kan verplaatsen met een goede auto.
Alle prive kilometer die we rijden doen we met de Volvo. Voordeel is dat de Volvo qua kosten niet zo zwaar belast wordt met woon-/werkkilometers (onderhoud, afschrijving, brandstof) en ik prive ook een auto nodig heb zodat mijn meisje ook zich kan verplaatsen met een goede auto.
Volvo V60 T3 R-Design geartronic Power Blue
Volvo V60 1.6 drive summum met de looks van een R-design Black Sapphire metallic zwart leer
Volvo C70 2.4i automaat Stone Black Cacao leer summum
Volvo XC70 2.4t automaat Dark Blue Pearl zwart leer met alle lines erop
Volvo S60 2.4 Stone Black handgeschakeldedition
Volvo 850 T-5 Estate handgeschakeld Dark Blue Pearl/blauw leer
Volov 850 T-5 Sedanautomaat Regent Red/zwart leer
Volvo V60 1.6 drive summum met de looks van een R-design Black Sapphire metallic zwart leer
Volvo C70 2.4i automaat Stone Black Cacao leer summum
Volvo XC70 2.4t automaat Dark Blue Pearl zwart leer met alle lines erop
Volvo S60 2.4 Stone Black handgeschakeldedition
Volvo 850 T-5 Estate handgeschakeld Dark Blue Pearl/blauw leer
Volov 850 T-5 Sedanautomaat Regent Red/zwart leer
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 14.05.2008 - 09:40
- Locatie: Loenen, Overbetuwe
- Contacteer:
Inderdaad, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de reden achter deze voor mij nu onbegrijpelijke bedrijfs policy........ :?:Volvopa schreef:Vreemde gang van zaken. Je mag wel met je eigen auto blijven rijden en het geld van het leasebedrag cashen maar als er dan ge-leased gaat worden moet het een VAG (kuch kuch) product worden.Mathijs T-4 schreef:omdat : (moet van VAG groep + diesel zijn).Volvopa schreef:En waarom geen nieuwe S60 leasen?
Gewoon die baan niet nemen zou ik zeggen. Tsjakka!
Geef even het adres en tel. nr. van de directie dan zal ik ff een belletje doen!
Jeroen
V50 1.6 benzine
V50 1.6 benzine
- Waytogo
- 2nd Gear member
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 21.03.2008 - 09:46
- Locatie: Heelsum
Om Volvo omruilen tegen een VW dat wordt huilen.
Gewoon Audi S3 voor de zaak en de S60 prive, prima toch.
O ja jammer S3 is geen diesel, ach messchien komt er nog een uitvoering met de V10 diesel.
Gewoon Audi S3 voor de zaak en de S60 prive, prima toch.
O ja jammer S3 is geen diesel, ach messchien komt er nog een uitvoering met de V10 diesel.
S60 2.4 Edition Black Sapphire met Thor Silver Bright 2001.
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11741
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Zoals Ben al zei sta ik min of meer voor hetzelfde probleem:
Ik ben een kleine maand geleden begonnen bij een nieuwe werkgever en ook daar mag ik binnenkort een nieuwe lease auto bestellen.
Gelukkig heb ik wel meer keus wat voor merk auto ik ga aanschaffen, en zit niet vast aan een bepaald merk.
Ik zit met het volgende: de S60 is nu helemaal naar mijn zin, rijdt heerlijk en ik vind het iedere dag nog steeds een mooie auto om naar te kijken.
Maar... Het is gewoon een erg dure auto om in te rijden. Ik heb de afgelopen twee jaar dat ik 'm heb er nu zo'n 70.000 km in gereden, en dat waren toch wel dure kilometers, ondanks dat ik zelfs privé en zakelijke kilometers de benzine betaalde met de tankpas van de zaak. Ook mijn knutselwoede is een hele dure hobby
In die 70dkm heeft hij 4 beurten gehad, en gemiddeld was dat toch wel tegen de 1000 euro per keer (tel de nieuwe ETM enzo er maar bij, dat hakt er in). Als ik even heel snel reken, en dan geen afschrijving doe en geen banden en dat soort dingen pak, maar alleen verzekering + wegenbelasting + onderhoud + afbetaling kom ik op €468 per maand. En dan was de benzine wel gratis, maar verder is het gewoon een smak geld.
De auto heeft ondertussen bijna 210.000km gereden, en er zitten waarschijnlijk in de toekomst nog wel meer dure onderdelen aan te komen die vervangen moeten gaan worden. Ik ga voorlopig heel veel minder privé kilometers rijden (gewoon geen tijd voor...) dus de onderhoudskosten zullen wel iets zakken, maar het blijft gewoon een flinke kostenpost.
Nu kan ik een nieuwe Volvo uitzoeken (zal waarschijnlijk een V50 worden) en die helemaal naar mijn smaak vol met goodies steken. Okee, moet misschien wel iets bijleggen omdat die Dynaudio wel een beetje op het lease budget drukt (ehm, er overheen tilt
) maar ja, je moet er toch bijna in gaan wonen...
En als ik dan een Volvo naar mijn smaak heb (voor zover het budget rekt natuurlijk, mag er niet meer dan 15% overheen) gaat, weliswaar met pijn in mijn hart, toch de S60 in de verkoop.
Ik weet dat ik er waarschijnlijk lang niet voor terug krijg wat ik er het afgelopen twee jaar ingestoken heb, maar ja, shit happens...
Maar als ik bijvoorbeeld een Golf ofzo had gekregen van de zaak was de keus toch heel veel moeilijker geworden... Ik rij nu een maandje in een Audi A4 avant, en dat is niet de grootste straf, maar zeker niet mijn droomauto (en van die gruwelijk oncomfortabele stoelen...) en ook daarvoor zou de keus erg lastig worden. Maar de S60 heeft de afgelopen maand net 300km gelopen, en daar zat zelfs een retourtje VKB bij... Da's eigenlijk ook zonde, zo'n auto hoort te rijden, en niet voor de deur stil te staan...
Dilemma's...
Sterkte met de beslissing...
Ik ben een kleine maand geleden begonnen bij een nieuwe werkgever en ook daar mag ik binnenkort een nieuwe lease auto bestellen.
Gelukkig heb ik wel meer keus wat voor merk auto ik ga aanschaffen, en zit niet vast aan een bepaald merk.
Ik zit met het volgende: de S60 is nu helemaal naar mijn zin, rijdt heerlijk en ik vind het iedere dag nog steeds een mooie auto om naar te kijken.
Maar... Het is gewoon een erg dure auto om in te rijden. Ik heb de afgelopen twee jaar dat ik 'm heb er nu zo'n 70.000 km in gereden, en dat waren toch wel dure kilometers, ondanks dat ik zelfs privé en zakelijke kilometers de benzine betaalde met de tankpas van de zaak. Ook mijn knutselwoede is een hele dure hobby

In die 70dkm heeft hij 4 beurten gehad, en gemiddeld was dat toch wel tegen de 1000 euro per keer (tel de nieuwe ETM enzo er maar bij, dat hakt er in). Als ik even heel snel reken, en dan geen afschrijving doe en geen banden en dat soort dingen pak, maar alleen verzekering + wegenbelasting + onderhoud + afbetaling kom ik op €468 per maand. En dan was de benzine wel gratis, maar verder is het gewoon een smak geld.
De auto heeft ondertussen bijna 210.000km gereden, en er zitten waarschijnlijk in de toekomst nog wel meer dure onderdelen aan te komen die vervangen moeten gaan worden. Ik ga voorlopig heel veel minder privé kilometers rijden (gewoon geen tijd voor...) dus de onderhoudskosten zullen wel iets zakken, maar het blijft gewoon een flinke kostenpost.
Nu kan ik een nieuwe Volvo uitzoeken (zal waarschijnlijk een V50 worden) en die helemaal naar mijn smaak vol met goodies steken. Okee, moet misschien wel iets bijleggen omdat die Dynaudio wel een beetje op het lease budget drukt (ehm, er overheen tilt

En als ik dan een Volvo naar mijn smaak heb (voor zover het budget rekt natuurlijk, mag er niet meer dan 15% overheen) gaat, weliswaar met pijn in mijn hart, toch de S60 in de verkoop.
Ik weet dat ik er waarschijnlijk lang niet voor terug krijg wat ik er het afgelopen twee jaar ingestoken heb, maar ja, shit happens...
Maar als ik bijvoorbeeld een Golf ofzo had gekregen van de zaak was de keus toch heel veel moeilijker geworden... Ik rij nu een maandje in een Audi A4 avant, en dat is niet de grootste straf, maar zeker niet mijn droomauto (en van die gruwelijk oncomfortabele stoelen...) en ook daarvoor zou de keus erg lastig worden. Maar de S60 heeft de afgelopen maand net 300km gelopen, en daar zat zelfs een retourtje VKB bij... Da's eigenlijk ook zonde, zo'n auto hoort te rijden, en niet voor de deur stil te staan...
Dilemma's...
Sterkte met de beslissing...
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11741
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Oh, voor mij speelt wel een beetje: ik ben bijna uit geknutseld met deze auto; tijd voor een andere?
Maar ja, ik was ECHT van plan om deze auto 5 jaar te blijven rijden. En aan de V50, omdat die van de leasemaatschappij is, kan en mag ik niets/niet veel aan doen; dus echt knutselen wordt dat ook al niet.
Als alternatief heb ik al zitten denken om op zoek te gaan naar een Daf/Volvo 66 Marathon Coupe en die als knutsel auto te gaan gebruiken, nu alleen nog ergens een ruimte vinden waar die gestald kan worden, maar dat is een ander verhaal...
Maar ja, ik was ECHT van plan om deze auto 5 jaar te blijven rijden. En aan de V50, omdat die van de leasemaatschappij is, kan en mag ik niets/niet veel aan doen; dus echt knutselen wordt dat ook al niet.
Als alternatief heb ik al zitten denken om op zoek te gaan naar een Daf/Volvo 66 Marathon Coupe en die als knutsel auto te gaan gebruiken, nu alleen nog ergens een ruimte vinden waar die gestald kan worden, maar dat is een ander verhaal...
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
De S60 lekker prive houden en met het lease geval enkel zakelijk rijden. Ik heb het destijds zo gedaan met mijn 850. Seat Altea puur zakelijk met km administratie en de Volvo voor de prive km en voor de lol
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- VolvoKramer
- 3rd Gear member
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 30.05.2008 - 11:40
Voor ons hetzelfde: Passat rijd ik alleen zakelijk.
Daarnaast heeft mijn vrouw ook een auto nodig en dat is de V70 waar we ook prive in rijden. Op die manier is het wel aantrekkelijk.
Heel simpel: De Passat kost circa 40.000 euro. Daarvan zou ik normaal gesproken 25% moeten bijtellen en daarvan 50% belasting betalen: Dus laten we zeggen Eur 5000,- per jaar.
Door mijn zakelijke auto niet prive te rijden spaar ik dus die Eur 5000,- per jaar uit. Van dat geld kan ik makkelijk die V70 rijden. En of je nou een Nissan Micra rijdt of een Volvo V70 qua maandelijkse kosten maakt het in absolute zin niet zo heel veel uit.
Maar goed, dit verhaal gaat alleen heel goed op als je partner ook een auto nodig heeft voor haar werk zoals in mijn geval.....
Succes met de keuze, ik zou het ook niet weten. By the way: waar mag je als lease-auto uit kiezen? Wat zijn de mogelijkheden?
Daarnaast heeft mijn vrouw ook een auto nodig en dat is de V70 waar we ook prive in rijden. Op die manier is het wel aantrekkelijk.
Heel simpel: De Passat kost circa 40.000 euro. Daarvan zou ik normaal gesproken 25% moeten bijtellen en daarvan 50% belasting betalen: Dus laten we zeggen Eur 5000,- per jaar.
Door mijn zakelijke auto niet prive te rijden spaar ik dus die Eur 5000,- per jaar uit. Van dat geld kan ik makkelijk die V70 rijden. En of je nou een Nissan Micra rijdt of een Volvo V70 qua maandelijkse kosten maakt het in absolute zin niet zo heel veel uit.
Maar goed, dit verhaal gaat alleen heel goed op als je partner ook een auto nodig heeft voor haar werk zoals in mijn geval.....
Succes met de keuze, ik zou het ook niet weten. By the way: waar mag je als lease-auto uit kiezen? Wat zijn de mogelijkheden?
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.