Audio upgrade mogelijk?

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
gebla
2nd Gear member

Nieuwe baan en dus nieuwe V50 (2de in 3 jaar tijd). Dit keer een D5 met automaat. Maar nu komt het dilemma van de audio. De vorige keer Dynaudio geprobeerd maar dat is niet echt bevallen. Ik vond het te duur voor wat het brengt.

Ik ben daarom op zoek naar mogelijkheden om de audio te kunnen upgraden van standaard Volvo audio systeem. Ik wil wel de stuur controle houden.

Volgens mij is er maar 1 methode en dat is om de versterker uitgang weer naar line niveau te brengen om vervolgens goede versterkers en speakers aan te sluiten.

Om het line niveau te kunnen krijgen heb ik de volgende oplossingen gevonden:

JL Audio clean sweep of de Rockford Fosgate 3 Sixty.2.

Weet iemand of er nog andere mogelijheden zijn of heeft iemand ervaring met audio inbouw op volvo audio systeem?
Fredhead
Geartronic member

Waarom niet High Performance Audio nemen?
Heb het zelf ook en komt een prima geluid uit
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
TMacD
3rd Gear member

Interesante vraag, ik heb in mijn huidige V50 een premium pakket, dit is volgens mij van voor de tijd van Dynaudio want het logootje zit er nog niet op. Nu had ik laatste leen auto High Performance erinen ik vind dat het een stukje minder klonk dan mijn huidige set (blijft toch persoonlijke smaak......). zelfs toen in mijn instellingen min of meer had aangepast op wat ik nu heb kwam het al dichterbij maar toch niet helemaal.

Maar ik heb in mijn net bestelde V50 toch maar weer het premium audio pakket gezet na goede ervaringen met de huidige set........ik hoop maar dat het niet tegenvalt want het was inderdaad een hele bom met duiten
[list][*]2000 - 2005 Diverse V40's; 1 S40
[/*][*]2005 : V50 2D Momentum MY 06 - Premium Audio
[/*][*]2009 : V50 D5 - Edition 2 - Dynaudio - Sport Chassis
[/*][*]2013 : V60 D6 Plug in Hybrid|Bekleding sport leder K301|Blacksapphire metallic|Driver support, Family-line & HT line|Hemelbekleding offblack|Premium sound multimedia|Zilverkleurige roofrails
[/*][/list]
gebla
2nd Gear member

Helaas dynaudio of high perofrmance pakket vind ik niet goed genoeg. Deze post is niet bedoeld om een discussie te starten of Volvo audio wel of niet goed genoeg is. Voor mij is dat het niet dus zoek ik iets anders.
Fredhead
Geartronic member

Misschien een optie om dan High Performance te nemen en daar andere speakers op aan te sluiten?
Of dan toch het standaard systeem en daar wat op knutselen, volgens mij is audiobediening op het stuur wel als optie te krijgen en anders is er altijd nog een unit op het stuur te plaatsen. (is plug&play)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
patricks80
2nd Gear member

het voordeel wat je met de rf 3sixty heb is dat je hem via bleutooth aan kan sturen via je pda of gsm en je elk kanaal apart kan regellen
heb er goede ervaringen mee
alleen zou ik wel via rca-kabels werken ivm ruis en invloeden van de high-level als de kabels te lang worden dit idee gaat prima als het binnen 3 meter kabel blijft anders ga je de ruis en interference meeversterken en om nu 3000 euro uit te geven om nog ruis te horen is bullocks
1aanrader heb ik ook als je de RF neemt neem dan wel ook de versterker en speakers ervan en
laat je goed voorlichten want het zijn natuurlijk geen broodjes kroket wat je koopt
gebla
2nd Gear member

Hoezo ook de versterker en de speaker ook van RF?

Weet je ook of de 3sixty dynamisch het geluid aanpast?

Het is mogelijk dat Volvo bij verschillende volumes het geluid anders afsteld om de speakers bijvoorbeeld te beschermen bij hard geluid. Ik weet niet of dat zo is bij Volvo. Maar als dat zo is dan wil je eigenlijk dat de 3sixty continue zichzelf afsteld.

Tussen de JL audio en de 3sixty zit helaas well een paar honderd euro verschil.
patricks80
2nd Gear member

ja de 3sixty past het geluid dynamisch aan
ivm met de versterkers en speakers is het zo dat je de versterkers met een feedback heb naar de 3sixty
en omdat kwa prijs perfecte kwaliteit krijgt
beter dan alpine,pioneer,kenwood,denon of kicker
gebla
2nd Gear member

Duidelijk. Ik zal vanmiddag eens bij een inbouwer langs gaan. Ken jij een goede in debuurt van Adam?
patricks80
2nd Gear member

sorry ben niet echt bekend met de dealers in of rond adam
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”