Ik heb een 440 bj 1995 en nadat ik deze gekocht had bleek de kofferklep lek te zijn en mijn achterlichten.
na regen komt er aan de linkerkant van mijn kofferbak water binnen via de achterlichtunits. deze zal ik dichtkitten met pattex powerfix.
Maar er komt ook water in de klep zelf. als ik de klep omhoog doe komt er water uit het slot en uit de gaatjes om de bekleding vast te klikken.
al het water wat in de kofferbak zelf komt drupt ergens langs en komt terecht achter de bestuurdersstoel.
Ik heb het achterruit al dicht gekit en rondom de spoiler ook.
tot nu toe heeft het niets geholpen.
weet iemand waar het vandaan zou kunnen komen?
Water in de auto
- dr. fill
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 03.10.2008 - 12:14
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
- dash
- 3rd Gear member
- Berichten: 438
- Lid geworden op: 06.12.2006 - 18:43
je kan het binnenpaneel van je achterklep wegnemen, om te kijken.
Als het niet je ruit is, en niet bij je spoiler, dan zit er alleen achter je kentekenplaat nog een gaatje, maar dat mag het bijna niet zijn.
Bij die van mij zit er tussen de achterlichten een gaatje voor afwatering, is die verstopt bij jouw?
Als het niet je ruit is, en niet bij je spoiler, dan zit er alleen achter je kentekenplaat nog een gaatje, maar dat mag het bijna niet zijn.
Bij die van mij zit er tussen de achterlichten een gaatje voor afwatering, is die verstopt bij jouw?
440 GLT ingeruild voor een 206 CC
Volvo 440 beweegbaar scherm in actie / (youtube) met eigen ontwerp volvoskin /
Volvo 440 beweegbaar scherm in actie / (youtube) met eigen ontwerp volvoskin /
- dr. fill
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 03.10.2008 - 12:14
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
als ik in de kofferbak ga liggen met een lampje dan komt er op het plastic randje van binnenbekleding boven de fitting unit water. dat komt via een gaatje bij de aansluiting lamp op auto. water wat op de achterlampunit komt kan naar binnen stromen.
waar zit het gaat je voor de afwatering dan precies?
ik heb het paneel van de klep al verwijdert en kan niets vinden.
misschien is het toch via de spoiler, of toch het raam.
dan de aansluiting glas op rubber ipc rubber op kofferklep.
word er wel een beetje moedeloos van hoor haha
waar zit het gaat je voor de afwatering dan precies?
ik heb het paneel van de klep al verwijdert en kan niets vinden.
misschien is het toch via de spoiler, of toch het raam.
dan de aansluiting glas op rubber ipc rubber op kofferklep.
word er wel een beetje moedeloos van hoor haha
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41059
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Heb je het forum al doorzocht op dit onderwerp?
Het is een bekend euvel van de 400 serie en dit is al vaak ter sprake geweest.
Het is een bekend euvel van de 400 serie en dit is al vaak ter sprake geweest.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- leip11
- 5th Gear member
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
- Locatie: hoogvliet
- Contacteer:
als het nog niet werkt kan je mischien ook kijken voor een achterklep van een sloop 440.
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
- dash
- 3rd Gear member
- Berichten: 438
- Lid geworden op: 06.12.2006 - 18:43
tussen de lampjes van je kentekenverlichtingdr. fill schreef:waar zit het gaat je voor de afwatering dan precies?
440 GLT ingeruild voor een 206 CC
Volvo 440 beweegbaar scherm in actie / (youtube) met eigen ontwerp volvoskin /
Volvo 440 beweegbaar scherm in actie / (youtube) met eigen ontwerp volvoskin /
- dr. fill
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 03.10.2008 - 12:14
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Ik heb geen gelijkwaardige onderwerpen gevonden op dit forum.Ben schreef:Heb je het forum al doorzocht op dit onderwerp?
Het is een bekend euvel van de 400 serie en dit is al vaak ter sprake geweest.
wellicht de verkeerde zoektermen gebruikt.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
de kabels die naar je achterklep lopen, die gaan via een rubberen slang boven bij het scharnierpunt. kan zijn dat die niet goed zit of lek is. bij rijden gaan de druppels naar achteren en lopen daar dan misschien naar binnen. dus kijk naar je rubberslang tussen auto en achterklep
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
- dr. fill
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 03.10.2008 - 12:14
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
de afwatering in de kofferklep is niet verstopt dus dat kan het niet zijn.
Ik durf ook nog geen nieuwe kofferklep te kopen omdat ik de oorzaak nog niet weet. straks ligt het heel ergens anders.
of heeft de nieuwe het ook als het toch een 440 kwaal is.
ik zal morgen me achterlichtunits dicht kitten en aan de carrosserie.
dan de aansluiting glas op rubber en rubber op kofferklep.
dan zou ik niet weten waar nog water door naar binnen kan via de klep.
Ik durf ook nog geen nieuwe kofferklep te kopen omdat ik de oorzaak nog niet weet. straks ligt het heel ergens anders.
of heeft de nieuwe het ook als het toch een 440 kwaal is.
ik zal morgen me achterlichtunits dicht kitten en aan de carrosserie.
dan de aansluiting glas op rubber en rubber op kofferklep.
dan zou ik niet weten waar nog water door naar binnen kan via de klep.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Bekleding eraf, in koffer gaan zitten en dan iemand met de slang erbij zetten.
Daarn controleren.
Ik gok op raamrubbers omdat dat bijna de enige plaats is waar water IN het koffer kan komen als het regent.
Daarn controleren.
Ik gok op raamrubbers omdat dat bijna de enige plaats is waar water IN het koffer kan komen als het regent.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
gewoon zwarte silliconekit gebruiken van bouwmarkt. Hoop van die andere zooi blijft eeuwig plakkerig. En begint te lopen naar verloop van tijd.
Heb bij de 94er het euvel jaar of 3 geleden verholpen en bij de 95 (zijn beide een 460) paar maanden terug. Gewoon bovenkant dichtkitten. Weet niet hoe constructie bij de 440 is.
Heb bij de 94er het euvel jaar of 3 geleden verholpen en bij de 95 (zijn beide een 460) paar maanden terug. Gewoon bovenkant dichtkitten. Weet niet hoe constructie bij de 440 is.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
kijken eens in de openingen van de lampunit waar normaal de lamp doorheen komt. Als die groen zijn aangeslagen van binnen weet je iig genoeg.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 20.06.2008 - 23:33
- Locatie: Groningen city
@mightyspawn, zwarte siliconenkit??? dies nieuw volgens mij...
sowieso geen siliconenkit gebruiken!!! tast ernstig je lak aan, en zal niet goed waterdicht blijven vw. hechting.
Wil je het GOED afkitten kun je het best tixotrope kit gebruiken(blijft zeer lang plakkerig). Mag het ook goed, dan kun je sowieso de volgende kitten goed gebruiken:
- seal& fix(evt. wet) is volgens mij van bison
- PU-kit
- siliconenvrije vloeibare pakking(duur, wel goed
)
Het is gewoon belangrijk dat het niet hard wordt, moet flexibel blijven en mag de lak niet (te veel) aantasten. Ik heb het dus met vloeibare pakking gedaan, gewoon omdat het er toch lag, werkt echt super, droogt snel en blijft zeer flexibel, kost wel 3 tientjes voor een kokertje...
sowieso geen siliconenkit gebruiken!!! tast ernstig je lak aan, en zal niet goed waterdicht blijven vw. hechting.
Wil je het GOED afkitten kun je het best tixotrope kit gebruiken(blijft zeer lang plakkerig). Mag het ook goed, dan kun je sowieso de volgende kitten goed gebruiken:
- seal& fix(evt. wet) is volgens mij van bison
- PU-kit
- siliconenvrije vloeibare pakking(duur, wel goed

Het is gewoon belangrijk dat het niet hard wordt, moet flexibel blijven en mag de lak niet (te veel) aantasten. Ik heb het dus met vloeibare pakking gedaan, gewoon omdat het er toch lag, werkt echt super, droogt snel en blijft zeer flexibel, kost wel 3 tientjes voor een kokertje...
1996 440 1.6i Nu mijn pa's project 235000 & going on
1995 Ford Mondeo 1.8 16V Estate, mijn volgende wordt weer volvo
282000 & going very strong
1995 Ford Mondeo 1.8 16V Estate, mijn volgende wordt weer volvo

- dr. fill
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 03.10.2008 - 12:14
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
ik heb nu mijn achterlampunit dicht gekit met pattex powerfix zwart.
die zitten idd vol water.
het gaat echt om 2 lekkages die ik nu weet.
achterlampunits en de klep.
zaterdagmiddag achterruit helemaal en dan zou het moeten helpen.
dan hopen dat die moeraslucht snel uit de auto verdwijnt
hoe komt de ornigele volvo lucht weer terug eigenlijk
die zitten idd vol water.
het gaat echt om 2 lekkages die ik nu weet.
achterlampunits en de klep.
zaterdagmiddag achterruit helemaal en dan zou het moeten helpen.
dan hopen dat die moeraslucht snel uit de auto verdwijnt
hoe komt de ornigele volvo lucht weer terug eigenlijk

-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
geen id, zal er eens een foto van maken, het is iig waterdicht en tast de lak niet aan. oplaten drogen wat je geknoeid hebt en je kunt het zo weer met wd40 van je lak verwijderen. Blijft mooi elastisch en tast dus helemaal niks nanes aan.evanmandos2 schreef:@mightyspawn, zwarte siliconenkit??? dies nieuw volgens mij...
sowieso geen siliconenkit gebruiken!!! tast ernstig je lak aan, en zal niet goed waterdicht blijven vw. hechting.
Wil je het GOED afkitten kun je het best tixotrope kit gebruiken(blijft zeer lang plakkerig). Mag het ook goed, dan kun je sowieso de volgende kitten goed gebruiken:
- seal& fix(evt. wet) is volgens mij van bison
- PU-kit
- siliconenvrije vloeibare pakking(duur, wel goed)
Het is gewoon belangrijk dat het niet hard wordt, moet flexibel blijven en mag de lak niet (te veel) aantasten. Ik heb het dus met vloeibare pakking gedaan, gewoon omdat het er toch lag, werkt echt super, droogt snel en blijft zeer flexibel, kost wel 3 tientjes voor een kokertje...
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)