Pagina 1 van 1

Water in de auto

Geplaatst: 27.10.2008 - 10:25
door dr. fill
Ik heb een 440 bj 1995 en nadat ik deze gekocht had bleek de kofferklep lek te zijn en mijn achterlichten.

na regen komt er aan de linkerkant van mijn kofferbak water binnen via de achterlichtunits. deze zal ik dichtkitten met pattex powerfix.

Maar er komt ook water in de klep zelf. als ik de klep omhoog doe komt er water uit het slot en uit de gaatjes om de bekleding vast te klikken.
al het water wat in de kofferbak zelf komt drupt ergens langs en komt terecht achter de bestuurdersstoel.

Ik heb het achterruit al dicht gekit en rondom de spoiler ook.

tot nu toe heeft het niets geholpen.

weet iemand waar het vandaan zou kunnen komen?

Geplaatst: 27.10.2008 - 10:51
door dash
je kan het binnenpaneel van je achterklep wegnemen, om te kijken.
Als het niet je ruit is, en niet bij je spoiler, dan zit er alleen achter je kentekenplaat nog een gaatje, maar dat mag het bijna niet zijn.

Bij die van mij zit er tussen de achterlichten een gaatje voor afwatering, is die verstopt bij jouw?

Geplaatst: 27.10.2008 - 11:16
door dr. fill
als ik in de kofferbak ga liggen met een lampje dan komt er op het plastic randje van binnenbekleding boven de fitting unit water. dat komt via een gaatje bij de aansluiting lamp op auto. water wat op de achterlampunit komt kan naar binnen stromen.

waar zit het gaat je voor de afwatering dan precies?

ik heb het paneel van de klep al verwijdert en kan niets vinden.
misschien is het toch via de spoiler, of toch het raam.
dan de aansluiting glas op rubber ipc rubber op kofferklep.

word er wel een beetje moedeloos van hoor haha

Geplaatst: 27.10.2008 - 11:49
door Ben
Heb je het forum al doorzocht op dit onderwerp?
Het is een bekend euvel van de 400 serie en dit is al vaak ter sprake geweest.

Geplaatst: 27.10.2008 - 12:07
door leip11
als het nog niet werkt kan je mischien ook kijken voor een achterklep van een sloop 440.

Geplaatst: 27.10.2008 - 13:26
door dash
dr. fill schreef:waar zit het gaat je voor de afwatering dan precies?
tussen de lampjes van je kentekenverlichting

Geplaatst: 27.10.2008 - 14:29
door dr. fill
Ben schreef:Heb je het forum al doorzocht op dit onderwerp?
Het is een bekend euvel van de 400 serie en dit is al vaak ter sprake geweest.
Ik heb geen gelijkwaardige onderwerpen gevonden op dit forum.
wellicht de verkeerde zoektermen gebruikt.

Geplaatst: 27.10.2008 - 18:13
door sjoerdb
de kabels die naar je achterklep lopen, die gaan via een rubberen slang boven bij het scharnierpunt. kan zijn dat die niet goed zit of lek is. bij rijden gaan de druppels naar achteren en lopen daar dan misschien naar binnen. dus kijk naar je rubberslang tussen auto en achterklep

Geplaatst: 29.10.2008 - 16:01
door dr. fill
de afwatering in de kofferklep is niet verstopt dus dat kan het niet zijn.

Ik durf ook nog geen nieuwe kofferklep te kopen omdat ik de oorzaak nog niet weet. straks ligt het heel ergens anders.
of heeft de nieuwe het ook als het toch een 440 kwaal is.

ik zal morgen me achterlichtunits dicht kitten en aan de carrosserie.
dan de aansluiting glas op rubber en rubber op kofferklep.

dan zou ik niet weten waar nog water door naar binnen kan via de klep.

Geplaatst: 29.10.2008 - 17:42
door wpee
Bekleding eraf, in koffer gaan zitten en dan iemand met de slang erbij zetten.
Daarn controleren.

Ik gok op raamrubbers omdat dat bijna de enige plaats is waar water IN het koffer kan komen als het regent.

Geplaatst: 29.10.2008 - 21:55
door Iroll
Of de binnekant helemaal met kranten bekleden en de tuinslang erop. Zie je precies waar het binnenkomt. De methode als je niemand bij de hand hebt om Wim's manier uittevoeren.

Geplaatst: 29.10.2008 - 22:26
door nielo
aansluiting van de rubber waar de tankdop zit kan ook lekken bij de 400 serie.

Geplaatst: 30.10.2008 - 17:57
door mightyspawn
gewoon zwarte silliconekit gebruiken van bouwmarkt. Hoop van die andere zooi blijft eeuwig plakkerig. En begint te lopen naar verloop van tijd.

Heb bij de 94er het euvel jaar of 3 geleden verholpen en bij de 95 (zijn beide een 460) paar maanden terug. Gewoon bovenkant dichtkitten. Weet niet hoe constructie bij de 440 is.

Geplaatst: 30.10.2008 - 17:59
door mightyspawn
kijken eens in de openingen van de lampunit waar normaal de lamp doorheen komt. Als die groen zijn aangeslagen van binnen weet je iig genoeg.

Geplaatst: 30.10.2008 - 20:44
door evanmandos2
@mightyspawn, zwarte siliconenkit??? dies nieuw volgens mij...

sowieso geen siliconenkit gebruiken!!! tast ernstig je lak aan, en zal niet goed waterdicht blijven vw. hechting.

Wil je het GOED afkitten kun je het best tixotrope kit gebruiken(blijft zeer lang plakkerig). Mag het ook goed, dan kun je sowieso de volgende kitten goed gebruiken:
- seal& fix(evt. wet) is volgens mij van bison
- PU-kit
- siliconenvrije vloeibare pakking(duur, wel goed :D)

Het is gewoon belangrijk dat het niet hard wordt, moet flexibel blijven en mag de lak niet (te veel) aantasten. Ik heb het dus met vloeibare pakking gedaan, gewoon omdat het er toch lag, werkt echt super, droogt snel en blijft zeer flexibel, kost wel 3 tientjes voor een kokertje...

Geplaatst: 31.10.2008 - 14:44
door dr. fill
ik heb nu mijn achterlampunit dicht gekit met pattex powerfix zwart.
die zitten idd vol water.
het gaat echt om 2 lekkages die ik nu weet.
achterlampunits en de klep.

zaterdagmiddag achterruit helemaal en dan zou het moeten helpen.


dan hopen dat die moeraslucht snel uit de auto verdwijnt

hoe komt de ornigele volvo lucht weer terug eigenlijk :D

Geplaatst: 31.10.2008 - 15:18
door 440rijder
Een vochtvreter van de gamma doet in ieder geval al een hoop goed. Gewoon een weekje in de achterbak gooien en regelmatig legen (anders klotst het net zo snel weer eruit).

Geplaatst: 01.11.2008 - 09:41
door mightyspawn
evanmandos2 schreef:@mightyspawn, zwarte siliconenkit??? dies nieuw volgens mij...

sowieso geen siliconenkit gebruiken!!! tast ernstig je lak aan, en zal niet goed waterdicht blijven vw. hechting.

Wil je het GOED afkitten kun je het best tixotrope kit gebruiken(blijft zeer lang plakkerig). Mag het ook goed, dan kun je sowieso de volgende kitten goed gebruiken:
- seal& fix(evt. wet) is volgens mij van bison
- PU-kit
- siliconenvrije vloeibare pakking(duur, wel goed :D)

Het is gewoon belangrijk dat het niet hard wordt, moet flexibel blijven en mag de lak niet (te veel) aantasten. Ik heb het dus met vloeibare pakking gedaan, gewoon omdat het er toch lag, werkt echt super, droogt snel en blijft zeer flexibel, kost wel 3 tientjes voor een kokertje...
geen id, zal er eens een foto van maken, het is iig waterdicht en tast de lak niet aan. oplaten drogen wat je geknoeid hebt en je kunt het zo weer met wd40 van je lak verwijderen. Blijft mooi elastisch en tast dus helemaal niks nanes aan.