Roestwering bijwerken na 8 jaar

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Mr. Ed
4th Gear member

Uit ervaring ken ik het belang van een vroegtijdige bijwerking van de roestwering :-x Het heeft mij al de nodige duiten gekost en de gevolgen werken als dominosteentjes........

Bij de aankoop van de auto heb ik de dealer nadrukkelijk gevraagd of- en wanneer dit noodzakelijk is bij de V70. Het antwoord was dat de auto van een goede - af fabriek - roestwering is voorzien en tectyleren niet nodig zal zijn.

In een verloren uurtje heb ik op het forum heb ik nog even gezocht naar verwante vragen. Trof de post van Bover aan (juli 2006), die eigenlijk bovenstaande bevestigde.

Echter, vandaag trof ik in de gebruikershandleiding (pag. 128) de volgende passage aan:

"De standaardroestwering van de auto hoeft onder normale omstandigheden pas na ongeveer 8 jaar te worden bijgewerkt. Na deze tijd dient de auto met tussenpozen van 3 jaar te worden nabehandeld. Laat u hierin assisteren door uw Volvo-werkplaats."

Als het goed is zou mijn lichting (MY2001) nog niet aan de beurt zijn, maar heeft er al iemand ervaring of preventief een behandeling
gedaan :?: :?:

Met vriendelijke groet,
Mr. Ed

PS: link naar de post van Bover:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... tectyleren
'Laten we het beestje maar gewoon bij de naam noemen......'

Volvo V70 2.4 170PK Aut5, 2001
V70 T5 assen
5th Gear member

Ben geen deskundige op dit gebied , maar als de auto eens op de brug staat of je kruipt er gewoon eens onder en alles ziet er goed uit .
Wat is dan het probleem , zelf heb 1 eens met mijn stomme kop de potkrik onder de auto gezet en wat van het roestwerende spul beschadigd , en dat met tektyl weer gerepareerd.

Als alles bij jou goed is zou ik mij geen zorgen maken ...
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
bartv70
5th Gear member

Hoi,

Ik zette pas geleden een potkrik onder mijn Renault 5 uit 1986.
Tectyl mocht niet meer baten, een lasapparaat wel
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Mr. Ed
4th Gear member

@ bartv70 Heeee, dit komt mij bekend voor!! Dit is ooit eens inimini klein begonnen (verergert door bijv. wasstraat) en voordat je het weet krijg je een opeenstapeling van dit soort gaten.

@ V70 T5 assen "je kruipt er gewoon eens onder en alles ziet er goed uit . " Dat is natuurlijk een prima (optische)momentopname. Net zoals bartv70 heb ik dat in het verleden ook gedaan, maar zie je iets over het hoofd of je besteed er een paar maanden geen aandacht meer aan -> en je bent de pineut.

Ik ga er wel vanuit dat de V70 relatief beter is beschermd dan een gemiddelde auto - per slot van rekening rijden Zweden ook in veel regen en meuk - maar hij is niet van RVS! Van deze auto wil ik nog lang genieten.

Nee, hoor ik jullie denken, niet bij (mijn) Volvo. Maar het is juist Volvo zelf die het voorschrijft. Ben ik nu weer de Brave Hendrik of .....is het niet zo dat je vanaf 8 jaar gewoon terdege rekening moet houden met dit soort preventieve maatregelen en het gewoon moet gaan beschouwen als een onderdeel van je grote beurten :?:
'Laten we het beestje maar gewoon bij de naam noemen......'

Volvo V70 2.4 170PK Aut5, 2001
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”