Irritant tikje uit behuizing gordels

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
DeHulk2.4t
1st Gear member

Bij mijn V70 uit 2000 hoor ik regelmatig een vervelend tikje uit de behuizing van de gordels komen. M.n. aan de rechterkant. Volgens de garage zouden het de kogellagertjes van de gordelspanners kunnen zijn die je hoort als de auto in een heel scheve stand geparkeerd heeft gestaan. Dat is bij ons echter zelden het geval.

Ik heb zelf het idee dat het zich voordoet als het ter plaatse koud is (bij koude start of als de airco in werking is).

Het zou op zich niet zo erg zijn. ware het niet dat het geluidje precies op oorhoogte zit.

Herkent iemand dit en weet iemand waar het vandaan komt en vooral wat er aan te doen is?

Alvast bedankt!

Jeroen
V70 2.4t Elegance mei 2000, dark green metalic, zwart leer,
kameel
Starter

wellicht is het een rammelende popnagel aan de achterkant voordeur, waar de raamgeleider aan bevestigd zit, zo ja popnagel uitboren en boutje en moertje indraaien. Bij mij leek het ook in de gordelspanner te zitten, maar was het dus de popnagel.
DeHulk2.4t
1st Gear member

Bedankt! Heb ik iets om mee aan te slag te gaan. Zou wel een fijne low- tech solution zijn.
DeHulk2.4t
1st Gear member

Yes, het blijkt het deurpaneel rechtsachter te zijn!
Dankzij dit forum ben ik erachter gekomen waar het aan lag.

De bovenkant van het paneel zit maar iets van 15 cm onder je oor waardoor het lijkt alsof het geluid uit de gordelbehuizing komt.

Hij doet het nu nauwelijks en ik weet tenminste waar het aan ligt, dat scheelt al een hele hoop.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”