Ik rijd met een Volvo S40 van 2005. Ik heb al de nodige problemen gehad met deze wagen : cervopomp kapotna amper 25.000km, CD-speler gans kapot en nu blokkeren de deuren aan de passagierzijde en de deur erachter. Hij reageert op niks,zelfs de knoppen in de deur zelf werken niet,de spiegels werken niet,de ramen niet...
Ik hoor wel een zacht 'geklik' als ik rij aan de deuren.
Heeft iemand dit al meegemaakt?
Wat zou ik hieraan kunnen doen?
Alvast bedankt.
Groetjes,evy
Deuren aan passagierskant blokkeren volledig...
-
- 5th Gear member
Als eerste welkom op het forum!
Ik denk dat jij net zoals ik problemen hebt met de kabelboom die door de deuren loopt.
Dit schijnt een veelvoorkomend probleem geweest te zijn rond dat bouwjaar en kan opgelost worden door deze te vervangen.
Eerst hebben ze geprobeerd de contacten schoon te maken in de deuren maar dat hielp bij niet helaas niet.
Bij mij reageerde de spiegels en de ramen niet meer aan 1 kant trouwens.
Ga even bij je dealer langs die zal dit hoogstwaarschijnlijk bevestigen en hopelijk uit coulance vervangen.
Ik denk dat jij net zoals ik problemen hebt met de kabelboom die door de deuren loopt.
Dit schijnt een veelvoorkomend probleem geweest te zijn rond dat bouwjaar en kan opgelost worden door deze te vervangen.
Eerst hebben ze geprobeerd de contacten schoon te maken in de deuren maar dat hielp bij niet helaas niet.
Bij mij reageerde de spiegels en de ramen niet meer aan 1 kant trouwens.
Ga even bij je dealer langs die zal dit hoogstwaarschijnlijk bevestigen en hopelijk uit coulance vervangen.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
-
- Starter
@ Asta : inderdaad,een tijdje geleden las ik dat er problemen waren met dit model. Toen ik de garage belden,zeiden ze dat mijn Volvo daar niet bij was,ik heb nooit begrepen waarom. Maar blijkbaar was hij toch bij de 'probleemgevallen'... Ik bel maandag naar de garage en ga eens zien wat ze zeggen.
Héél erg bedankt voor je antwoord...
Groetjes.
Héél erg bedankt voor je antwoord...
Groetjes.
-
- 5th Gear member
Wat mij wel opviel was dat de ene keer alles werkte en zo van het een op het andere moment niet meer functioneerde.
Succes bij de garage
Succes bij de garage
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
-
- Starter
Dames en heren,
Heel vaak genoemd en vaak opgelost door de service campagne die tot ca 2010 liep. Ik ben er nu pas tegenaan gelopen. Daar Volvo geen service regeling meer biedt, maar zelf op onderzoek uitgegaan:
Een mogelijke oorzaak van symptomen waarbij geen elektrische reactie van de portieren komt is bekent als de 'vretende' (engels: fretting) contacten in de voordeur portier connectoren (dit is beschreven in de Volvo service management bulletin SMB 36-167 (gebruik anti corrosie vet #1161761) en 37-60 (vervang kabelboom met een nieuwe goud gelaagde connector). Als je dit in de bestuurders deur hebt, kan dit ook leiden tot afwijking van de gemeten buitentemperatuur en een ongewenste reactie van de airco daarop. Als het aan de bijrijders kant zit, is er een kans dat het rechter portieren geblokkeerd raken door de deadbolts die na 25 seconden na het afsluiten automatisch in werking treden. (bij de bestuurder kan dit met de mechanische sleutel opgelost worden)
1. De passagiersdeur deadbolts waren mijn eerste probleem. Maar omdat dit probleem kortstondig verholpen kan worden door de deur scharnierkabel te bewegen, besloot ik in plaats van destructieve manieren om achter het deurpaneel te komen (en de deur open te krijgen) om eerst het rechter voor-spatbord los te halen (dit zijn in totaal 8 stuks 8mm schroeven waarvan je er 7 kunt bereiken als alleen voordeur afgesloten is. Dan kun je het paneel enigszins naar buiten trekken en met je vingers richting de voorzijde van de deur scharnier om de deur scharnier kabel te bewegen. Er even aan trekken of buigen zorgt dat alles weer gewoon werkt en deur geopend kan worden. Daarna tot aan de reparatie het alarm zonder deadbolts activeren (zie handleiding)
2. Dan naar de Volvo dealer om te begrijpen dat als je wagen de originele service actie heeft gemist (2007-2010) je gewoon de reparatie en onderdelen moet betalen (Heel teleurstellend natuurlijk als het hier gaat om een fabricage/ontwerp fout van wereldwijde duizenden V50s met VINs eindigend tussen de 150000 en 219751). Per zijde moet je twee reparatie connectoren bestellen (met ca 40cm bedrading eraan): #31252642 chassis zijde en #31252640 deur zijde a ~53 euro ex BTW. 10 draden bestuurderszijde, 8 draden passagierszijde moet je van twee kanten draden met connectoren vervangen met de bijgeleverde krimpbussen (dat zijn dus 72 krimpverbindingen in totaal). Voor wie het niet zelf zou willen (of kunnen) doen, de monteur bij de dealer die in het verleden vele honderden connectoren had vervangen schatte dat hij (met heel veel ervaring) er ca 3 uur over deed.
Succes!
Heel vaak genoemd en vaak opgelost door de service campagne die tot ca 2010 liep. Ik ben er nu pas tegenaan gelopen. Daar Volvo geen service regeling meer biedt, maar zelf op onderzoek uitgegaan:
Een mogelijke oorzaak van symptomen waarbij geen elektrische reactie van de portieren komt is bekent als de 'vretende' (engels: fretting) contacten in de voordeur portier connectoren (dit is beschreven in de Volvo service management bulletin SMB 36-167 (gebruik anti corrosie vet #1161761) en 37-60 (vervang kabelboom met een nieuwe goud gelaagde connector). Als je dit in de bestuurders deur hebt, kan dit ook leiden tot afwijking van de gemeten buitentemperatuur en een ongewenste reactie van de airco daarop. Als het aan de bijrijders kant zit, is er een kans dat het rechter portieren geblokkeerd raken door de deadbolts die na 25 seconden na het afsluiten automatisch in werking treden. (bij de bestuurder kan dit met de mechanische sleutel opgelost worden)
1. De passagiersdeur deadbolts waren mijn eerste probleem. Maar omdat dit probleem kortstondig verholpen kan worden door de deur scharnierkabel te bewegen, besloot ik in plaats van destructieve manieren om achter het deurpaneel te komen (en de deur open te krijgen) om eerst het rechter voor-spatbord los te halen (dit zijn in totaal 8 stuks 8mm schroeven waarvan je er 7 kunt bereiken als alleen voordeur afgesloten is. Dan kun je het paneel enigszins naar buiten trekken en met je vingers richting de voorzijde van de deur scharnier om de deur scharnier kabel te bewegen. Er even aan trekken of buigen zorgt dat alles weer gewoon werkt en deur geopend kan worden. Daarna tot aan de reparatie het alarm zonder deadbolts activeren (zie handleiding)
2. Dan naar de Volvo dealer om te begrijpen dat als je wagen de originele service actie heeft gemist (2007-2010) je gewoon de reparatie en onderdelen moet betalen (Heel teleurstellend natuurlijk als het hier gaat om een fabricage/ontwerp fout van wereldwijde duizenden V50s met VINs eindigend tussen de 150000 en 219751). Per zijde moet je twee reparatie connectoren bestellen (met ca 40cm bedrading eraan): #31252642 chassis zijde en #31252640 deur zijde a ~53 euro ex BTW. 10 draden bestuurderszijde, 8 draden passagierszijde moet je van twee kanten draden met connectoren vervangen met de bijgeleverde krimpbussen (dat zijn dus 72 krimpverbindingen in totaal). Voor wie het niet zelf zou willen (of kunnen) doen, de monteur bij de dealer die in het verleden vele honderden connectoren had vervangen schatte dat hij (met heel veel ervaring) er ca 3 uur over deed.
Succes!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Bakboord1
- 4th Gear member
Is er bij een dergelijke zeer bekende ontwerpfout uberhaupt wel sprake van coulance vs geen coulance.
Ik ken enkele andere auto waarbij de kabelboom binnen 8 jaar versleten is.
In mijn geval zelfs binnen 2 jaar..
Overigens is exact dit probleem er mede oorzaak van dat mijn regionale dealer mij nooit meer terugziet. De oplossing heeft mij zes garage bezoekjes te lang geduurd.
Ik ken enkele andere auto waarbij de kabelboom binnen 8 jaar versleten is.
In mijn geval zelfs binnen 2 jaar..
Overigens is exact dit probleem er mede oorzaak van dat mijn regionale dealer mij nooit meer terugziet. De oplossing heeft mij zes garage bezoekjes te lang geduurd.
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
@Eeghie
Ben je de eerste eigenaar ?
Ben je de eerste eigenaar ?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Tja, dat is het probleem als je een gebruikte auto koopt.
maakt niet uit welk merk het is. Als de eerste eigenaar zich niet heeft gehouden aan de onderhoudsvoorschriften kom je als eigenaar van een gebruikte auto soms tot onaangename verrassingen.
De enige die hier iets te 'verwijten' zou zijn is de eerste eigenaar.
Als die zich aan de voorschriften had gehouden was het probleem binnen de gestelde termijn opgelost geweest.
maakt niet uit welk merk het is. Als de eerste eigenaar zich niet heeft gehouden aan de onderhoudsvoorschriften kom je als eigenaar van een gebruikte auto soms tot onaangename verrassingen.
Als die zich aan de voorschriften had gehouden was het probleem binnen de gestelde termijn opgelost geweest.
-
- Starter
Advies over wie iets verweten kan worden helpt iemand hoe?;Ben schreef:Tja, dat is het probleem als je een gebruikte auto koopt.
1. Uiteindelijk is en blijft dit primair een fout van fabrikant Volvocars. In mijn ogen zou je, zelfs als je nooit naar een Volvo dealer voor onderhoud gaat, van een fabrikant die zich laat uitdagen op kwaliteit een verantwoordelijke houding verwachten als het gaat om erkende ontwerp en productie fouten!
2. Dan willen 2e hands kopers van een zogenaamd premium brand toch ook wel op de Volvo dealers kunnen vertrouwen. Van hem verwacht ik discipline en openheid voor de status van benodigde service als ik Volvo Select koop?
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Ik denk niet dat er iemand is die je kan helpen. Ik probeer je uit te leggen wat er naar mijn bescheiden mening aan de hand is.
1. Volvocars heeft de gelegenheid geboden het probleem op te lossen. Wanneer de eerste eigenaar zijn auto door een dealer had laten onderhouden had jij nu geen probleem meer gehad.
2. Als je een Selected Used Car bij een Volvodealer koopt heb je naar mijn idee gewoon garantie.
Overigens reageer je op een topic dat uit 2008 stamt en waarvan TS sinds die tijd niet meer op het forum is geweest.
PS, stel je even voor in het daartoe opengestelde board.
1. Volvocars heeft de gelegenheid geboden het probleem op te lossen. Wanneer de eerste eigenaar zijn auto door een dealer had laten onderhouden had jij nu geen probleem meer gehad.
2. Als je een Selected Used Car bij een Volvodealer koopt heb je naar mijn idee gewoon garantie.
Overigens reageer je op een topic dat uit 2008 stamt en waarvan TS sinds die tijd niet meer op het forum is geweest.
-
- Starter
1. de auto had wel de 1e service gekregen, die met de anti corrosie pasta, maar kennelijk niet de 2e en definitieve.Ben schreef:Ik denk niet dat er iemand is die je kan helpen. Ik probeer je uit te leggen wat er naar mijn bescheiden mening aan de hand is.
2. de Volvo Select garantie was 1 jaar en is inmiddels verlopen.
Daar mijn wagen het euvel nu pas vertoond. heb ik alsnog in dit oeroude thema mijn verhaal gemeld, zodat anderen die het euvel nog later krijgen, hieraan hopelijk inspiratie kunnen putten voor hun aanpak.
-
- 6th Gear member
Als je beetje handig bent kun je het zelf,je koopt de draadjes met goud connectors,demonteerd het portier,dat is 5 min werk om de deur er uit te halen en vervangt de bedrading,.al met al ben je twee uur bezig..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- Starter
[quote="MarioC70"]Als je beetje handig bent kun je het zelf,je koopt de draadjes met goud connectors,demonteerd het portier,dat is 5 min werk om de deur er uit te halen en vervangt de bedrading,.al met al ben je twee uur bezig..[/quote]
Heb je dit al gedaan?
Goud connector kabels heb ik inmiddels. Ik was eigenlijk van plan de deur bekleding weg te nemen en de lassen in de deur (en bij het voeten einde te leggen ... ? Wat is het voordeel van de deur demonteren denk je?
Heb je dit al gedaan?
Goud connector kabels heb ik inmiddels. Ik was eigenlijk van plan de deur bekleding weg te nemen en de lassen in de deur (en bij het voeten einde te leggen ... ? Wat is het voordeel van de deur demonteren denk je?