Ivm groot onderhoud van mijn S60 heb ik een V70 gereden.
Mooie auto uiteraard maar wat een afknapper dat je met je rechterbeen tegen die te scherpe en harde rand zit van de zwevende middenconsole.
Als je klein en/of slank bent heb je daar waarschijnlijk geen last van maar ik vond het dus zeer storend en als ik deze auto al zou overwegen een reden om hem niet te kiezen.
Bij de S60 (en vorige V70) is de glooing v.d. console precies parallel aan het been zodat je daar een prettige steun aan hebt.
Vraag mij af of er meer gelijkluidende meningen zijn.
Middenconsole
- Johan
- 5th Gear member
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
-
- 2nd Gear member
Heb er geen last van en ben een dikke 1.93m...
Misschien stuur te laag?
Misschien stuur te laag?
Volvo XC90 D5 AWD MY 2011, R-design, Saville Grey, 20', ipod uitbreiding, RSE, volledige kofferbak bescherming, standverwarming, bluetooth integrated,...
- Johann
- 5th Gear member
- Contacteer:
Rand is idd hard maar je went er wel aan.
Denk alleen dat het met korte broek iets minder zal zijn.
Denk alleen dat het met korte broek iets minder zal zijn.
-
- 2nd Gear member
Ik heb er vandaag nog eens echt op gelet maar merk er echt niets van...Rene68 schreef:Snap het probleem ook niet, ik heb er in ieder geval geen last van!?!?!?!
Volvo XC90 D5 AWD MY 2011, R-design, Saville Grey, 20', ipod uitbreiding, RSE, volledige kofferbak bescherming, standverwarming, bluetooth integrated,...
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Ik ben gisteren in de showroom in de V70 gaan zitten maar kom met mijn recht been niet eens in de buurt van de middenconsole.
Alleen als je op CC zou rijden en dan je onderbeen rechtop zet kun je tegen de console aankomen en dan is die wel hard.
Ook even een V50 geprobeerd. daar is het niet de rechtopstaande rand maar juist de horizontale rand van het bakje erachter die je raakt.
Maandag krijg ik een C30 als leenauto mee. Zal mij benieuwen hoe dat gaat.
Alleen als je op CC zou rijden en dan je onderbeen rechtop zet kun je tegen de console aankomen en dan is die wel hard.
Ook even een V50 geprobeerd. daar is het niet de rechtopstaande rand maar juist de horizontale rand van het bakje erachter die je raakt.
Maandag krijg ik een C30 als leenauto mee. Zal mij benieuwen hoe dat gaat.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Paul
- Geartronic member
In sommige zithoudingen kan ik me voorstellen dat je tegen het dashboard aan komt met je been. Maar het ligt er natuurlijk aan hoe lang je benen zijn of hoe kort je onderlijf is. Dus echt voor iedereen anders.
Persoonlijk heb ik er wel eens tegen aan gezeten tegen de rand, maar dan ga je anders zitten en heb je er helemaal geen last van. (ikke dan!)
Persoonlijk heb ik er wel eens tegen aan gezeten tegen de rand, maar dan ga je anders zitten en heb je er helemaal geen last van. (ikke dan!)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Johan
- 5th Gear member
Als je idd lange benen hebt (ik dus) maar je wil je stoel niet zo ver naar achteren schuiven omdat ik die ~90 hoek met mijn armen naar het stuur prettig sturen vindt dan kom je ontspannen houding met je benen dus tegen die rand aan.
Ik denk dus dat ik dat deel beter zou vinden als dat een gecapitoneerde leren bekleding zou krijgen. Sterker nog ik ben niet onder de indruk van de kunststof boven op het dashboard. Als optie een volledig lederen bekleed dash incl. midden console zou het premium gevoel zeer zeker versterken.
Kijk maar eens wat Audi bijv. biedt.
(Volvo lezen jullie mee ...?!
)
Ik denk dus dat ik dat deel beter zou vinden als dat een gecapitoneerde leren bekleding zou krijgen. Sterker nog ik ben niet onder de indruk van de kunststof boven op het dashboard. Als optie een volledig lederen bekleed dash incl. midden console zou het premium gevoel zeer zeker versterken.
Kijk maar eens wat Audi bijv. biedt.
(Volvo lezen jullie mee ...?!

BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Net een uurtje in een C30 gestuurd.Ben schreef:Maandag krijg ik een C30 als leenauto mee. Zal mij benieuwen hoe dat gaat.
Ook in deze auto kom ik met mijn rechter been niet in aanraking met de middenconsole.
ik denk dat mijn genen al Volvo-voorbereid zijn

- Fulaks
- 6th Gear member
Wat is er nu weer mis met het materiaal van het dashboard ? Dat ziet er toch keurig uit ?
Ik begrijp al dat gevit niet hoor. Alvorens je een auto koopt, ga je toch uitgebreid snuffelen, erin zitten ermee rijden ? Dan achteraf komen zeggen dat de middenconsole in de weg zit en uit een verkeerd materiaal is, en dat het dashboard geen grote indruk op je maakt, dat is toch al te gek ?
Dat is zoals een appel kopen en dan achteraf zeggen dat je eigenlijk toch liever een peer had.
Wat het materiaal van de middenconsole betreft ben ik met je eens dat dit wat edeler had gemogen, maar ik wist op voorhand hoe dit eruit zag en aanvoelde, dus moet ik daar nu niet over zeuren. Detailkritiek zal er altijd zijn, bij elk merk en bij elk type. Als de fabrikant ernaar luistert is dat mooi meegenomen, maar je kan nooit iedereen tevreden stellen.
Overigens zijn er autobedrijven die met plezier je dashboard en de middenconsole met het fijnste leer willen overtrekken.
Ik begrijp al dat gevit niet hoor. Alvorens je een auto koopt, ga je toch uitgebreid snuffelen, erin zitten ermee rijden ? Dan achteraf komen zeggen dat de middenconsole in de weg zit en uit een verkeerd materiaal is, en dat het dashboard geen grote indruk op je maakt, dat is toch al te gek ?
Dat is zoals een appel kopen en dan achteraf zeggen dat je eigenlijk toch liever een peer had.
Wat het materiaal van de middenconsole betreft ben ik met je eens dat dit wat edeler had gemogen, maar ik wist op voorhand hoe dit eruit zag en aanvoelde, dus moet ik daar nu niet over zeuren. Detailkritiek zal er altijd zijn, bij elk merk en bij elk type. Als de fabrikant ernaar luistert is dat mooi meegenomen, maar je kan nooit iedereen tevreden stellen.
Overigens zijn er autobedrijven die met plezier je dashboard en de middenconsole met het fijnste leer willen overtrekken.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:

- Johan
- 5th Gear member
@Fulaks,
Lees even het TS bericht en lees dan nog eens je kritiek door. De 2de en 3de alinea zijn dus niet van toepassing.
Ontopic
Sterker nog je schrijft dit: "Wat het materiaal van de middenconsole betreft ben ik met je eens dat dit wat edeler had gemogen"
Overigens, het bekleden van een volledige middenconsole gaat nu eenmaal eenvoudiger af fabriek.
Lees even het TS bericht en lees dan nog eens je kritiek door. De 2de en 3de alinea zijn dus niet van toepassing.
Ontopic
Sterker nog je schrijft dit: "Wat het materiaal van de middenconsole betreft ben ik met je eens dat dit wat edeler had gemogen"
Overigens, het bekleden van een volledige middenconsole gaat nu eenmaal eenvoudiger af fabriek.
-
- 4th Gear member
Ik weet niet wat jij gewend bent Volvopa maar ik vind de materialen echt niet anders dan bijv. in een 5 serie of A6 hoor. Het materiaal is gewoon keurig zacht......
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
- Johan
- 5th Gear member
?????? De bovenkant is hard en de middenconsole is ook van hard plastic.
-
- 2nd Gear member
Gaat dit nog over het wel of niet raken van een been met een middenconsole of is dit een vergelijkende studie tussen "middenconsole en dashboard" materialen???
Ieder zijn ding toch?
Ieder zijn ding toch?
- Fulaks
- 6th Gear member
Ah juist, je had een V70 te leen... sorry. Een S60 is ook een hele fijne autoVolvopa schreef:@Fulaks,
Ontopic

V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- Fulaks
- 6th Gear member
Het onderwerp is "middenconsole", en de TS heeft ook iets over het dashboard geezegd. Tja, van 't een komt het ander héKaroshi schreef:Gaat dit nog over het wel of niet raken van een been met een middenconsole of is dit een vergelijkende studie tussen "middenconsole en dashboard" materialen???
Ieder zijn ding toch?