stoterig rijden en afslaan

De Nederlandse coupé, een toekomstig klassieker
Plaats reactie
FLA
3rd Gear member

Hallo,

Zojuist even een poging gedaan om te tanken. Helaas bleef het bij een poging: de 1e 100m liep hij prima, na 100m begon hij te stoten waarna hij na zo'n 200m, bij het loslaten van het gaspedaal afsloeg. Hij slaat nu ook meteen af, startmotor heeft er wel zin in. Helaas is het te donker om even te kijken, maar wat zou dit kunnen zijn?

Even de specs: het betreft een 480 2ltr aut uit 1993 van mijn moeke. 300km geleden nog de gehele uitlaat van voor tot achter vervangen gekregen en een beurt, zou hier een verband mee kunnen zijn? Sindsdien maakt hij ook een sissend, ruissend geluid bij het loslaten van het gaspedaal.

Als je een idee hebt hoor ik het graag!
FLA
3rd Gear member

En oorzaak waarschijnlijk gevonden: http://www.volvo480forum.com/index.php/topic,92.0.html
EvolvE
5th Gear member

Sow hey, das minder zeg!

Driem versprongen...
Ga je de riem zelf omleggen of laat je dat doen?
Erwin

480 Turbo
www.volvo480forum.com
FLA
3rd Gear member

M'n ouders hebben ervoor gekozen dit bij de lokale (sl)opel dealer te laten doen hier in't dorp, de lease-auto van mijn ouders komt hier ook vandaan en we hebben er goede contacten mee.

Overigens gaan ze zelf eerst even kijken of de wegenwachter wel de juiste conclusie heeft getrokken, maar da's nu een fluitje van een cent.
Plaats reactie

Terug naar “De 480”