hallo ,
ik heb enkele vragen en dacht er hier wel terecht mee te kunnen .
Ik heb weinig of geen kennis van volvo , maar weet wel dat ik de 240 gl
altijd een prachtige wagen vond .
Nu vind ik er eentje op het net , een 240 gl van 1988 met lpg .2300cc
met 352.000 kms prijs 2000 euro
Hij ziet er echt netjes uit , geen roest mooie wagen , helemaal in orde
Nu is de vraag , kan zo een 240 gl nog veel kilometers aan , of zit hij
al aan het eind van zijn latijn ?
En hoeveel verbruikt zo een kar , benzine en lpg ?
alvast bedankt !! groeten ,Dries
240 gl
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Voor aankooptips zie mijn web-log.
Normaliter kan een Volvo makkelijk nog wat kilometers erbij hebben, maar dit staat of valt met het eerder gepleegde onderhoud.
Ook van belang is hoelang (lees kilometers) deze volvo reeds op gas rijdt, dit met het oog op een eventuele koprevisie.
"zo'n kar" verbruikt op benzine rond de 1 op 9 of soms nog zuiniger.
Op gas iets minder
Normaliter kan een Volvo makkelijk nog wat kilometers erbij hebben, maar dit staat of valt met het eerder gepleegde onderhoud.
Ook van belang is hoelang (lees kilometers) deze volvo reeds op gas rijdt, dit met het oog op een eventuele koprevisie.
"zo'n kar" verbruikt op benzine rond de 1 op 9 of soms nog zuiniger.
Op gas iets minder
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 19:59
- Locatie: zandhoven
Ik heb toch mijn mening over dat gasrijden, mijn vorige 240 had 400000 km op gas en er was geen spoor van slijt te merken tijdens het rijden. Je hoort het wel heel veel maar ik ontmoet nooit mensen die vroegtijdige slijtage met gas hadden. Voor mij is het meer een spookverhaal. Trouwens elke 240 en waarschijlijk elke andere volvo heeft een perfect aangaste cilinderkop vanaf 1986 die voor vele km geschikt is om op lpg te rijden.
240 DL 170000km LPG
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 19:59
- Locatie: zandhoven
Hier het antwoord dat ik destijds kreeg van volvo Gent over LPG-rijden
Geachte heer Van Eyck
Ik heb uw e-mail die u naar de fabriek te Gent heeft gestuurd aandachtig gelezen.
Een Volvo 240 DL van 1986 heeft normaal gezien een aluminium cilinderkop wat maakt dat de klepppen gehard zijn.
De LPG zal dus de kleppen in normale omstandigheden niet vroegtijdig doen afslijten.
Doch blijft het altijd aan te raden de wagen correct en goed te onderhouden en tijdig de kleppen en andere onderdelen die in contact komen met de lpg-brandstof te controleren.
Voor meer informatie over lpg-installatie in Vovlo's kan u best contact opnemen met de heer Rutten van garage Rutten. 011 / 60.41.70
Met vriendelijke groeten.
Jan Peeters
Customer Care Co-ordinator
CUSTOMER SUPPORT
Avenue du Hunderenveldlaan 10
1082 Brussels
Belgium
Telephone +32-2-4827289
Fax +32-2-4653892
jpeeter6@volvocars.com
www.volvocars.be
Volvo. for life
Registered No. 0420.383.548
Registered Office:
John Kennedylaan 25, 9000 Gent, Belgium
Geachte heer Van Eyck
Ik heb uw e-mail die u naar de fabriek te Gent heeft gestuurd aandachtig gelezen.
Een Volvo 240 DL van 1986 heeft normaal gezien een aluminium cilinderkop wat maakt dat de klepppen gehard zijn.
De LPG zal dus de kleppen in normale omstandigheden niet vroegtijdig doen afslijten.
Doch blijft het altijd aan te raden de wagen correct en goed te onderhouden en tijdig de kleppen en andere onderdelen die in contact komen met de lpg-brandstof te controleren.
Voor meer informatie over lpg-installatie in Vovlo's kan u best contact opnemen met de heer Rutten van garage Rutten. 011 / 60.41.70
Met vriendelijke groeten.
Jan Peeters
Customer Care Co-ordinator
CUSTOMER SUPPORT
Avenue du Hunderenveldlaan 10
1082 Brussels
Belgium
Telephone +32-2-4827289
Fax +32-2-4653892
jpeeter6@volvocars.com
www.volvocars.be
Volvo. for life
Registered No. 0420.383.548
Registered Office:
John Kennedylaan 25, 9000 Gent, Belgium
240 DL 170000km LPG
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 01.10.2008 - 09:59
Ik heb ook zoiets, een 240 GL uit 1988 met 374.000 km op LPG. Ik heb niet de indruk dat-ie voor het eind van deze eeuw mee ophoudt. Rijdt uren achtereen 150 km/h met een Alpenkneuzer erachter.
Cil. kop is een keer vervangen, te verwachten. Koppeling, remmen, distributieriemen, bak, hopelijk door de vorige eigenaar geregeld.
Voor 2000 euro zou-ie toch wel erg netjes moeten zijn
Cil. kop is een keer vervangen, te verwachten. Koppeling, remmen, distributieriemen, bak, hopelijk door de vorige eigenaar geregeld.
Voor 2000 euro zou-ie toch wel erg netjes moeten zijn
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 07.11.2008 - 10:05
- Locatie: Z-Limburg
Volvorider; ik neem aan dat je "op gas" toch "iets meer gebruikt" bedoelt? Zal eerder iets van 1op7 of 1op8 zijn. En je mist wat vermogen maar dat zal door de B230-motor gecompenseerd worden.
Driezer; is 't echt een B230A wat er voor onder ligt? Namelijk een 2ltr zal op lpg echt een slak worden. En ga je er dan op trappen om rap vooruit te komen dan sneuvelt je kop of na verloop van tijd je kleppen.
Jaaaaren terug heb ik eenzelfde 240 gereden op gas. Hierbij werd door de monteur de uitlaatkleppen iets groter gezet zodat de warmte sneller afgevoerd konden worden. En dan praat ik over honderdsten van een mm.
Prijs lijkt me afhankelijk van de staat en mn het onderhoud zoals Imker al aangaf.
Succes met onderhandelen! (en neem een kenner mee)
gr ruud
Driezer; is 't echt een B230A wat er voor onder ligt? Namelijk een 2ltr zal op lpg echt een slak worden. En ga je er dan op trappen om rap vooruit te komen dan sneuvelt je kop of na verloop van tijd je kleppen.
Jaaaaren terug heb ik eenzelfde 240 gereden op gas. Hierbij werd door de monteur de uitlaatkleppen iets groter gezet zodat de warmte sneller afgevoerd konden worden. En dan praat ik over honderdsten van een mm.
Prijs lijkt me afhankelijk van de staat en mn het onderhoud zoals Imker al aangaf.
Succes met onderhandelen! (en neem een kenner mee)
gr ruud
Carpe Diem
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Ja, dat bedoelde ik ook. Het verbruik op gas licht hoger. Volgens Mesman ongeveer 20% hoger als het verbruik op benzine.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
let op de standaard roestplekken iig
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 13.11.2008 - 18:50
hoi , bedankt voor jullie reacties .
Roest heeft hij enkel vanachter aan de ruitewisser , wat zijn de plaatsen waar de volvo vaak roest ?
de prijs 2000 euro , ik verwacht dat die nog te bespreken valt , deze donderdag ga ik eens kijken , waar moet ik vooral op letten als ik een ritje maak ?
alvast bedankt .
groeten , Dries
Roest heeft hij enkel vanachter aan de ruitewisser , wat zijn de plaatsen waar de volvo vaak roest ?
de prijs 2000 euro , ik verwacht dat die nog te bespreken valt , deze donderdag ga ik eens kijken , waar moet ik vooral op letten als ik een ritje maak ?
alvast bedankt .
groeten , Dries
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 01.10.2008 - 09:59
Onder de sierstrip die op de achterbumper zit zal zeker roest zitten, kan je ook zien via het luikje onder de laadvloer (waar ook de LPG tank zit). En in de achterste wielkasten zou ik ook goed kijken, waar de schokbrekers aan de balken vastzitten.
Verder moet zo'n beetje alles het doen voor die 2000 euro, goede recht afgesleten banden, dichte uitlaat, stoelen recht, kachelaanjager, deuren, ramen, wieldoppen, sierstrips, remslangen/schijven/blokjes, koppeling enz, enz.
Aantoonbaar onderhoud, nieuwe onderdelen met Volvo/Bosch e.d. erop, stickers van vervangen distributieriem, koelvloeistof.
Motor moet koud en warm binnen 1 seconde starten, verder moeilijk te testen. Reageert op benzine misschien iets trager als op gas, voor 0-100 stond 13 seconde, moet ook nu nog redelijk mee kunnen komen met de middenklassers. Beetje warmrijden over verkeersdrempels (rammels, bonken, demping, vering) en dan zeker boven de 80 zien te geraken. Let op ruisende bijgeluiden in 2,3 en 5e versnelling.
Remmen lijken in het begin wat soft, maar als je doordrukt sta je erg snel stil.
Verder moet zo'n beetje alles het doen voor die 2000 euro, goede recht afgesleten banden, dichte uitlaat, stoelen recht, kachelaanjager, deuren, ramen, wieldoppen, sierstrips, remslangen/schijven/blokjes, koppeling enz, enz.
Aantoonbaar onderhoud, nieuwe onderdelen met Volvo/Bosch e.d. erop, stickers van vervangen distributieriem, koelvloeistof.
Motor moet koud en warm binnen 1 seconde starten, verder moeilijk te testen. Reageert op benzine misschien iets trager als op gas, voor 0-100 stond 13 seconde, moet ook nu nog redelijk mee kunnen komen met de middenklassers. Beetje warmrijden over verkeersdrempels (rammels, bonken, demping, vering) en dan zeker boven de 80 zien te geraken. Let op ruisende bijgeluiden in 2,3 en 5e versnelling.
Remmen lijken in het begin wat soft, maar als je doordrukt sta je erg snel stil.
- dave145
- 2nd Gear member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 17.10.2008 - 15:59
ik vind jou kilometerstand nog mee vallen en ik zou er van uit gaan dat hij nog heel wat kilometers aan kan mits je goed onderhoud pleegt,,, mijn volvo 145 met gas en ((geen gas kop)) uit 1970 heeft nu bijna 7 ton gelopen en ik rij er nog dagelijks in naar me werk +/- 50 a60 km per dag.... en ik kom tot op heden altijd op tijd op me werk en ik kan ook nog thuis komen haha..
succes en veel rij plezier
succes en veel rij plezier
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 19:59
- Locatie: zandhoven
Dat moet wel zalig zijn, zo'n 140 serie met meer dan 700000 km. Mijn 240 heeft er 128000 dus ik heb nog een eeuwigheid te gaan.
dave145 schreef:ik vind jou kilometerstand nog mee vallen en ik zou er van uit gaan dat hij nog heel wat kilometers aan kan mits je goed onderhoud pleegt,,, mijn volvo 145 met gas en ((geen gas kop)) uit 1970 heeft nu bijna 7 ton gelopen en ik rij er nog dagelijks in naar me werk +/- 50 a60 km per dag.... en ik kom tot op heden altijd op tijd op me werk en ik kan ook nog thuis komen haha..
succes en veel rij plezier
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 13.11.2008 - 18:50
Over dat starten , de verkoper mailde me en zei dat hij bij het starte een paar keer rond moet gaan , maar volgens de garage is dit eigen aan dit soort gastank , hij start wel altijd , maar het duurt net dat ietsje langer dan normaal .
kan dit waarzijn ?
bedankt , Dries
kan dit waarzijn ?
bedankt , Dries
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 11.03.2008 - 07:09
Dat het eigen is aan het soort gastank klinkt me wat vreemd in de oren.driezer schreef:Over dat starten , de verkoper mailde me en zei dat hij bij het starte een paar keer rond moet gaan , maar volgens de garage is dit eigen aan dit soort gastank , hij start wel altijd , maar het duurt net dat ietsje langer dan normaal .
kan dit waarzijn ?
bedankt , Dries
Ik denk dat langer moeten starten eerder met onderhoud te maken zou kunnen hebben .
Als het nog steeds over die auto van 88 voor 2000 euro gaat: ik vind dat ie voor dat geld prima in orde moet zijn,dus niet dat je moet beginnen met een grote beurt als je hem koopt.
Maar dat is mijn persoonlijke mening.

-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 13.11.2008 - 18:50
Ja het gaat nog steeds over diezelfde auto , en inderdaad voor dat geld mag hij echt wel goed zijn .
Voor de rest is de wage helemaal goed , de iegenaar zegt dat hij altijd zo heeft gestart , het heeft iets te maken met dat hij op benzine start en dan overschakelt op gas , hij heeft er nog nooit problemen mee gehad dus ..
Voor de rest is de wage helemaal goed , de iegenaar zegt dat hij altijd zo heeft gestart , het heeft iets te maken met dat hij op benzine start en dan overschakelt op gas , hij heeft er nog nooit problemen mee gehad dus ..
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 01.10.2008 - 09:59
In die ene seconde gaat de motor wel een paar keer rond ja, da's niet gek. De startmotor levert 1 pk en draait de motor toch zeker 400 rpm rond. Het is niet dat-ie start zodra je de sleutel aanraakt.
Mijn 240 start op gas net zo makkelijk als op benzine, maar er zijn mensen die op benzine starten. Er zijn ook LPG installaties die dit zelf doen maar ik denk niet dat die in 1988 al ingebouwd werden.
Mijn 240 start op gas net zo makkelijk als op benzine, maar er zijn mensen die op benzine starten. Er zijn ook LPG installaties die dit zelf doen maar ik denk niet dat die in 1988 al ingebouwd werden.