Prijsafspraken

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
volvo
3rd Gear member

Hebben jullie ervaring met het gegeven, dat binnen één dealergroep met verschillende vestigingen binnen de regio verschillende prijsafspraken en/of andere verschillende service voordelen gegeven wordt bij de aanschaf van een nieuwe auto?
B.v. bij vestiging A de auto kopen, maar de auto bij vestiging B in onderhoud geven met de afspraken die bij A gemaakt zijn?!?
Ik heb een vermoeden dat autoverkopers, ook binnen dezelfde dealergroep, "afgerekend" worden op hun individuele verkoopcijfers?!?
Dus het individueel belang prevaleert in plaats van het teambelang??
Maar dan als ik met mijn auto gekocht bij vestiging A, de auto onder garantie en in onderhoud geeft bij vestiging B???
De verkoper in vestiging A vindt het geen enkel probleem, maar ik voel me er niet prettig bij.
Michael Oud
5th Gear member

Tsja, als je bekend bent bij de ene vestiging, dus als men je gezicht kent, dan krijg je daar nou eenmaal meer voor elkaar dan bij een vestiging waar men je niet kent. Niets geks toch.
Volvo 940 SE
volvo
3rd Gear member

Dat is nu het probleem, ik krijg bij de vestiging waar ik NOOIT kom, de beste deal. De verkoper daar beweert dat dat dus geen enkel probleem is bij service en onderhoud bij mijn eigen vestiging. Toch voel ik me daar niet echt goed bij?
menjo
7th Gear member

Vertel bij je eigen vestiging wat voor aanbieding je bij die andere hebt gekregen en geef aan dat je liever bij je eigen vestiging koopt, maar dat ze dan wel hetzelfde aanbod moeten doen.
Oceanracer
Geartronic member

Dan zeg je toch tegen je eigen dealer waarom je bij die ander de auto zou willen kopen; Dat het daar voor jou voordeliger is. Dan moet hij maar kijken of hij daar in kan meegaan. Trouwens, aan onderhoud verdienen ze meer dan aan verkoop hoor, dus voel je niet bezwaard om de auto bij je oude adres in onderhoud te geven. Ze zien je daar graag komen...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”