Hallo, kan iemand mij helpen met mijn probleem.
Mijn V70 Europa 140 pk, 1999, 237 dkm, LPG (vanaf 100 dkm), loopt zeer beroerd na het starten wanneer de motor koud is. Gevoelsmatig lijkt het of hij te weinig brandstof krijgt of op 3 of 4 cilinders loopt. Motor trilt/fibreerd behoorlijk. Zodra de wagen overschakeld op gas loopt de motor weer goed. Wanneer de motor op temp is loopt hij ook weer goed op benzine.
Ik ben bij de garage geweest, bij het uitlezen geen foutmelding, bougies vervangen, verdelerkap gereinigd. Probleem blijft.
Graag advies.
Bedankt,
Martin
Motor loopt slecht na koude start op benzine (V70 "99 L
- smi00865
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 01.08.2008 - 17:17
- Locatie: Stadskanaal
Zou het na een tank benzine over moeten zijn? of vergt het meer kilometers?ff een busje injectorreiniger in de tank gooien en ff poosje op benzine gaan rijden.
In ieder geval alvast bedankt voor de tip, zal ik zeker doen.
Groet, Martin
Volvo 850 2.5 20V GLT aut, 1992
Volvo 850 2.5 20V GLT Estate, 1994
Volvo V70 Europa 2.5 10V aut, 1999
Volvo 850 2.5 20V GLT Estate, 1994
Volvo V70 Europa 2.5 10V aut, 1999
- Geus
- 4th Gear member
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 05.04.2007 - 21:16
Beetje op de concentratie letten. Niet één busje op 70 liter en daar wonderen van verwachten. Concentratie zo hoog mogelijk - zie advies producent / leverancier - dan moet je met een halve tank al wel verbetering merken.
Volvo 121 (Amazon), 2.0 , 1966, donkergroen
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21568
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ik mis hier iets: Bij het rijden op benzine EN warme motor, doet de motor het wel goed. Dan hoeft een busje reiniger toch niet meer in de tank?
Ik vermoed dat er iets mis is met de koudestartinrichting. Een bezoekje aan een andere garage kan eventueel helpen.
Ik vermoed dat er iets mis is met de koudestartinrichting. Een bezoekje aan een andere garage kan eventueel helpen.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
welk lpg systeem zit er in?.smi00865 schreef: Mijn V70 Europa 140 pk, 1999, 237 dkm, LPG (vanaf 100 dkm), loopt zeer beroerd na het starten wanneer de motor koud is.
moet je lang(er) doorstarten voordat de motor aanslaat?.
- smi00865
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 01.08.2008 - 17:17
- Locatie: Stadskanaal
Vialle LPi, ingebouwd in 2004. Op elke cilinder zit een injector. Ik heb nu 137 dkm met deze auto op gas gereden.welk lpg systeem zit er in?.
Hij start direct, hoef niet door te starten.moet je lang(er) doorstarten voordat de motor aanslaat?.
Afgelopen zomervakantie ben ik nog naar zuid Duitsland geweest met de caravan en heb in de vakantie alleen op benzine gereden. Vorig jaar heb ik wel twee keer problemen met een gas injector gehad, er zijn er twee vervangen. Tevens is mijn airco compressor aan vervanging toe. Wellicht is dat nog essentiële informatie.
Ik ben een leek op autotechniek gebied ::oops: , zouden jullie ook, indien bekend, een prijs indicatie kunnen geven bij jullie vermoedens. Dat zou mij zeer helpen wanneer ik richting de garage ga.
Alvast bedankt voor jullie reacties :thumbright:
Volvo 850 2.5 20V GLT aut, 1992
Volvo 850 2.5 20V GLT Estate, 1994
Volvo V70 Europa 2.5 10V aut, 1999
Volvo 850 2.5 20V GLT Estate, 1994
Volvo V70 Europa 2.5 10V aut, 1999
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ik denk dat hij op twee mengels start,dus lekke injectoren zal het probleem zijn..
- smi00865
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 01.08.2008 - 17:17
- Locatie: Stadskanaal
Heb vanmorgen injector reiniger in ca 40 l benzine gedaan en ben naar Utrecht geweest. Stadskanaal - Utrecht = ca 200 km, heen en terug heb ik ca 300 km op benzine gereden, nu heb ik het probleem ook bij een warme motor!!! Niet continu dat hij slecht loopt en inhoud maar dan een paar km goed afgewisseld met een aantal km slecht.
Zouden het dan toch de benzine injectoren het zijn?
Zouden het dan toch de benzine injectoren het zijn?
Volvo 850 2.5 20V GLT aut, 1992
Volvo 850 2.5 20V GLT Estate, 1994
Volvo V70 Europa 2.5 10V aut, 1999
Volvo 850 2.5 20V GLT Estate, 1994
Volvo V70 Europa 2.5 10V aut, 1999
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
dat is uitgesloten.Ramon&Ramon schreef:Ik denk dat hij op twee mengels start,dus lekke injectoren zal het probleem zijn..
als de motor moet aanslaan op dubbel mengsel, zal dat niet direct gebeuren, maar pas als je langer doorstart zal ie aanslaan.
dat is dus niet het geval:
moet je lang(er) doorstarten voordat de motor aanslaat?.
Hij start direct, hoef niet door te starten.
voordat je gaat verder zoeken, maak eerst eens uit of het probleem zich ook stelt als je een paar dagen enkel op benzine rijd.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
als er lekke injectoren op zitten start hij wel degelijk op een dubbel mengsel als hij koud is.
hij start als hij koud is op benzine plus het restant lpg wat er in de lpg leiding zit.een dubbel mengsel dus.
Ik heb er hier twee staan die precies hetzelfde doen namelijk.
na het vervangen van de defecte injectoren was het probleem opgelost.
hij start als hij koud is op benzine plus het restant lpg wat er in de lpg leiding zit.een dubbel mengsel dus.
Ik heb er hier twee staan die precies hetzelfde doen namelijk.
na het vervangen van de defecte injectoren was het probleem opgelost.
- smi00865
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 01.08.2008 - 17:17
- Locatie: Stadskanaal
Ik rijd deze week even op benzine om te kijken wat de motor doet, vandaag was niet veel belovend. Als ik jullie zo beluister dan zijn er op dit moment 3 mogelijke defecten:
1. Vervuilde benzine injectoren
2. Lekke injectoren (benzine en/of gas?)
3. Defect in de koudestart inrichting.
Eind van de week zal ik mijn bevindingen ten aanzien van benzine rijden (incl. injectorreiniger) melden en hoop dat jullie me wederom van dienst willen zijn.
Groet en alvast bedankt
Martin
1. Vervuilde benzine injectoren
2. Lekke injectoren (benzine en/of gas?)
3. Defect in de koudestart inrichting.
Eind van de week zal ik mijn bevindingen ten aanzien van benzine rijden (incl. injectorreiniger) melden en hoop dat jullie me wederom van dienst willen zijn.
Groet en alvast bedankt
Martin
Volvo 850 2.5 20V GLT aut, 1992
Volvo 850 2.5 20V GLT Estate, 1994
Volvo V70 Europa 2.5 10V aut, 1999
Volvo 850 2.5 20V GLT Estate, 1994
Volvo V70 Europa 2.5 10V aut, 1999
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
er word toch nergens het tegendeel beweerd. :?:Ramon&Ramon schreef:als er lekke injectoren op zitten start hij wel degelijk op een dubbel mengsel als hij koud is.
hij start als hij koud is op benzine plus het restant lpg wat er in de lpg leiding zit.een dubbel mengsel dus.
Ik heb er hier twee staan die precies hetzelfde doen namelijk.
na het vervangen van de defecte injectoren was het probleem opgelost.
er word enkel geschreven, dat als er lekke injectoren opzitten, dat de motor niet meteen aanslaat.
je moet langer doorstarten omdat hij op dubbel mengsel start.
dat is bij Martin niet het geval, zijn motor slaat meteen aan schrijft hij:
smi00865 schreef:Hij start direct, hoef niet door te starten.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Dan heb ik verkeerd gelezen,kan gebeuren!
- smi00865
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 01.08.2008 - 17:17
- Locatie: Stadskanaal
Hallo, daar ben ik weer.
Deze week op benzine gereden met injectorreiniger. Maandag is het erger geworden en liep de motor ook slecht wanneer deze warm was (naar Utrecht op en neer geweest). Dinsdag was een drama, 70 km gereden, en ik dacht dat hij er zo mee zou stoppen. Woensdag, 70 km gereden, en gedurende de dag werd het minder slecht. Het was lang niet meer zo extreem als dinsdag. Gisteren en vandaag loopt hij continu matig tot slecht. Gevoelsmatig voelt het alsof hij te weinig brandstof krijgt. Tot mijn grote ergernis ging vanmorgen ook nog het lampje branden (motorblokje) van "fout in de motorelectronica". Ben vanmiddag dus maar even naar de garage gegaan. Deze heeft de auto uit gelezen en daar kwam code 2-1-2 uit volgens mij. Op het scherm kwamen de volgende mogelijke oorzaken:
1. Brandstof druk te laag.
2. Vervuilde injectoren.
3. Injector lekkage.
4. Bougies af, bougiekabels of zoiets en verdelerkap.
Punt 4 hebben ze de vorige keer al gecontroleerd. Nieuwe bougies en verdelerkap schoon gemaakt. De motor loopt stationair goed, waarop de monteur een lekkage niet groot acht. Dan blijven punt 1 en 2 over. A.s. woensdag gaan ze het brandstofsysteem controleren en als dat goed is zullen de injectoren opgestuurd moeten worden om te laten reinigen, dit kunnen ze zelf niet. Het lijkt er sterk op dat jullie het goed ingeschat hebben, of denken jullie dat er nog een andere oorzaak kan zijn?
Hebben jullie enig idee wat het reinigen van de injectoren gaat kosten?
Graag jullie reactie.
Deze week op benzine gereden met injectorreiniger. Maandag is het erger geworden en liep de motor ook slecht wanneer deze warm was (naar Utrecht op en neer geweest). Dinsdag was een drama, 70 km gereden, en ik dacht dat hij er zo mee zou stoppen. Woensdag, 70 km gereden, en gedurende de dag werd het minder slecht. Het was lang niet meer zo extreem als dinsdag. Gisteren en vandaag loopt hij continu matig tot slecht. Gevoelsmatig voelt het alsof hij te weinig brandstof krijgt. Tot mijn grote ergernis ging vanmorgen ook nog het lampje branden (motorblokje) van "fout in de motorelectronica". Ben vanmiddag dus maar even naar de garage gegaan. Deze heeft de auto uit gelezen en daar kwam code 2-1-2 uit volgens mij. Op het scherm kwamen de volgende mogelijke oorzaken:
1. Brandstof druk te laag.
2. Vervuilde injectoren.
3. Injector lekkage.
4. Bougies af, bougiekabels of zoiets en verdelerkap.
Punt 4 hebben ze de vorige keer al gecontroleerd. Nieuwe bougies en verdelerkap schoon gemaakt. De motor loopt stationair goed, waarop de monteur een lekkage niet groot acht. Dan blijven punt 1 en 2 over. A.s. woensdag gaan ze het brandstofsysteem controleren en als dat goed is zullen de injectoren opgestuurd moeten worden om te laten reinigen, dit kunnen ze zelf niet. Het lijkt er sterk op dat jullie het goed ingeschat hebben, of denken jullie dat er nog een andere oorzaak kan zijn?
Hebben jullie enig idee wat het reinigen van de injectoren gaat kosten?
Graag jullie reactie.
Volvo 850 2.5 20V GLT aut, 1992
Volvo 850 2.5 20V GLT Estate, 1994
Volvo V70 Europa 2.5 10V aut, 1999
Volvo 850 2.5 20V GLT Estate, 1994
Volvo V70 Europa 2.5 10V aut, 1999