kleber krisalp winterbanden

Zomerbanden, winterbanden, bandenboeren bandenplakken? Kortom alles over het contact met de weg.
Plaats reactie
marcelg
4th Gear member

heeft iemand ervaring met deze winterbanden?
lees dat de kleber krisalp over het algemeen niet slecht zijn, maar ook niet uitblinken

hoe houden deze banden zich onder een volvo?
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
Ben
Executive Member
Contacteer:

Topic verplaatst naar het bandenhoofdstuk
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Jim Clark
Starter

Kleber is een franse prijsvechter, over genomen door Michelin. Dit zal waarschijnlijk een strategische keuze zijn geweest van Michelin om een sterkere positie in het ondersegment te waarborgen. Ondanks wat verkopers beweren zit er geen minuut R&D tijd van Michelin in Kleber of wordt er Michelin Rubber gebruikt.

Uit de ANWB winterbanden test komt deze band dan ook slecht naar voren, is afgewaardeerd vanwege de ondermaatse performance in de regen. In de sneeuw schijnt hij boven gemiddeld te presteren maar gezien ons NL weertje heb ik liever een goede regenband.

Helaas ben ik gezegend met een geldwolf als leasemaatschappij en gingen er ineens Kleber zomerbanden onder mijn Volvo. Qua slijtage presteert de band namelijk erg goed. Echter bij lage temperaturen in de regen ben ik al een paar keer zonder waarschuwing grip verloren, dit bij lage snelheden.

Ik had me dan ook voorgenomen om niet het banden centrum te verlaten als er nu ook ineens Kleber winterbanden werden gemonteerd, maar gelukkig is me deze discussie bespaard gebleven.

Mijn advies, blijf ver weg van deze zeer ondermaats presterende band.
lkort
3rd Gear member

Ik heb Kleber Krisalp onder de S40 D5 GT. Op natte wegen spinnen de wielen eerder door bij het optrekken dan de Continental zomerbanden, ook bij temperaturen rond de 5 Graden. Verder stuurt het minder strak.
Vorige winter gemerkt dat bij remmen in verse sneeuw de remweg duidelijk beter is. Verder
Over nogal wat bandengeluid met name op slechte wegen.
Samenvattend ben ik niet zo tevreden over deze banden, ze liggen onder de leasewagen, deze komt niet in het buitenland in de sneeuw dus maak ik me er niet zo druk om.
XC70 2.4D Ocean Race 2005.
S40 D5 Geartronic 2007.
Dickertjedap
2nd Gear member
Contacteer:

Bij de aanschaf van mijn auto waren er ook Klebers gemonteerd. Dit was in April, dus heb ik de banden gelijk omgewisseld voor zomerbanden/velgen. Ze hebben als toevoeging HP FL. Dit schijnt de nieuwste type te zijn sinds vorig jaar. Voor 4 weken heb ik ze reeds weer gemonteerd. Op zich bevallen ze me wel goed, voldoende grip. Ook bij nat wegdek en tijdens buien. Sneeuw heb ik nog niet meegemaakt, maar daar schijnt binnenkort verandering in te komen. Wel produceren ze nogal wat geluid, maar dat hebben de meeste winterbanden. Van deze band heb ik ook nog geen test kunnen vinden, wel van zonder de typeaanduiding of alleen HP.
Wel heb ik reviews gevonden, maar deze waren zeer uiteenlopend en bij verschillende automerken.
Volvo V60 T4 Geartronic Summum '17. Via 440 1.8 DL '93, 440 2.0 Sports '96, V40 2.0 Europa '99, V40 2.0 Sports Edition '01, V50 2.4 Momentum '05, V50 D3 Momentum '10. Volvo V40 D4 Momentum '15
Plaats reactie

Terug naar “Banden en velgen”