Getunede S60
-
- 2nd Gear member
Ik rijdt al anderhalf jaar naar volle tevredenheid met een getunede S60. De motivatie toendertijd was dat het prijsverschil tussen de 2.4D en D5 aut. min of meer hetzelfde was als een tuning bij RICA. Deze tuning is bij aflevering van de (nieuwe) auto, via de Volvo dealer georganiseerd. Mijn rijstijl is gemiddeld en haal een verbruik tussen de 7.0 en 7.5l/100km. Koppel van de auto is fantastisch en (op de teller) haalt de auto een topsnelheid van ca. 235km. bij ongeveer 4500 tpm. Vooral het gemak waarmee de auto de 220 haalt vind ik indrukwekkend. Voor de goede orde, ik rijd regelmatig in Duitsland.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- S80 Executive
- 5th Gear member
Kun je wat specificaties geven? Hoeveel pk's en Nm's? Je rijdt een geartronic. Hierover hoor je vaak dat ie vanuit stilstand eerst moet 'nadenken' voordat ie lekker op gang komt. Is dat door je tuning ook beter geworden? Leuk dash overigens, ik kijk er ook al 165.000 km tegenaan, in m'n S80:

S80 Executive

S80 Executive
-
- 2nd Gear member
Als specificaties werden toen ca. 220pk gegeven en "meer dan 400Nm". Maar eerlijk gezegd zeggen deze waarden mij niet zoveel en heb geen idee of de auto dit levert. Het gaat er mij meer om hoe de auto rijdt. Is het bij het vanuit stilstand wegrijden bij niet altijd zo dat je met een automaat (iets) in het nadeel bent t.o.v. een handbak? Ik vind dat de bak snel genoeg reageert, maar degene die moet nadenken ben ik! Mijn s60 is slechts voorwiel aangedreven en het heeft geen zin om bijvoorbeeld bij een stoplicht vanuit stilstand vol gas te geven. De auto mist dan tractie! Enig beleid is dan vereist, zeker bij regen. Maar in de praktijk werkt het prima en komen "stoplicht-sprints" bij mij sporadisch voor.