gisteren m'n eerste auto gekocht;
Volvo 145 Express uit '72
B20 motor
252.000Km
Hij ziet er "belegen" uit maar is (motor)technisch goed (lak is met de hand bijgewerkt, her-en-der roestplekken) Volgens de monteur die de auto onderhield zijn de dragende delen "hard "en kan ik er nog een paar jaar mee rijden.
Het eerste probleem doemde gisteravond al op: de achterklep gaat niet meer dicht (het slot werkt wel). Ik zag dat de klep scheef in z'n scharnieren hangt, volgens mij zit het linker scharnier los (heb ik niet gezien bij aankoop). Zou dit door roest kunnen komen? ik denk nl. dat het dak onder het scharnierpunt doorgeroest is, scharnier heeft geen houvast. De rest van het dak is wel keihard.
> Wie weet er in de omgeving van Eindhoven een goede (Volvo)klassieker garage? waar ze evt. ook kunnen lassen
Ik ben een echte beginner, maar enthousiast. In de toekomst wil ik de auto steeds meer zelf gaan onderhouden. Is een Haynes Manual een goede hulpbron? staan hier "exploded view" tekeningen in? (tekeningen die laten zien uit welke onderdelen bijv. de motor is opgebouwd, of hoe de scharnieren van de achterklep te demonteren zijn).
>Is deze Haynes versie de goede?: Volvo 142, 144 & 145 Owners Workshop Manual beslaat alle 1778 & 1986cc (carburettor en injectie) Saloon & Estate modellen geproduceerd tussen 1966 & 1974.
Is er een Volvo 140 club in Zuid-Oost Nederland?
Mochten er Volvo 140 eigenaren uit de regio Eindhoven actief zijn op dit forum, ik zou graag samen leren sleutelen (bij veel reparaties moet je het een keer gezien/ gedaan hebben, heb nog n beetje beginners-angst