Probleem met centrale vergrendeling

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
blacklizard
2nd Gear member

Hallo,

Ik rij nu een drie tal maand met een V40 bj1999 die ik in okkazie kocht.
Vandaag kreeg ik de deur niet open van de achterdeur bestuurderskant.
Heb al een paar dagen gehoord als ik de deuren vast of los doe dat het slot een beetje achterblijft van deze deur.
Nu heb ik vandaag ook geprobeerd een paar keer na mekaar vast en los te doen en op bepaald moment ging er niets meer los juist deze waar ik de sleutel gebruikte.
Het is dus met de centrale vergrendeling.
Ik doe de deuren los of vast met sleutel niet met afstandsbediening.
Heeft iemand dit nog al gehad?
Battlecruiser
8th Gear member

Hij gaat dus niet meer open met de centrale portiervergrendeling?

Kun je hem van binnenuit nog wél opendoen?

In dat geval is het inderdaad te wijten aan de CV. Dit probleem komt met Volvo's na een jaartje of vijf geregeld voor. Binnen in de deur zijn dan de stangetjes van de CV op een ongelukkige manier in of uit elkaar geschoven.
Vaak helpt het volgende:
1) doe deur open
2) trek een keer of 10 aan de openingshendel aan de binnenkant van de deur
3) doe de deur dicht en open hem met de buitenhendel. Herhaal dat een keer of 10.

Goede kans dat het CVmechanisme weer gangbaar gemaakt is.

Andere mogelijkheid: vocht. Als de auto op een ongelukkige manier vochtig is geworden, kan er vocht in de CV komen. Probeer dan op de een of andere manier (met bv. een föhn) bij de binnenzijde van de deur te komen en droog de zaak. Een flinke rit bij mooi droog weer (en de verwarming lekker hoog) wil óók helpen.

Helpt dit alles niet, dan is het motortje van de CV stuk.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
blacklizard
2nd Gear member

Het is niet altijd zo zenne. Daarnet ging het weer zoals het moet.
Ik kijk en wacht af. Ik zal eens de stappen doen die je me zegt.
Dat motortje waar zit dat dan?
peterenjac
2nd Gear member

Mijn slot springt weer oipen als ik met de CV gesloten heb.De rest van de deuren gaan wel gewoon op slot.Schijnt een kwaaltje van Volvo te zijn,
Een monteur van Volvo zei dat dan het slot vervangen moet worden,is dat zo????
gr peter
Battlecruiser
8th Gear member

Dat klopt helemaal. Ik heb het zelf ook gehad (gelukkig in de garantieperiode). Volgens mij komt het heel vaak voor.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Battlecruiser
8th Gear member

blacklizard schreef:Het is niet altijd zo zenne. Daarnet ging het weer zoals het moet.
Ik kijk en wacht af. Ik zal eens de stappen doen die je me zegt.
Dat motortje waar zit dat dan?
Dat motortje zit, dacht ik, helemaal onderin de deur. Een doe-het-zelver kan het wel vervangen.
Volvo Rules the Road
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”