Rook bij rechter voorwiel
-
mjp
- Starter
Ik heb net een V70 D5 2004 aangeschaft, bij het starten kwam er wat blauwe rook bij het re-voorwiel vandaan en een soort (brand)lucht vergelijkend met een dieselkachel. Is het mogelijk de parkeerverwarming die echter nog niet geactiveerd is?
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
Of een rem die vast zit, wordt het wiel ook warm??
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
- toppertje
- 6th Gear member
lijkt mij onwaarschijnlijk, dat na het starten je remmen zo heet worden dat ze gaan rokenV70 T5 assen schreef:Of een rem die vast zit, wordt het wiel ook warm??
ik denk idd je parkeerverwarming,al zit deze aan de linkerzijde(bestuurderskant)
bij de koude start word deze aut. geactiveerd om de motor sneller
op temp te brengen.
wil je de standkachel echter ook kunnen gebruiken om je interieur te verwarmen,en de instellings mogelijkheden te benutten,dan
moet je hem laten activeren(software laden)bij de dealer.
geen glans zonder wrijving
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
Haha ik typ soms sneller dan dat ik leestoppertje schreef:lijkt mij onwaarschijnlijk, dat na het starten je remmen zo heet worden dat ze gaan rokenV70 T5 assen schreef:Of een rem die vast zit, wordt het wiel ook warm??![]()
ik denk idd je parkeerverwarming,al zit deze aan de linkerzijde(bestuurderskant)
bij de koude start word deze aut. geactiveerd om de motor sneller
op temp te brengen.
wil je de standkachel echter ook kunnen gebruiken om je interieur te verwarmen,en de instellings mogelijkheden te benutten,dan
moet je hem laten activeren(software laden)bij de dealer.
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
-
Gast
Als je er voor staat is dat rechts.toppertje schreef:ik denk idd je parkeerverwarming,al zit deze aan de linkerzijde(bestuurderskant)
- XC30
- 4th Gear member
- Contacteer:
Dit is met zekerheid de standverwarming. Bij koude dagen gaat deze al meewerken om het geheel versneld te verwarmen. De mijne geeft nu zo'n blauwe rook dat er volgende week naar gekeken wordt. Tot die tijd de zekering eruit gehaald.
Jaguar I-Pace my18
Range Rover Evoque PHEV my21
Range Rover Evoque PHEV my21
-
mjp
- Starter
Bedankt voor jullie reacties, maar is die rook van die standsverwarming eigenlijk wel normaal? het duurt maar een seconde of 10 na het starten en de auto dan stationair laten draaien, daarna is het weg. Was wel even schrikken de eerste maal, net een andere wagen thuis op de oprit gezet even laten zien aan vrienden begint hij te roken.
- hadico
- 5th Gear member
Op het moment van aanslaan wil de kachel iets rook afgeven dit is de brandstof die word ingespoten tot het moment dat deze ook daadwerkelijk gaat branden(hoorbaar)moet echter binnen 5 a 10 sec ophouden als de verbranding in de kachel in orde is .
De brandstofpomp loopt tot het moment dat hij brand ook op een hogere pulsverhouding om de boel te ontsteken (hoorbaar)
De brandstofnozle/drukregelaar wil nog wel eens lekken hierdoor loopt er brandstof in de verbrandingskamer met de rookwolken als gevolg, ook de vernevelaar die op de as van de verbr.aanjagermotor zit wil nog wel eens losraken of gedeeltelijk verbranden waardoor de brandstof niet voldoende vernevelt ook weer met een rookwolk als gevolg.
De brandstofpomp loopt tot het moment dat hij brand ook op een hogere pulsverhouding om de boel te ontsteken (hoorbaar)
De brandstofnozle/drukregelaar wil nog wel eens lekken hierdoor loopt er brandstof in de verbrandingskamer met de rookwolken als gevolg, ook de vernevelaar die op de as van de verbr.aanjagermotor zit wil nog wel eens losraken of gedeeltelijk verbranden waardoor de brandstof niet voldoende vernevelt ook weer met een rookwolk als gevolg.