Plotseling vermogensverlies D5

Plaats reactie
tvc15
3rd Gear member

Vanmorgen opeens een enorme afname van vermogen (V70D5 MY08), ik kon nog maar net 120 km/uur halen. Geen melding op het display. Naar de garage waar ik onmiddelijk geholpen werd. Aan de computer, diagnose: EGR klep heeft een eenmalige storing veroorzaakt. Er werd een programma gedraaid om de klep te testen, die bleek o.k. De hele zaak resetten en de storing was weg. Volgens de chef werkplaats schakelt de motor na zo'n storing in een veilige mode, 1 keer opnieuw starten zet de motor weer terug in z'n full power mode, mits de storing inderdaad eenmalig is.

Hij doet het nu weer goed, wel merkwaardig dat er geen melding op het display verscheen. Overigens schijnt mijn auto niet de eerste te zijn die met dit probleem bij de garage kwam.
RobBob
2nd Gear member

Ik heb dit dus ook voorgehad (denk ik, ben niet zeker of het echt 100% hetzelfde was).
Ik ging mijn dochtertje afzetten bij mijn ouders en had dus reeds tot daar gereden met de Volvo. Ik zet de motor van de wagen NIET af en na 3 minuutjes rijd ik terug weg ... en toen pas is mijn vermogen weggevallen. Ik vind dit héél raar, zeker omdat de motor niet is afgezet geweest. Soit, ... ik naar de dealer gebeld en deze zei mij onmiddellijk af te komen (als ik kon) om de Volvo aan de computer te hangen om deze uit te lezen (ook hier nergens een melding op het display). Ik heb dit dan ook gedaan. Ik heb mooi kunnen meevolgen in de werkplaats (alhoewel er niet veel te volgen was) ... maar de foutmelding (1 of andere code) was wel degelijk zichtbaar op hun computer. Laatste nieuwe software erover en het probleem zou nooit meer mogen voorkomen (nadeel was wel dat em terug op 163pk stond na deze ingreep, maar dat is dan 1 week later terug in orde gebracht).
Dit lange verhaal om je inderdaad te bevestigen dat je niet de enige bent :wink:
22/02/2008:
Volvo V70 2.4D 166kw/Summum/Oyster Grey/mobility pack/Odysseus
tvc15
3rd Gear member

Het zelfde probleem weer gehad gisteren, opnieuw starten hielp dit keer niet. De EGR-klep zat nu echt vast, die is door de dealer vervangen waarmee het probleem opgelost is.
Lambert
5th Gear member

ik heb ook met mijn vorige S60 D5 deze verschijnselen gehad, toen bleek dat de turbo vervangen moest worden...
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica