XC90, benzine of diesel?
Geplaatst: 04.12.2008 - 23:00
We overwegen een XC90 uit 2003/2004, wat is wijsheid bij 20000 km per jaar, een D5 of een 2.5 T? En zijn beide motoren even betrouwbaar? Graag jullie advies en tips.
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
een diesel doet rond de 1 op 10, een 2.5T rond de 1 op 7AlexV70 schreef:Gezien het zuipend karakter van deze auto zou ik gaan voor een diesel.
Bedankt voor al jullie reacties! Staat de restwaarde van diesels juist niet wat onder druk als gevolg van alle dieselontmoedigende maatregelen? En hoe zijn de D5's jouw bevallen?Autogek schreef:Ik ging in de huidige markt absoluut voor een diesel vanwege het verbruik en vanwege de restwaarde straks.
Inderdaad een lastige keuze, volgens mij maakt het financieel niet zoveel uit. Moet me denk ik vooral maar laten leiden door de beste combi van blok/xc90. En maar 's mee rijden. Als we er niet uitkomen gewoon maar nog even lekker doorrijden met de xc70....V70-D5 schreef:Lijkt mij inderdaad ook moeilijker om een diesel over enkele jaren weer te moeten verkopen.
Ik heb met een XC90 D5 gereden en was erg teleurgesteld over het gebrek aan vermogen. Lastige keuze gezien je kilometrage!
De 2.5T is met 47pk sneller en vlotter dan de D5.Barry (Grillmeister) schreef:Ik vind 2.5 T ook niet overhouden voor zo'n grote auto (mijn jeep had een 4.0-V6 en dat wilde wel....) ik zou als ik de keuze had voor een D5 gaan en als je het dan echt te weinig vermogen vind hebben is het altijd nog mogenlijk om de motor te laten chippen bij Rica.
een 4.0 V6 Jeep had 122pk's, een 2.5T XC90 210pk's, die vergelijking gaat nogal mankBarry (Grillmeister) schreef:Ik vind 2.5 T ook niet overhouden voor zo'n grote auto (mijn jeep had een 4.0-V6 en dat wilde wel....) ik zou als ik de keuze had voor een D5 gaan en als je het dan echt te weinig vermogen vind hebben is het altijd nog mogenlijk om de motor te laten chippen bij Rica.
De 210 pk uit de 2.5T is zat genoeg voor de XC70, als je sneller wil moet je uitkijken naar een sportwagen. Welke AWD-aangedreven wagen gaat in 8 sec van 0 naar 100? Juist de XC70 2.5T. Als je vanuit stilstand het gaspedaal vloert dan is het werkelijk indrukwekkend hoe snel je aan de 100 km/h zit. Rekening houdend met het gewicht van de XC, een niet onaardige prestatie.bart simpson schreef:een 4.0 V6 Jeep had 122pk's, een 2.5T XC90 210pk's, die vergelijking gaat nogal mankBarry (Grillmeister) schreef:Ik vind 2.5 T ook niet overhouden voor zo'n grote auto (mijn jeep had een 4.0-V6 en dat wilde wel....) ik zou als ik de keuze had voor een D5 gaan en als je het dan echt te weinig vermogen vind hebben is het altijd nog mogenlijk om de motor te laten chippen bij Rica.
Maakt niet uit Wim, gaat inderdaad om een XC90. Maar als ik je reactie zo lees moet ik eigenlijk maar gewoon xc70 blijven rijdenWim J schreef:De 210 pk uit de 2.5T is zat genoeg voor de XC70, als je sneller wil moet je uitkijken naar een sportwagen. Welke AWD-aangedreven wagen gaat in 8 sec van 0 naar 100? Juist de XC70 2.5T. Als je vanuit stilstand het gaspedaal vloert dan is het werkelijk indrukwekkend hoe snel je aan de 100 km/h zit. Rekening houdend met het gewicht van de XC, een niet onaardige prestatie.bart simpson schreef:een 4.0 V6 Jeep had 122pk's, een 2.5T XC90 210pk's, die vergelijking gaat nogal mankBarry (Grillmeister) schreef:Ik vind 2.5 T ook niet overhouden voor zo'n grote auto (mijn jeep had een 4.0-V6 en dat wilde wel....) ik zou als ik de keuze had voor een D5 gaan en als je het dan echt te weinig vermogen vind hebben is het altijd nog mogenlijk om de motor te laten chippen bij Rica.
Rijplezier: ga voor de 2.5T
Rijplezier en extra sportief: 2.5T met handbak !!! (spreek uit ervaring)
zuinig: D5 (hoewel zuinig?)
ah, stupid me, het gaat om een XC90 in dit topic,.... Het extra gewicht en de nadelige stroomlijn zijn misschien ook net iets teveel van het goede voor de 2.5T. Hoewel het een zalig motorblok blijft !
WJ
Er is in de XC90 ook nog steeds de T6 of V8 natuurlijk,...CrOssie schreef:Maakt niet uit Wim, gaat inderdaad om een XC90. Maar als ik je reactie zo lees moet ik eigenlijk maar gewoon xc70 blijven rijdenWim J schreef:De 210 pk uit de 2.5T is zat genoeg voor de XC70, als je sneller wil moet je uitkijken naar een sportwagen. Welke AWD-aangedreven wagen gaat in 8 sec van 0 naar 100? Juist de XC70 2.5T. Als je vanuit stilstand het gaspedaal vloert dan is het werkelijk indrukwekkend hoe snel je aan de 100 km/h zit. Rekening houdend met het gewicht van de XC, een niet onaardige prestatie.bart simpson schreef:een 4.0 V6 Jeep had 122pk's, een 2.5T XC90 210pk's, die vergelijking gaat nogal mank
Rijplezier: ga voor de 2.5T
Rijplezier en extra sportief: 2.5T met handbak !!! (spreek uit ervaring)
zuinig: D5 (hoewel zuinig?)
ah, stupid me, het gaat om een XC90 in dit topic,.... Het extra gewicht en de nadelige stroomlijn zijn misschien ook net iets teveel van het goede voor de 2.5T. Hoewel het een zalig motorblok blijft !
WJ
De 2.5T motor is inderdaad prima. Ben dan ook vooral nog nieuwsgierig naar de betrouwbaarheid van de D5. Jullie ervaringen zijn zeer welkom.
Mijn jeep (uit 1991) had 180 pk en dat was best ok, het was uiteraard geen sportauto maar die vergelijking moet je ook niet met een terrein auto willen maken.bart simpson schreef:een 4.0 V6 Jeep had 122pk's, een 2.5T XC90 210pk's, die vergelijking gaat nogal mankBarry (Grillmeister) schreef:Ik vind 2.5 T ook niet overhouden voor zo'n grote auto (mijn jeep had een 4.0-V6 en dat wilde wel....) ik zou als ik de keuze had voor een D5 gaan en als je het dan echt te weinig vermogen vind hebben is het altijd nog mogenlijk om de motor te laten chippen bij Rica.