Vanmiddag wagen weggezet op een parkeerplaats, even (wat langer) wezen winkelen. Terug bij de auto gaat hij gewoon open. Sleutel in 't contact, voorgloeien (2 sec.), omdraaien... niets! (En nou niet denken dat ik de automaat niet in de goede stand had staan, dat is nl. het eerste waar je dan naar kijkt.)
Melding op het scherm: "start onderbroken, probeer weer". Nou, proberen dus, weer niets. Intussen Volvo assistance maar gebeld, zoiets gebeurt natuurlijk buiten de normale garage-uren, dan begint het lange wachten.
Ondertussen een idee: zou de sleutel wat mankeren? Zoonlief gebeld, tweede sleutel van huis laten halen en naar de (koude) wachtenden laten brengen. Sleutel erin, omdraaien... lopen!
Naar huis gereden. Thuis met de eigen sleutel weer geprobeerd: lopen...
En nou snap ik het niet meer! Wie wel? Heeft iemand een idee wat hier kan (hebben) gespeeld?
Sleutel wordt afgekeurd door de auto?
- ufovolvo
- 4th Gear member
- Contacteer:
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Batterijtje in de 'eerste' sleutel wellicht wat zwak.
in combinatie met kou.
in combinatie met kou.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- ufovolvo
- 4th Gear member
- Contacteer:
Hoi Ben.
Het was één van mijn gedachten toen ik in de auto zat, alleen: ik had de sleutel in m'n broekzak en hij was lekker warm, en de auto ging van wel 20 meter afstand nog open. Daarnaast verbaasde het mij ook een beetje, want - voor zover ik van andere merken weet - werkt de startblokkering niet met stroom, maar met een soort magneetje (ferriet), die je ook, als je een nieuwe sleutel krijgt, moet aanmelden bij de auto.
Zou het ook niet te zot zijn, als je ergens in de middle of nowhere niet verder kunt met je auto om een l..lig batterijtje in de sleutel?
En dan even wat onvriendelijk richting Volvo: Waarom kan ik hierover NIETS vinden in alle boekjes?
Het was één van mijn gedachten toen ik in de auto zat, alleen: ik had de sleutel in m'n broekzak en hij was lekker warm, en de auto ging van wel 20 meter afstand nog open. Daarnaast verbaasde het mij ook een beetje, want - voor zover ik van andere merken weet - werkt de startblokkering niet met stroom, maar met een soort magneetje (ferriet), die je ook, als je een nieuwe sleutel krijgt, moet aanmelden bij de auto.
Zou het ook niet te zot zijn, als je ergens in de middle of nowhere niet verder kunt met je auto om een l..lig batterijtje in de sleutel?
En dan even wat onvriendelijk richting Volvo: Waarom kan ik hierover NIETS vinden in alle boekjes?
- hadico
- 5th Gear member
Het niet acepteren van de sleutel wijst op een transponderstoring deze kan of door de sleutel of door de auto zelf veroorzaakt worden,uitlezen geeft dan meest ook alleen maar 'transponderfout' voorlopig zou ik beide sleutels bij de auto houden mocht hij weer met de een wel en met de ander niet starten is het mogelijk de sleutel , doet hij het met de reserve ook niet dan zit het helaas in de auto.
De batterij heeft hier geen invloed op de transponder zit ingegoten in de sleutelkop en word uitgelezen dmv een antennering die om het contactslot zit.
De batterij heeft hier geen invloed op de transponder zit ingegoten in de sleutelkop en word uitgelezen dmv een antennering die om het contactslot zit.
- ufovolvo
- 4th Gear member
- Contacteer:
@Hadico: bedankt voor de uitleg, 'k zat al een beetje in die hoek te zoeken, blijf dan alleen zitten met het feit, dat de sleutel nu (intussen een uurtje later) wel weer gewoon wordt geaccepteerd.
Om het nog maar niet te hebben over die "onnutte" melding. Je kon blijven proberen...
Maandag m'n garage er maar 's even mee gaan plagen.
Om het nog maar niet te hebben over die "onnutte" melding. Je kon blijven proberen...
Maandag m'n garage er maar 's even mee gaan plagen.
- hadico
- 5th Gear member
Wat je kan proberen is om de sleutel volledig uit het contact te nemen en vervolgens weer starten, op dat moment word het 'leessignaal' verzonden laat je de sleutel in het slot en probeert om te starten krijg je dus dezelfde melding omdat ie hem al fout had gelezen
Dus sleutel uit contact opnieuw inst. en weer proberen, is zo even het enigste wat ik je kan zeggen en even laten uitlezen mogelijk komt er toch iets uit.
succes!
Dus sleutel uit contact opnieuw inst. en weer proberen, is zo even het enigste wat ik je kan zeggen en even laten uitlezen mogelijk komt er toch iets uit.
succes!
- ufovolvo
- 4th Gear member
- Contacteer:
@ Hadico: ik was zelfs al verder gegaan. Denkend aan de rolling-code-codering van de sleutel, die dus elke keer als je de auto afsluit in beginsel een andere code meekrijgt om de kans op "kraken" te voorkomen, verliet ik de auto (met sleutel) deed 'm op slot en maakte 'm weer open met de afstandbediening en probeerde 'm weer te starten. Zelfs na een kwartier wachten bracht dat geen oplossing.
Toch vreemd, dat hij zonet ('k moest nog even tanken) op de "foute" sleutel gewoon reageerde. Maar zoals ik al zei: maandag 's even de garage hiermee plagen. Deze keer stond ik op een half-uur lopen van huis, maar ik sta zeer regelmatig op wel 6 uur rijden uit de buurt. Dan kun je de sleutel niet maar zo even oppikken.
Zoiets geks doet toch inbreuk op je vertrouwen!
Toch vreemd, dat hij zonet ('k moest nog even tanken) op de "foute" sleutel gewoon reageerde. Maar zoals ik al zei: maandag 's even de garage hiermee plagen. Deze keer stond ik op een half-uur lopen van huis, maar ik sta zeer regelmatig op wel 6 uur rijden uit de buurt. Dan kun je de sleutel niet maar zo even oppikken.
Zoiets geks doet toch inbreuk op je vertrouwen!