parrot CK3100 V50MY09 instellingen niet bewaard

Alle vragen en tips over het gebruik van de telefoon in de auto. Ook alles over Bluetooth en Parrot etc.
Plaats reactie
Kurbey
Starter

Vrijdag is er in mijn volvo V50MY09 (HP audio) een parrot CK3100 bluetooth carkit geplaatst, mijn gsm is een Motorola RAZR V8.

De eerste test, sync adresboek en een telefoontje, was ok. Maar toen ik de wagen een tweede maal startte, zag ik dat de voordien gewijzigde settings (language, contrast, ...) niet bewaard waren. De language stond bv terug op de default 'automatic' ipv op English. Niet erg, ik stel ze opnieuw in en doe een tweede test. Maar nu ook worden de settings niet bewaard.

Op een forum van Parrot heb ik gelezen dat als je de motor stopt en de sleutel uit het contact haalt, er een 'bye bye' booschap op de parrot moet verschijnen. Bij mij blijft de parrot echter gewoon actief tot hij plots zonder stroom valt. Dit zou komen doordat de parrot via de ontstekingskabel (diegene langs waar hij ziet of er al dan niet contact is) nog wat spanning blijft krijgen ipv op 0 volt te vallen. Waardoor het afsluiten en opstarten nadien niet volgens het boekje verloopt.

Heeft er hier iemand dezelfde combi carkit/wagen die feilloos werkt? En verschijnt er bij de andere parrot gebruikers er inderdaad een afscheidsboodschap op de display als de sleutel van het contact wordt gehaald? Dan geef ik morgen een telefoontje naar de zaak die de carkit heeft geplaatst.

Alvast bedankt voor wat feedback!
Kurt
lancer
6th Gear member

Heb ik ook gehad. Constante en geschakelde stroom zijn omgewisseld. De versterker zit links achter in de auto (achter de kofferbakbekleding). Daar zitten denk ik ook de stroomaansluitingen van de parrot (iig bij mij wel). Als het goed is zitten er zekeringhouders op. Door deze los te maken kun je hem op je juiste manier aansluiten.
Kurbey
Starter

Er zaten inderdaad 2 kabels foutief. Na het omwisselen ervan blijven de settings wel bewaard. Probleem opgelost dus :P
Plaats reactie

Terug naar “Telefoon in de auto”