Beste forumleden,
Ik heb op een Volvo V70 bj. 2003( uitvoering 2004) de nieuwe heldere koplampen gemonteerd.( met behulp van de bedradingschema die ik op deze forum gevonden heb).
Zou iemand mij kunnen helpen i.v.m. volgende problemen :? :
1. De tweede dimlicht werkt niet. Kan iemand vertelen waar moet ik de gele en zwarte draad van de tweede dimlicht aansluiten ?
2. De niveauregeling van de koplampen is omgekeerd; dat wil zegen dat niveau 0 op de schakelaar is het laagste niveau van de koplamp en andersom, de laagste punt van de koplamp is niveau 0 op de schakelaar. De Volvo dealer zegt dat er niets aan te doen is????( dat heeft iets te maken met de kabelboom en met de computerbesturing.)
Bedankt alvast voor de komende reacties.
Omgekeerde niveauregeling nieuwe heldere koplampen
-
HansEindhovenV70
- 4th Gear member
Hi,
Het tweede dimlicht moet gewoon kunnen werken zonder problemen, even de bedrading goed bekijken. Het klopt dat de koplampverstelling precies omgekeerd werd. Dit is echter geen probleem, ook niet voor de APK. Dit is zo ook niet te veranderen..
Hans
Het tweede dimlicht moet gewoon kunnen werken zonder problemen, even de bedrading goed bekijken. Het klopt dat de koplampverstelling precies omgekeerd werd. Dit is echter geen probleem, ook niet voor de APK. Dit is zo ook niet te veranderen..
Hans
-
Damax
- Starter
Hans,
Ik heb de bedrading van de heldere koplampen gebruikt en aangepast. Voor de tweede dimlicht heb ik eigenlijk niets gedaan. Ze zijn zoals in de fabriek aangesloten waren: zwarte draad op de zwarte kabel van de koplamp en de gele draad op de gele kabel van de koplamp. Ik vermoed dat een van de twee draden op een andere kabel van de koplamp moet aangesloten zijn.
Bedankt.
Met betreft omkeren van de besturing van de koplamp kon ook niet anders zijnHeb ik (heb ik gisteren goed nagekeken):
Bij de oude modellen is de motor aan de onderkant gesitueerd en bij de nieuwere modellen aan de bovenkant. Dus ze zijn bestuurd precis andersom.
Ik heb de bedrading van de heldere koplampen gebruikt en aangepast. Voor de tweede dimlicht heb ik eigenlijk niets gedaan. Ze zijn zoals in de fabriek aangesloten waren: zwarte draad op de zwarte kabel van de koplamp en de gele draad op de gele kabel van de koplamp. Ik vermoed dat een van de twee draden op een andere kabel van de koplamp moet aangesloten zijn.
Bedankt.
Met betreft omkeren van de besturing van de koplamp kon ook niet anders zijnHeb ik (heb ik gisteren goed nagekeken):
Bij de oude modellen is de motor aan de onderkant gesitueerd en bij de nieuwere modellen aan de bovenkant. Dus ze zijn bestuurd precis andersom.
- Carfreak
- 7th Gear member
Foto's!!! BJ 2003 uitvoering 2004 maar wel met oude koplampen??? Ik snap hem niet. Kan iemand dit uitleggen?
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Mercedes E200 Estate Avantgarde 9tronic MY18
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Mercedes E200 Estate Avantgarde 9tronic MY18
- Paul
- Geartronic member
MY04 heeft altijd "oude"koplampen zijn pas gewijzigd bij het modeljaar 2005.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra