koplampen gaan op en neer
- ginafje
- 2nd Gear member
Wie kan mij helpen een probleem op te lossen,namelijk sinds vandaag na het uitzetten van mijn licht gaan deze steeds op en neer zelfs met contact uit.Zet je het licht aan dan gaan ze soms allebei op en neer en later 1 lamp VREEMD.Heb alle stekkers gecontroleerd en schoon gemaakt.De stroom eraf gehaald maar niets helpt :-x
- EvolvE
- 5th Gear member
De stroom van de accu al eens los gehad?
Denk dat er ergens in de kabels of in de CEM kortsluiting zit.
Denk dat er ergens in de kabels of in de CEM kortsluiting zit.
- Iroll
- 6th Gear member
Ik denk dat het relais van de koplampmotor stuk is. Zit in de ovale relaisbox onder de voorruit. Deksel eraf schroeven en je kan het relais horen klikken als je de lampen aanzet. Blijft het klikken met het omhoog en omlaag gaan van de lampen dan heb je de oorzaak. Andere verdachten zijn het schakelaartje in de motorkapsluiting dat slecht contact maakt of de grote ronde lichtschakelaar op het dashboard is defect.
edit;
de verlichting loopt niet via de CEM, de binnenverlichting wel.
edit;
de verlichting loopt niet via de CEM, de binnenverlichting wel.
-
- 2nd Gear member
Bij mij kunnen de koplampen niet aan en uit als de motorkap geopend is!?
Kunt mischien beter proberen de relais uit te wisselen met die van bijvoorbeeld de mistlampen. Dan kun je het in ieder geval even controleren of ze dan wel normaal functioneren.
Dacht dat deze hetzelfde was, maar dat weet ik niet meer zeker dus even goed na kijken.
Kunt mischien beter proberen de relais uit te wisselen met die van bijvoorbeeld de mistlampen. Dan kun je het in ieder geval even controleren of ze dan wel normaal functioneren.
Dacht dat deze hetzelfde was, maar dat weet ik niet meer zeker dus even goed na kijken.
- Iroll
- 6th Gear member
Dat is een beveiliging om te voorkomen dat de lampen onverwachts omhoog komen tijdens het sleutelen.Bij mij kunnen de koplampen niet aan en uit als de motorkap geopend is!?
Er zit een schakelaartje in het gat van de motorkap sluiting, waar de pen v.d. motorkap invalt. Als je de koplampen opgeklapt wil houden met contact uit dan doe je de lichten aan, motorkap open en lichten weer uit. Koplampen blijven dan opgeklapt (met de lampen uit) om lampen te verwisselen bijv. Doe je de m.kap weer dicht dan gaan de lampen ook dicht.
Het relais v.d. koplampmotortjes kan je niet omwisselen met een ander. Het is nl een speciaal dubbelwerkend relais, een kant voor de l.motor en een kant voor de r.motor.
-
- 2nd Gear member
Die beveiliging is bij mij ook bekend.
En de lampen omhoog houden na openen van de motorkap lijkt mij bij de meeste mensen ook bekend.
Alleen zoals jij zei de werking van het relais controleren door aan en uit doen van de koplampen met open motorkap lijkt mij daardoor niet mogelijk.
Wel als je de pen vastzet waar de motorkap invalt (maar goed)
Dan zijn de relais dus inderdaad anders, was er ook al niet zeker van !
Mischien gewoon een nieuwe aanschaffen om te kijken of hier het probleem in zit, kunnnen nooit zo heel duur zijn.
En de lampen omhoog houden na openen van de motorkap lijkt mij bij de meeste mensen ook bekend.
Alleen zoals jij zei de werking van het relais controleren door aan en uit doen van de koplampen met open motorkap lijkt mij daardoor niet mogelijk.
Dan zijn de relais dus inderdaad anders, was er ook al niet zeker van !
Mischien gewoon een nieuwe aanschaffen om te kijken of hier het probleem in zit, kunnnen nooit zo heel duur zijn.

- Iroll
- 6th Gear member
Sorry, heb je verkeerd begrepen! Idd, je moet even een grote schroevendraaier oid in het gat van de m.kap vergrendeling steken om de lampen te kunnen bedienen met de kap open.Alleen zoals jij zei de werking van het relais controleren door aan en uit doen van de koplampen met open motorkap lijkt mij daardoor niet mogelijk.
- ginafje
- 2nd Gear member
Mensen na veel zoeken het probleem gevonden.
Eerst een ander relais geprobeert , probleem bleef het zelfde.
Alle stekkers en massa aansluiting gecontroleerd en schoon gemaakt ,geen resultaat.
Toen linker koplampmotor uitgebouwd en de kit rondom de motor waar de kabel naar binnen loopt weg gehaald en voila corrosie rond de draden dus kortsluiting.Heel het spul schoon gemaakt en nieuwe kit rond gedaan.
PROBLEEM OPGELOST
Bedankt voor jullie tips en nu dus een tip erbij
Mvgrt Ronny
Eerst een ander relais geprobeert , probleem bleef het zelfde.
Alle stekkers en massa aansluiting gecontroleerd en schoon gemaakt ,geen resultaat.
Toen linker koplampmotor uitgebouwd en de kit rondom de motor waar de kabel naar binnen loopt weg gehaald en voila corrosie rond de draden dus kortsluiting.Heel het spul schoon gemaakt en nieuwe kit rond gedaan.
PROBLEEM OPGELOST

Bedankt voor jullie tips en nu dus een tip erbij

Mvgrt Ronny
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Fijn dat je het opgelost hebt.Ga zo door.
Mensen zonder know how zitten vaak met de handen in het haar met zo'n probleem.En kunnen dit al eens zien om hun mooie volvo aan de kant te zetten.
Oxydatie is dan ook vijand nr 1 van de 480!
Mensen zonder know how zitten vaak met de handen in het haar met zo'n probleem.En kunnen dit al eens zien om hun mooie volvo aan de kant te zetten.
Oxydatie is dan ook vijand nr 1 van de 480!
-
- 2nd Gear member
De ironie !
Ben ik zelf mensen tips aan het geven en verdomd nu heb ik ook een bassie en adrian auto !!
Het relais blijft knipperen dus ik hoop dat het hier in zit!
Ga kijken of ik morgen (hier in oostenrijk) een nieuwe kan krijgen !
Ook leuk dat dit soort dingen altijd gebeuren op vakantie. Een geluk bij een ongeluk ik kan wel de auto bij mijn ouders in de garage zetten, kan er dus rustig aan werken !!
Ik hoop dat dit het probleem oplost!
Ben ik zelf mensen tips aan het geven en verdomd nu heb ik ook een bassie en adrian auto !!
Het relais blijft knipperen dus ik hoop dat het hier in zit!
Ga kijken of ik morgen (hier in oostenrijk) een nieuwe kan krijgen !
Ook leuk dat dit soort dingen altijd gebeuren op vakantie. Een geluk bij een ongeluk ik kan wel de auto bij mijn ouders in de garage zetten, kan er dus rustig aan werken !!
Ik hoop dat dit het probleem oplost!
-
- 2nd Gear member
Help Help !!
Het probleem is nu nog vreemder geworden
Heb gisteren de koplampen omhoog gedaan en het relais er uit gehaald, zodat ik de auto wel gewoon kon gebruiken hier. Lampen blijven open maar goed liever licht dan lampen die kunnen bewegen
Nu blijk echter vandaag dat de lampen spontaan gaan branden !! De lampen waren nog wel omhoog omdat het relais eruit is maar voor de rest was alles uit ! Nou trok mijn broertje uit paniek de stekker van de linker koplampmotor eruit deze heeft hij mij gister zien gebruiken (was er zelf niet vandaag) en toen ging het licht gewoon weer uit !
Nou vermoed ik dus dat het in de linker koplampmotor zit, wanneer de stekker van de motor er uit is gebeuren en geen rare dingen. Denk dat dit dus de problemen veroorzaakt en niet het relais. Heb nu beide stekkers (links en rechts) los gemaakt met de lampen omhoog, zo kan ik er nog mee rijden
Is er iemand die dit verhaal kan bevestigen??? geloof dus niet dat het in het relais zit ik denk dus dat het echt in de linker koplampmotor zit !
P.S. Weet iemand wat deze ongeveer kosten ?
Het probleem is nu nog vreemder geworden

Heb gisteren de koplampen omhoog gedaan en het relais er uit gehaald, zodat ik de auto wel gewoon kon gebruiken hier. Lampen blijven open maar goed liever licht dan lampen die kunnen bewegen

Nu blijk echter vandaag dat de lampen spontaan gaan branden !! De lampen waren nog wel omhoog omdat het relais eruit is maar voor de rest was alles uit ! Nou trok mijn broertje uit paniek de stekker van de linker koplampmotor eruit deze heeft hij mij gister zien gebruiken (was er zelf niet vandaag) en toen ging het licht gewoon weer uit !
Nou vermoed ik dus dat het in de linker koplampmotor zit, wanneer de stekker van de motor er uit is gebeuren en geen rare dingen. Denk dat dit dus de problemen veroorzaakt en niet het relais. Heb nu beide stekkers (links en rechts) los gemaakt met de lampen omhoog, zo kan ik er nog mee rijden

Is er iemand die dit verhaal kan bevestigen??? geloof dus niet dat het in het relais zit ik denk dus dat het echt in de linker koplampmotor zit !
P.S. Weet iemand wat deze ongeveer kosten ?
-
- 2nd Gear member
Ik denk ook dat er kortsluiting zit in de linker koplampmotor!
Helemaal omdat de problemen weg zijn wanneer de stekker los wordt gekoppeld van de linker koplampmotor.
Ik zit er nu alleen over te denk, of de motor schoon maken en de kit eraf halen of een goede gebruikte zoeken.
Als ik hem schoon zou maken, welke kit moet ik gebruiken om deze weer dicht te kitten?
Helemaal omdat de problemen weg zijn wanneer de stekker los wordt gekoppeld van de linker koplampmotor.
Ik zit er nu alleen over te denk, of de motor schoon maken en de kit eraf halen of een goede gebruikte zoeken.
Als ik hem schoon zou maken, welke kit moet ik gebruiken om deze weer dicht te kitten?
- Auk
- 6th Gear member
Een goede kit die hecht op het materiaal. Bij de bouwmarkt heb je keuze genoeg.
Wellicht is het toch handiger voor je om even bij Elchteile te kijken, zoals ik ook al op het 480forum zei. Jörg verkoopt mooi spul voor erg goede prijzen.
Ik heb er ook nog genoeg, maar ik kan geen/moeilijk afstand doen van mijn ES / Turbo spulletjes :oops:
Wellicht is het toch handiger voor je om even bij Elchteile te kijken, zoals ik ook al op het 480forum zei. Jörg verkoopt mooi spul voor erg goede prijzen.
Ik heb er ook nog genoeg, maar ik kan geen/moeilijk afstand doen van mijn ES / Turbo spulletjes :oops:
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT

-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Sanitair kit?
is in iedergeval water afstotend
is in iedergeval water afstotend
- Iroll
- 6th Gear member
Gebruik geen sanitair kit op siliconen basis. Dat hard uit mbv zuren (azijn-of mierenzuur)Je kent de typische zure geur wel die het verspreid. Daar houdt staal niet van, binnen de kortste keren vreet het erdoorheen. Gebruik iets als carrosserie kit, dat blijft soepel en is speciaal bedoeld voor dit soort klusjes. Je hebt het in grijs en zwart, verkrijgbaar bij automaterialen zaken.
- ginafje
- 2nd Gear member
Ik weet wel zeker dat het in de koplampmotor zit,het is zeker de moeite waard om de kit voorzichtig rond de kabel weg te halen en te kijken of er geen kortsluiting is,anders netjes schoonmaken en dan eerst proberen of het probleem opgelost is!Heb zelf carrosserie lijm gebruikt om de boel dicht te lijmen.Weet nu wel dat ze in de garage de motor weggooien en je een rekening van 130 euro krijg gepresenteerd voor een nieuwe,maar jullie zien wel een half uurtje werk en een tube lijm van 11,50 je toch leuk 480 kan blijven rijden! :razz:
- Auk
- 6th Gear member
€130,- voor een nieuwe motor? Is nog goedkoop in tegenstelling van de prijs die ik ken.. :roll:
Auke
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT

MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT