:shock: (945 1995, B230 FK, geen LPG en nooit gehad ook, AW 71, 280.000 km)
Vrijdagavond na een rit van 3 h / 180 km (file) en daarna een korte stop, was de motor niet meer te starten.
Wartel van de brandstofleiding losgeschroefd: er kwam geen benzine uit (ook niet bij draaien van de startmotor).
Ik heb het hier over de leiding vlakbij het kleppendeksel, nabij de injectors. Daar hoort uiteraard druk op te staan.
Voorlopige conclusie: iets met de brandstofpomp? De tank was nog half vol.
Nu was het laat, donker en koud, geen gereedschap bij me, wel vrouw + kind, dus de auto maar laten staan (in Belgie!) en met de trein terug.
Gelukkig staat de auto veilig en iemand was bereid om ons naar het NS-station van Weert te brengen.
Zal nu wel proberen een autoaanhanger + trekauto te regelen om hem zaterdag a.s. af te halen.
Wat kan het geweest zijn? Suggesties?
Bert
Niet meer te starten!
- Baseman
- 4th Gear member
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Neen in ieder geval een brandstofpomprelais mee, die witte op de tweede rij, de meest linker. Die is stuk.
Los van allerlei mogelijke andere oorzaken als, pomp stuk, drukregelaar stuk, zekering stuk, ECU uitgefikt, ditributieriem versprongen, bobine rot, kabels gejat en zo nog meer van dat soort grappen, is het brandstofpomprelais het meest waarschijnlijke.
Zo'n ding moet je eigenlijk als sparepart vanaf 2 ton in de koffer hebben, naast een Volvo Assistance kaartje.
Als je geen nieuw relais, maar wel een draadloze soldeerbout hebt, wil ik je wel mailen hoe je het ter plekke kan verhelpen.
Los van allerlei mogelijke andere oorzaken als, pomp stuk, drukregelaar stuk, zekering stuk, ECU uitgefikt, ditributieriem versprongen, bobine rot, kabels gejat en zo nog meer van dat soort grappen, is het brandstofpomprelais het meest waarschijnlijke.
Zo'n ding moet je eigenlijk als sparepart vanaf 2 ton in de koffer hebben, naast een Volvo Assistance kaartje.
Als je geen nieuw relais, maar wel een draadloze soldeerbout hebt, wil ik je wel mailen hoe je het ter plekke kan verhelpen.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
-
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 31.05.2005 - 23:34
- Locatie: Eindhoven
Dit is meestal de brandstofpomprelais inderdaad. Ik heb exact hetzelfde mee mogen maken met mijn 940, dus precies dezelfde symptomen. Hij startte dan pas meestal als de motor weer helemaal afgekoeld was.
Oftewel: nieuw relais'tje erin en starten maar!
Oftewel: nieuw relais'tje erin en starten maar!

- Baseman
- 4th Gear member
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
- Locatie: 's-Hertogenbosch
De druk is eraf, lijkt wel?
Of ben ik te ongeduldig?
Ik wil wel weten wat het nou is.......of is geweest.
Of ben ik te ongeduldig?
Ik wil wel weten wat het nou is.......of is geweest.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 21:11
- Locatie: Midden Nederland
De druk is er af, ja, zowel van de benzineleiding als van het probleem.
De auto wordt nu door de ANWB op basis van mijn IRK hier naar toe teruggebracht.
Ik was eerder helemaal vergeten dat ik die IRK ook nog had...
De Belgische Wegenwacht heeft er al naar gekeken maar ze kwamen er niet uit (nee geen grapjes aub).
Was niet binnen 48h te repareren, het zou volgens de Belgische WW aan de in de tank ingebouwde brandstofpomp kunnen liggen. (ja tot die voorlopige conclusie was ik zelf ook al gekomen).
In overleg met de ANWB komt de auto nu hier naar toe, dan zien we wel weer.
De auto wordt nu door de ANWB op basis van mijn IRK hier naar toe teruggebracht.
Ik was eerder helemaal vergeten dat ik die IRK ook nog had...
De Belgische Wegenwacht heeft er al naar gekeken maar ze kwamen er niet uit (nee geen grapjes aub).
Was niet binnen 48h te repareren, het zou volgens de Belgische WW aan de in de tank ingebouwde brandstofpomp kunnen liggen. (ja tot die voorlopige conclusie was ik zelf ook al gekomen).
In overleg met de ANWB komt de auto nu hier naar toe, dan zien we wel weer.
- Baseman
- 4th Gear member
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Als dat zo blijkt te zijn, neem dan eens contact op met Wytze (Zijn naam en nummer staan in 1 van deze prijslijsten, ik host ze alleen:http://members.home.nl/volvoforlife/v70 ... rijslijst/)
Hij heeft denk ik nog wel een pompunit (met vlotter wellicht) liggen, en bevind zich min of meer ook in midden-nederland, Hilversum om precies te zijn.
Doe hem de groeten.
Hij heeft denk ik nog wel een pompunit (met vlotter wellicht) liggen, en bevind zich min of meer ook in midden-nederland, Hilversum om precies te zijn.
Doe hem de groeten.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2