parkassist 2005 ook toepasbaar op een model 2001?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
nobacon
2nd Gear member

Kan aan een parking assistance komen van MY2005. Weet iemand of het ook op een MY2001 gaat werken? Evt met een kleine aanpassing.

Heb de handleidingen bekeken van reversing warning system 2001 van de parking assistance 2005 en zie dat er verschillen zijn. Maar ik kan niet beoordelen of ze onderling uitwisselbaar zijn.

Hier wat artikernrs.

de stuureenheid nr.9187071
de sensoren8641281
en de kabelboom9187072

voorb. dank!
hadico
5th Gear member

Hoi ja dat kan heb ik zelf nl ook je zal alleen de berading op de regeleenheid moeten aanpassen deze is anders geschakelt tov mod2005 ook zal je het loudspeakertje moeten plaatsen bij de nieuwe mod. komt het geluid via de speaker van de auto evt kun je ook een cpl kabelboompje los bestellen met speakertje en schakelaar om hem als je een trekhaak in gebruikt neemt het systeem uit te zetten.
Kabelboom vd sensoren is gelijk het gaat dus alleen om de kabel die het geheel met de auto verbind.
nobacon
2nd Gear member

Hadico,
Dank voor uw antwoord. Fijn te horen dat het kan.Omdat ik echt geen techneut ben, toch nog aanvullende vragen. hier is een link naar de montage van de set. http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... c314f2814a

voor de duidelijkheid: ik heb model 2001 en kan aan een setje komen voor model 2005 (geluid over de speakers en schakelaar in dash.)

Het setje bevat een regeleenheid, sensoren met een kabelboom, een een schakellaar in het dashboard.

Mijn vragen / punten:
1 Ik moet een aanpassing doen vanaf de regeleenheid parkassist naar de auto. welke aanpassing is dat precies en moet ik daar onderdelen voor bestellen?
2 Is model 2001 geschikt om de parkassist via de speakers te laten lopen of moeten er nog meer aanpassingen gedaan worden?
3 Zo nee, dan moet ik dus een speakertje aansluiten op de regeleenheid?
4 In de handleiding zie ik niet dat de schakelaar ergens op aangesloten moet worden. is dat correct?
5 Moet er een Softwarematige aanpassingplaats vinden. Zo ja kan iemand een schatting maken vd kosten.
hadico
5th Gear member

Vanaf 2001 kan er al een kabel in de auto liggen voor parkass. dus heb je de kabel al in de auto kun je hem op de regelenheid aansluiten ligt deze er niet dan zul je dus moeten gaan aanpassen evt moet er als je hem toch over de speakers wilt hebben een AEM bijgeplaatst worden of je kunt hem ombouwen naar het oude systeem met speakertje en evt schakelaar (achterin) om hem uit te zetten.
Eerst op zoek dus of je de stekker achterin kunt vinden!

PS De regeleenheid 9187071 is zowel voor de nieuwe als de oude configuratie hetzelfde alleen de aansluiting is anders hij is dus altijd werkend te krijgen en in de oude opstelling heeft hij geen software nodig!
nobacon
2nd Gear member

hadico schreef: Eerst op zoek dus of je de stekker achterin kunt vinden!
Dank voor 't antwoord. Waar kan ik een evt voorbereidingskabel vinden? Is dat links of recht achterin. Dus bestuurders of passagierskant?
hadico
5th Gear member

Links achter ik dacht dat de stekker bruin van kleur was .
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”