Injectoren vervangen hoe? Deze injectoren te groot?

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
gvanminnen
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10

Wie weet het orginele onderdeelnummer van de orginele injectoren van een 440 440 turbo uit '93?

Hoog of laag ohm?
Hoeveel benzinedruk?
Hoeveel cc?

Als ik het onderdeelnummer heb kan ik het laten uitzoeken.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
Gebruikersavatar
Auk
6th Gear member
Berichten: 3524
Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
Locatie: Randstad

Je hebt zelf nog originele injectoren in je blok?

Daar staat het onderdeelnummer op.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
Gebruikersavatar
DeNNiS_
4th Gear member
Berichten: 717
Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
Locatie: Zeeuws-vlaanderen

Ik heb even wat info gehaald van engels 480 forum
Of dit klopt geen idee maar miss heb je er wat aan

The flow rate of the bosch injectors 280-150-741 is 191,8 cc/min at 3 bar system pressure.

At 3.5 bar, the flow rate amounts 207,17 cc/min.

With a stock engine and 120 hp at 0.5 bar of boost, these injectors will do 221.5 cc/min (207,17 at 3.5bar fuel pressure plus 0.5 bar of boost pressure) with a dutycycle of approx. 73 .


To achieve 163 hp, approx. 1bar of boost is needed.
In this case, the injectors will do 235 cc/min at 4.5 bar fuel pressure(3.5bar fuel pressure plus 1bar of boost) with a dutycycle of 93.
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
gvanminnen
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10

Deze staan te koop is dit wat?

Bosch Red series injector,
part number 0280 150 431 ( 0280150431 ).

360 cc/min @ 3.0 bar
410 cc/min @ 3.5 bar
465 cc/min @ 4.5 bar

High Impedance Injectors :
Weerstand 12,0 ohm.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
gvanminnen
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10

Die injectoren passen die hierboven staan en zelfde weerstand.

Ga van 192 cc naar 360 cc, bij een brandstofdruk van 3.0 bar.

Dit is wel een heel stuk meer dus weet nu niet of dit kan. Wat denk zelf misschien dat de orginele injectoren op hun maximum zitten en zowiezo grotere nodig heb. Regelt de ecu zelf de hoeveelheid af?

Zijn injectoren makkelijk te vervangen? Zitten ze alleen geklemt met de o-ringen, dus zo eruit trekken en nieuwe erin?
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
Gebruikersavatar
Auk
6th Gear member
Berichten: 3524
Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
Locatie: Randstad

Yep, injectoren zijn zo te vervangen.

Normaliter regelt de ECU zelf af hoeveel brandstof ingespoten moet worden om een perfecte ontbranding te krijgen, ik denk dat dat met grotere injectoren dus ook geen enkel probleem moet zijn.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Je kan niet zomaar meer opbrengst injectoren plaatsen. Moet je alleen doen als het vermogen boven de 180pk gaat. Daaronder volstaan de originele injectoren. De ECU regelt de hoeveelheid benzine door de openingstijd van de injectoren te verlengen cq verkorten. Maar aangezien die tijden zijn ingesteld op de originele injectoren gaat ie veel te veel benzine inspuiten als je grotere injectoren plaatst. Wil je meer opbrengst dan kan je de benzinedruk verhogen door een andere benzinedruk regulator te plaatsen. Maar alleen doen als je 'm flink opvoert, anders afblijven!
Als je vermoed dat je injectoren niet voldoende inspuiten dan zou ik het zoeken in injectorreiniger in de tank gooien, benzinefilter vernieuwen, druk meten op de injectorrail (3 Bar) druk te laag dan de regulator vervangen.
Gebruikersavatar
hadico
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
Locatie: Amstelveen

Injectie tijd word geregeld aan de hand van je luchtmassa en lambdasignaal en smoorklepstand ga je dus naar te grote injectoren zul je op het moment van volgas geven of hoog vermogen vragen de boel cpl verzuipen omdat op dit soort momenten de injectoren maximaal aangestuurt worden via het volgas signaal wat via je gasklepsensor word gegenereerd op deze momenten dus los van lambda of luchtmassa.
Het plaatsen van grotere injectoren gaat daardoor alleen op als je dus ook meer lucht aanlevert bv na het plaatsen van een grotere turbo zelfs dan is het uitzoeken van de juiste druk en injector capaciteit alleen maar goed uit te voeren als je en rollenbank hebt.
Sieger Everts
2nd Gear member
Berichten: 197
Lid geworden op: 02.01.2007 - 11:15

injectoren vervangen is vrij simpel, even je slangen ed van je spruitstuk los halen, inlaatspruitstuk los halen, (denk aan nieuwe pakking!) daarna benzine aanvoer/af voer afkoppelen , 2 bouten los draaien, clipje die boven op de injectoren aan de rail zitten los klikken 4 x :) , daarna met beleid trekken.

injectoren van een 940 v6 kunnen zo gewisseld worden ( 15 euro het stuk bij elferink te enter)

alles eevn netje aflaten stellen bij Rica , maar dat ben je toch al van plan. :)

vroeger twijfelde ik vaak, daar ben ik nu niet meer zeker van..

-----------------------------
R 5 GT Turbo --> 480 motor
richmod, t25/28 turbo
en nog wat opties

161 pk & 230 Nm koppel @ 0,7 bar
Status --> Big Mod inbouwen
gvanminnen
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10

Zal alvast beginnen met een benzinedrukregelaar aan te schaffen.
Moet zowiezo meer benzine komen denk ik als ik op 1,0 bar gaat rijden.

Injectoren zijn als ik het goed begrijp pas nodig boven de 250 pk en of bij turbodruk van boven de 1,1 bar.
Als ze 15 euro per stuk zijn bestel ik ze zowiezo.

Powerboostvalve twijfel ik een beetje over, omdat ik denk dat het tweede membraam bij volgas opengaat en dan de druk met 0,8 bar verhoogd. Werkt dat 2e membraam wel altijd, zoals het hoort. Heb dan liever een constante hogere druk altijd.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
Sieger Everts
2nd Gear member
Berichten: 197
Lid geworden op: 02.01.2007 - 11:15

nog ff een stukje van de engelstalige site

On standard fuel system the mod can cope with 15-16 psi of boost(1.0 - 1.1 bar), with bigger injectors it can cope with boost up-to 28 psi (1.9 bar).
The injectors needed for this can be sourced from Volvo or scavenged from a 740turbo (B230FT) or V6 engine. These are Bosch injectors (0 280 150 804) with high resistance. die zijn 337cc @ 3.0 bar .

vroeger twijfelde ik vaak, daar ben ik nu niet meer zeker van..

-----------------------------
R 5 GT Turbo --> 480 motor
richmod, t25/28 turbo
en nog wat opties

161 pk & 230 Nm koppel @ 0,7 bar
Status --> Big Mod inbouwen
gvanminnen
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10

Boven de 1,0 bar hoef ik voorlopig niet te komen, omdat ik vermogen zat heb nu met de grotere turbo.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
Sieger Everts
2nd Gear member
Berichten: 197
Lid geworden op: 02.01.2007 - 11:15

Klopt ,ik zit er steeds harder over na te denken om even een weekendje naar engeland te rijden. :toothy7:

vroeger twijfelde ik vaak, daar ben ik nu niet meer zeker van..

-----------------------------
R 5 GT Turbo --> 480 motor
richmod, t25/28 turbo
en nog wat opties

161 pk & 230 Nm koppel @ 0,7 bar
Status --> Big Mod inbouwen
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”