Pagina 1 van 1

Injectoren vervangen hoe? Deze injectoren te groot?

Geplaatst: 20.12.2008 - 22:48
door gvanminnen
Wie weet het orginele onderdeelnummer van de orginele injectoren van een 440 440 turbo uit '93?

Hoog of laag ohm?
Hoeveel benzinedruk?
Hoeveel cc?

Als ik het onderdeelnummer heb kan ik het laten uitzoeken.

Geplaatst: 21.12.2008 - 00:09
door Auk
Je hebt zelf nog originele injectoren in je blok?

Daar staat het onderdeelnummer op.

Geplaatst: 21.12.2008 - 13:03
door DeNNiS_
Ik heb even wat info gehaald van engels 480 forum
Of dit klopt geen idee maar miss heb je er wat aan

The flow rate of the bosch injectors 280-150-741 is 191,8 cc/min at 3 bar system pressure.

At 3.5 bar, the flow rate amounts 207,17 cc/min.

With a stock engine and 120 hp at 0.5 bar of boost, these injectors will do 221.5 cc/min (207,17 at 3.5bar fuel pressure plus 0.5 bar of boost pressure) with a dutycycle of approx. 73 .


To achieve 163 hp, approx. 1bar of boost is needed.
In this case, the injectors will do 235 cc/min at 4.5 bar fuel pressure(3.5bar fuel pressure plus 1bar of boost) with a dutycycle of 93.

Geplaatst: 21.12.2008 - 21:43
door gvanminnen
Deze staan te koop is dit wat?

Bosch Red series injector,
part number 0280 150 431 ( 0280150431 ).

360 cc/min @ 3.0 bar
410 cc/min @ 3.5 bar
465 cc/min @ 4.5 bar

High Impedance Injectors :
Weerstand 12,0 ohm.

Geplaatst: 24.12.2008 - 17:13
door gvanminnen
Die injectoren passen die hierboven staan en zelfde weerstand.

Ga van 192 cc naar 360 cc, bij een brandstofdruk van 3.0 bar.

Dit is wel een heel stuk meer dus weet nu niet of dit kan. Wat denk zelf misschien dat de orginele injectoren op hun maximum zitten en zowiezo grotere nodig heb. Regelt de ecu zelf de hoeveelheid af?

Zijn injectoren makkelijk te vervangen? Zitten ze alleen geklemt met de o-ringen, dus zo eruit trekken en nieuwe erin?

Geplaatst: 24.12.2008 - 17:21
door Auk
Yep, injectoren zijn zo te vervangen.

Normaliter regelt de ECU zelf af hoeveel brandstof ingespoten moet worden om een perfecte ontbranding te krijgen, ik denk dat dat met grotere injectoren dus ook geen enkel probleem moet zijn.

Geplaatst: 24.12.2008 - 17:31
door Iroll
Je kan niet zomaar meer opbrengst injectoren plaatsen. Moet je alleen doen als het vermogen boven de 180pk gaat. Daaronder volstaan de originele injectoren. De ECU regelt de hoeveelheid benzine door de openingstijd van de injectoren te verlengen cq verkorten. Maar aangezien die tijden zijn ingesteld op de originele injectoren gaat ie veel te veel benzine inspuiten als je grotere injectoren plaatst. Wil je meer opbrengst dan kan je de benzinedruk verhogen door een andere benzinedruk regulator te plaatsen. Maar alleen doen als je 'm flink opvoert, anders afblijven!
Als je vermoed dat je injectoren niet voldoende inspuiten dan zou ik het zoeken in injectorreiniger in de tank gooien, benzinefilter vernieuwen, druk meten op de injectorrail (3 Bar) druk te laag dan de regulator vervangen.

Geplaatst: 24.12.2008 - 18:01
door hadico
Injectie tijd word geregeld aan de hand van je luchtmassa en lambdasignaal en smoorklepstand ga je dus naar te grote injectoren zul je op het moment van volgas geven of hoog vermogen vragen de boel cpl verzuipen omdat op dit soort momenten de injectoren maximaal aangestuurt worden via het volgas signaal wat via je gasklepsensor word gegenereerd op deze momenten dus los van lambda of luchtmassa.
Het plaatsen van grotere injectoren gaat daardoor alleen op als je dus ook meer lucht aanlevert bv na het plaatsen van een grotere turbo zelfs dan is het uitzoeken van de juiste druk en injector capaciteit alleen maar goed uit te voeren als je en rollenbank hebt.

Geplaatst: 24.12.2008 - 18:45
door Sieger Everts
injectoren vervangen is vrij simpel, even je slangen ed van je spruitstuk los halen, inlaatspruitstuk los halen, (denk aan nieuwe pakking!) daarna benzine aanvoer/af voer afkoppelen , 2 bouten los draaien, clipje die boven op de injectoren aan de rail zitten los klikken 4 x :) , daarna met beleid trekken.

injectoren van een 940 v6 kunnen zo gewisseld worden ( 15 euro het stuk bij elferink te enter)

alles eevn netje aflaten stellen bij Rica , maar dat ben je toch al van plan. :)

Geplaatst: 25.12.2008 - 21:58
door gvanminnen
Zal alvast beginnen met een benzinedrukregelaar aan te schaffen.
Moet zowiezo meer benzine komen denk ik als ik op 1,0 bar gaat rijden.

Injectoren zijn als ik het goed begrijp pas nodig boven de 250 pk en of bij turbodruk van boven de 1,1 bar.
Als ze 15 euro per stuk zijn bestel ik ze zowiezo.

Powerboostvalve twijfel ik een beetje over, omdat ik denk dat het tweede membraam bij volgas opengaat en dan de druk met 0,8 bar verhoogd. Werkt dat 2e membraam wel altijd, zoals het hoort. Heb dan liever een constante hogere druk altijd.

Geplaatst: 26.12.2008 - 15:02
door Sieger Everts
nog ff een stukje van de engelstalige site

On standard fuel system the mod can cope with 15-16 psi of boost(1.0 - 1.1 bar), with bigger injectors it can cope with boost up-to 28 psi (1.9 bar).
The injectors needed for this can be sourced from Volvo or scavenged from a 740turbo (B230FT) or V6 engine. These are Bosch injectors (0 280 150 804) with high resistance. die zijn 337cc @ 3.0 bar .

Geplaatst: 26.12.2008 - 17:25
door gvanminnen
Boven de 1,0 bar hoef ik voorlopig niet te komen, omdat ik vermogen zat heb nu met de grotere turbo.

Geplaatst: 26.12.2008 - 18:22
door Sieger Everts
Klopt ,ik zit er steeds harder over na te denken om even een weekendje naar engeland te rijden. :toothy7: