Test Volvo C30 T5 R-design

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
davidjoost
2nd Gear member
Berichten: 210
Lid geworden op: 30.12.2006 - 22:45
Locatie: Groningen

En Svensk het kläcka?

Wie een aantal jaar geleden een sportieve en opvallende ‘hot hatch’ wilde hebben, moest het merk Volvo overslaan. Niemand associeerde Volvo met een opvallende compacte auto, maar eerder het tegenovergestelde: een degelijke en ingetogen stationcar. Een auto voor het gezin, en zeker niet bedoeld voor jonge stelletjes die voorlopig nog geen kinderplannen hebben. Toch had Volvo al eerder de P1800 en de 480, waarvan de laatste niet echt een succes was. Simpelweg te hoog geprijsd en teveel vooruitstrevende techniek die niet goed doorontwikkeld was, met als gevolg een auto met veel elektronische problemen. Dit was natuurlijk niet representatief voor het betrouwbare merkimago van Volvo. Het model ging dan ook in 1995 uit productie en kreeg elf jaar later pas een opvolger: de C30. Een auto met dezelfde designelementen als de P1800 en de 480, maar met doorontwikkelde techniek uit de S40 en V50. Hoewel de 480 Turbo geen trage auto was, het predikaat hot hatch verdiende hij niet. Deze C30 daarentegen, is voorzien van dezelfde vijfcilinder turbo als de eerder door ons geteste Ford Focus ST. In combinatie met het opvallende R-design pakket heeft hij, net als de Focus, ook de uitstraling van een hot hatch. Maar dan naar het Zweeds vertaald: “en Svensk het kläcka?”

Afbeelding

Troostpakket

Wie goed kijkt, ziet direct de gelijkenissen met de P1800ES. We beginnen bij de achterzijde. De opvallende glazen achterklep is rechtstreeks uit de jaren ‘70 coupe overgenomen. De zijkanten hebben de bekende ‘heupen’, die we niet alleen bij de P1800 tegenkomen, maar ook bij de bekende 240. Ook als we naar de vormen en lijnen van de twee achterramen kijken, komen die bekend voor. Daar lijkt de ontwerper aardig naar het ontwerp van de P1800 te hebben gekeken. De achterkant is dus vooral gebaseerd op de voorgangers van de C30. Maar als we naar de voorkant kijken, dan zien we dat de ontwerper ineens een compleet andere weg is ingeslagen. Het neusje is namelijk kort, terwijl de 480 en P1800 beide een lange en spitse neus hebben. Ook missen we de klapkoplampen van de 480, maar dat valt goed te verklaren: ze zijn namelijk niet meer van deze tijd. Geen enkele auto wordt er op dit moment nog mee geleverd.

Afbeelding

Als we naar ons testexemplaar kijken zien we dat we niet te maken hebben met een doorsnee C30. Het eerste wat opvalt, zijn de grote titaniumgekleurde wielen. Ze passen goed bij het ontwerp van de C30. Verder zien we een dikkere voorbumper met voorspoiler, een dubbele uitlaat, een grotere achterspoiler en een verlaagd chassis. Al deze sportieve details behoren tot het R-Design pakket. Helaas maken verchroomde spiegelkappen en chromen rand rond de grille ook deel uit van dit pakket. Dit was naar onze smaak net over het randje tussen kunst en kitsch.

Afbeelding

Volvo heeft natuurlijk jarenlang de snelle ‘R’ modellen geleverd. Denk aan de 850 R en daaropvolgend twee generaties V70 R. Tijden veranderen, op dit moment is de vraag naar pk’s steeds kleiner, terwijl een flink aantal groene labels in je motorenaanbod steeds belangrijker wordt. Om die reden heeft Volvo besloten om vooralsnog niet verder te gaan met het ontwikkelen van snelle modellen. De liefhebbers vinden dit natuurlijk erg jammer, maar als troost kun je nu dus het R-Design pakket bestellen. Daarmee heb je wel de looks, maar niet het verbruik en de prestaties van een ‘R’. Hoewel onze T5 qua prestaties toch zeker de sportieve uitstraling van het ‘troostpakket’ waar kan maken. Daarover later meer, laten we eerst het interieur eens bekijken.

Afbeelding

Strak en opgeruimd

In het interieur vinden we ook een aantal R-Design details. Zo is de achtergrond van de tellers ‘R’-blauw, wat we ook al eerder tegenkwamen in vorige ‘R’ modellen van Volvo. Tevens zijn er aluminium sportpedalen en een sportstuur met ‘R’-badge aanwezig. Wat ons betreft subtiele verwijzingen, die in schril contrast staan met de uitbundige bodykit aan de buitenzijde. Voor een hot hatch, of ‘het kläcka’ heeft deze C30 dus een interieur wat redelijk gewoontjes is.

Net als de P1800 en de 480, is ook de C30 een vierzitter. Dit benadrukt de sportieve aspiraties die deze auto heeft. De zetels zijn bekleed met mooi tweekleurig leder, waarvan de binnenste baan een lichtbeige kleur heeft. Helaas blijkt deze tint erg besmettelijk, we konden nu al de sporen van spijkerbroeken zien. Nu had onze testauto al bijna 30.000 kilometer op de teller, maar het toont toch aan dat het leder in deze kleurstelling toch met enige regelmaat grondig moet worden schoongemaakt. De stoelen zitten zoals we van Volvo gewend zijn, als gegoten. Ze bieden genoeg steun en zijn uitgebreid verstelbaar. En wat vooral prettig is, is dat ze niet te hard, maar ook niet te zacht zijn. Na een lange rit stap je weer fris en fruitig uit, alsof je even om boodschappen bent geweest.

Afbeelding

Het dashboard ziet er clean en opgeruimd uit, iets wat niet iedereen zal waarderen. De één vindt het erg strak ogen, en de ander te kaal en daardoor wat saai. Het is in ieder geval een mooi staaltje van sober en strak gelijnd Zweeds design. De kwaliteitsindruk van het dashboard is in elk geval goed. De knopjes voelen degelijk aan en de grote vlakken zijn van een mooie zachte kunststofsoort. Zo zien we het graag. Onze testauto is voorzien van het RTi navigatiesysteem dat er voor zorgt dat de kale vlakte bovenop het dashboard mooi onderbroken wordt door een uitschuifbaar scherm. Het systeem is door middel van een afstandsbediening of met knopjes achter het stuur te bedienen. Voor degene die niet bekend zijn met het systeem is de bediening even wennen, maar zodra je weet waar elk knopje voor staat, dan kun je ze op de tast vinden. De zwevende middenconsole ziet er modern uit, en maakt door de vele knopjes een luxueuze indruk in het verder lege en opgeruimde geheel. Het beperkte aantal opbergvakjes en de grootte daarvan is wel teleurstellend. Je kunt achter de zwevende middenconsole wel mooi een mobiele telefoon kwijt, maar dan is het kleine vakje ook meteen gevuld. De vakken in de portieren hadden ze net zo goed weg kunnen laten, want je kunt er nauwelijks iets in kwijt. De C30 even in een krap parkeerplaatsje zetten is er trouwens niet bij. Het risico om een geparkeerde auto naast je te beschadigen is door de lange en zware deuren helaas zeer reëel.

Afbeelding

Doordat het design van het exterieur blijkbaar zwaarder telde, houdt de hoofdruimte achterin door de aflopende daklijn niet over. Langere personen komen al snel in de knel met hun hoofd. De beenruimte is daarentegen voor een auto in deze klasse niet slecht. Ondanks dat je maar met vier personen in de C30 op stap kunt, kun je het vergeten dat je alle bagage van de vier inzittenden in de kofferruimte kwijt kunt. Die is namelijk ronduit krap. Tot overmaat van ramp was ons testexemplaar helaas ook nog uitgerust met het inmiddels niet meer leverbare en onhandige afdekzeiltje. Tegenwoordig hebben ze gelukkig een mooie harde hoedenplank met een klepje, waarmee je veel eenvoudiger je bagage op kunt bergen. De separaat neerklapbare achterstoelen creëren desgewenst wat extra opbergruimte, mocht dat nodig zijn.

Bekende roffel

Waar een doorsnee C30 doorgaans voorzien zal zijn van een viercilinder benzine of dieselmotor uit de schappen van Ford/PSA, daar is deze T5 voorzien van een echt Volvoblok met de bekende vijfcilinder ‘roffel’. In dit geval voorzien van een turbo, brengt het de 2.5 liter inhoud motor op een respectabele 230pk. In combinatie met het gewichtsvoordeel van deze kleinste Volvo, geeft dit de C30 prestaties die een ‘het kläcka’ waardig zijn. Van 0-100 zou slechts 6,7 seconden in beslag nemen en een topsnelheid van 240 kilometer per uur moet mogelijk zijn.

Afbeelding

Indrukwekkende cijfers, maar de C30 voelt nog tamelijk beschaafd aan. Hoewel hij in de eerste en tweede versnelling schofterig snel is, lijkt de sensatie minder groot dan bij een Focus ST. Die laatst produceert dan ook een hoop meer geluid, waar diezelfde vijfcilinder in de C30 het merendeel van de tijd beschaafd op de achtergrond blijft. Het maximale koppel van 320Nm komt al bij 1500tpm vrij, waardoor de krachtsopbouw heel gelijkmatig verloopt. De ‘duw in je rug’ is fors, maar verloopt relatief soepel. De versnellingen zijn overigens ook behoorlijk lang. In de tweede versnelling haal je meer dan 110 kilometer per uur, terwijl de derde versnelling tot maar liefst 165 kilometer per uur doorloopt. Dit maakt hem qua acceleratie iets trager, maar brengt ook het toerental en daarmee het verbruik en het geluid naar meer aangename waardes.

Afbeelding

Het prettige van deze motor is dat hij niet constant uitdaagt, waardoor je er eerder rustig mee gaat rijden. Door het hoge koppel kun je dan ook vroeg opschakelen, zonder dat de fut er gelijk uit is. Zelfs in de zesde versnelling kun je op de snelweg lekker vlot inhalen. Wie echter met volle teugen wil genieten van het andere karakter van de motor, legt de derde versnelling in, om er onder het genot van de mooie roffel met een bloedgang vandoor te gaan.

Daarbij is het prettig dat de versnellingspook van de C30 relatief klein is en korte slagen heeft. De bak voelt trefzeker aan, en snel schakelen bij hard accelereren is goed mogelijk zonder vreemde geluiden uit de bak te horen. Het verbruik is sterk afhankelijk van het gebruik. Schakel je vroeg op en benut je het hoge koppel en de cruise control, dan is 1 op 14 zeker haalbaar. Wie zich laat verleiden tot dieper het gas intrappen, door een steeds luider klinkende roffel, zal al rap richting de 1 op 7 gaan. Gezien de cilinderinhoud en het prestatiepotentieel van deze motor vallen deze cijfers ons niet tegen.

Afbeelding

Over de motor en bak dus niets dan lof. Helaas viel het verlaagde en harde onderstel waar de C30 R-Design mee voorzien wat minder bij ons in de smaak. We ervoeren hem simpelweg als te hard en stug. De afstemming is dusdanig hard dat hobbels, kuilen en richels hard door worden gegeven. Op de snelweg voelt de auto daardoor wel erg dynamisch en koersvast aan, maar in de stad is het oppassen bij drempels. Als je ook maar iets te hard over een drempel rijdt, dan schaaf je al gauw met de lip van de voorbumper over de grond. Het soepele karakter van de motor, vinden we helaas niet terug in het onderstel. Hier is men wellicht doorgeschoten in het creëren van een hot hatch, die in onze ogen niet per definitie keihard hoeft te zijn.

Het voordeel van het sportonderstel merk je vooral bij het nemen van bochten. De C30 blijft erg vlak en laat zich met een vertrouwd gevoel door bochten jagen. Wel is duidelijk merkbaar dat je met een voorwielaandrijver onderweg bent, als je volgas geeft in een bocht. De auto glijdt dan gecontroleerd over de voorwielen weg. Gelukkig grijpt het DSTC op tijd in, en remt de boel af zodat je niet van de weg niet af gaat. Maar met gedoseerd gas geven in de juiste versnelling is het mogelijk om de adviessnelheden op diverse blauwe borden bijna te verdubbelen.

Afbeelding

Het lekker dikke en met leder beklede R-Design stuurwiel pakt lekker beet en is voorzien van duidelijke knoppen waarmee de cruise control en de audio zich laat bedienen. Ergonomisch de beste oplossing wat ons betreft. Een pookje achter het stuurwiel werkt een stuk minder prettig en kan nog al eens verward worden met de stengel van de richtingaanwijzer. Het stuurwiel laat zich met veel gevoel en redelijk wat weerstand ronddraaien. De auto reageert zeer directe, waardoor je het veilige gevoel van totale controle over de auto krijgt.

Door de dikke C-stijl is het zicht naar achteren erg beperkt, helaas was onze testauto niet uitgerust met parkeersensoren, dus was het af en toe lastig in te schatten hoeveel ruimte er nog over was. Zeker met de meegespoten bodykit is het wel een aanrader om parkeersensoren op de optielijst aan te kruisen. Ook de voorkant is niet altijd even goed in te schatten. Omdat daar ook een extra uit stekende meegespoten lip is aangebracht, is het aan te raden om ze ook voor te bestellen.

Afbeelding

Wie mooi wil zijn…

Wie een aantal jaar geleden het merk Volvo over kon slaan bij de zoektocht naar een sportieve hatchback, kan op dit moment ook bij het Zweedse merk voorzien worden van een sportief bommetje. De T5 motor presteert bovengemiddeld goed en verbruikt niet buitenproportioneel veel. Wie mooi wil zijn en het R-design pakket bestelt, moet op twee manieren pijn lijden. Op zijn zitvlak en in de portemonnee. Het R-Design onderstel is namelijk behoorlijk hard, en dat kan je op lange afstanden tegen gaan staan. Verder is de meerprijs van het R-design pakket niet misselijk. In combinatie met alle andere opties die op onze rijk uitgeruste Summum-uitvoering zetten, had de geteste auto een prijs van ruim 50 mille. Voor een compacte premium ‘hot hatch’ is dat niet vreemd, maar rationeel gezien wel weinig auto voor veel geld. Een A3 of 1-serie met dergelijke prestaties en uitrusting zullen dit echter gemakkelijk weten te overtreffen.

Afbeelding

Keren we terug naar de vraag die we ons in het begin stelden: spreken we hier van 'en Svensk het kläcka'? Voor een deel wel, voor een deel ook niet. Het R-design onderstel en de bodykit geven hem wel de uitstraling en rijeigenschappen van een Zweedse hot hatch. Toch is het soepele karakter van de motor en het ingetogen interieurdesign wellicht iets te braaf. Niet spannend genoeg voor een rasechte hot hatch althans. De vraag is of iemand die Volvo rijdt, of overweegt te gaan rijden, hierop zit te wachten. Wij denken dat de C30 T5 zonder R-design kenmerken de meest uitgebalanceerde en fijne auto oplevert, voor een vriendelijkere prijs.

Auteur: Gregory Weller
Fotografie: Luuk van Kaathoven

Deze test werd mede mogelijk gemaakt door:
Volvo Cars Nederland
Beesd



Testredacteur: Gregory Weller

Fotografie: Luuk van Kaathoven


Voor meer tests en rij-impressies, zie: Autogetest.nl
Gebruikersavatar
Auk
6th Gear member
Berichten: 3524
Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
Locatie: Randstad

Altijd fijn om te lezen, deze impressies! Erg goed in elkaar gezet en jongens, wat een pracht foto's!!

Vind overigens wel dat Greg erg saai achter het stuur zit, is toch een feest om in zo'n auto te rijden?! :D
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33115
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Mooi man! Hele bekende auto ook voor mij, maar vertel eens even wat voor lens en welke camera.

Gaaf leuk te zien zulke posts!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33115
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

De vakken in de portieren hadden ze net zo goed weg kunnen laten, want je kunt er nauwelijks iets in kwijt. De C30 even in een krap parkeerplaatsje zetten is er trouwens niet bij. Het risico om een geparkeerde auto naast je te beschadigen is door de lange en zware deuren helaas zeer reëel.
Ja dit is dus echt onzin, je kan er echt heel makkelijk je telefoon in leggen, je portomonee omdat je anders niet lekker zit. In ieder geval genoeg. En wat zou je er nog meer kwijt willen? Je hebt een opbergvak in het midden en in je armsteun.


En dat parkeren, heb je wel eens een V70 geparkeerd? Deze auto zet je 100x makkelijker met 1 keer steken in een vakje. Heb ook geen parkeersensoren, maar die heb ik ook echt nooit nodig gehad.
Tot overmaat van ramp was ons testexemplaar helaas ook nog uitgerust met het inmiddels niet meer leverbare en onhandige afdekzeiltje. Tegenwoordig hebben ze gelukkig een mooie harde hoedenplank met een klepje, waarmee je veel eenvoudiger je bagage op kunt bergen. De separaat neerklapbare achterstoelen creëren desgewenst wat extra opbergruimte, mocht dat nodig zijn.
Er zijn hier zat mensen die dat afdekzeiltje niet zo onhandig vinden. Je kan hem namelijk zo opbergen want je hebt hem maar 1 op de 20 ritjes nodig. Tenzij je natuurlijk allemaal laptops in je achterbak hebt liggen. Maar het gemak dat je even dat zeiltje erover doet is perfect.

Dat het niet meer leverbaar is is nieuw voor mij, die harde klep is altijd een optie geweest trouwens.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Wat een mooie recensie! Ook een erg mooie C30 :)
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

het zeiltje is ook nog steeds gewoon leverbaar, het is zelfs standaard
Volvo for life
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40794
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Paul schreef:
De C30 even in een krap parkeerplaatsje zetten is er trouwens niet bij. Het risico om een geparkeerde auto naast je te beschadigen is door de lange en zware deuren helaas zeer reëel.
En dat parkeren, heb je wel eens een V70 geparkeerd? Deze auto zet je 100x makkelijker met 1 keer steken in een vakje. Heb ook geen parkeersensoren, maar die heb ik ook echt nooit nodig gehad.
Ik denk dat DJ bedoelt dat de C30 grote deuren heeft. Je moet de deur daarom verder opendoen dan een deur van een 4-deurs auto.
Dat hebben helaas alle 3-deurs auto's, is dus geen specifiek C30 iets.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
volvo for life
2nd Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: 12.05.2005 - 21:24
Locatie: Breda

Bedankt voor de reacties, ik zal even inhoudelijk reageren.
Ja dit is dus echt onzin, je kan er echt heel makkelijk je telefoon in leggen, je portomonee omdat je anders niet lekker zit. In ieder geval genoeg. En wat zou je er nog meer kwijt willen? Je hebt een opbergvak in het midden en in je armsteun.
Ik vind portiervakken juist zo handig om er bijvoorbeeld een ijskrabber, wegenkaart en dat soort spullen in te leggen. Dit omdat het dashboardkastje tijdens het rijden minder bereikbaar is. De grotere modellen van Volvo hebben wel normale portiervakken.
En dat parkeren, heb je wel eens een V70 geparkeerd? Deze auto zet je 100x makkelijker met 1 keer steken in een vakje. Heb ook geen parkeersensoren, maar die heb ik ook echt nooit nodig gehad.
Grappig dat je hier over begint, het eerste wat ik dacht toen ik de C30 achteruit in wilde parkeren: de V70 van m'n moeder draai ik toch met veel meer gemak achteruit een vak in dan een C30 zonder sensoren. Een V70 kun je namelijk veel beter inschatten.

Ook heb je met een V70 minder ruimte nodig omdat de deuren veel minder groot zijn en je dus veel gemakkelijker uit kunt stappen in een krap parkeervak. Een 1 serie of A3 heeft lang niet zo'n gigantische en zware deur. Dat zware vind ik overigens niet direct een bezwaar, je voelt dat je in een veilige auto rijdt.
Er zijn hier zat mensen die dat afdekzeiltje niet zo onhandig vinden. Je kan hem namelijk zo opbergen want je hebt hem maar 1 op de 20 ritjes nodig. Tenzij je natuurlijk allemaal laptops in je achterbak hebt liggen. Maar het gemak dat je even dat zeiltje erover doet is perfect.

Dat het niet meer leverbaar is is nieuw voor mij, die harde klep is altijd een optie geweest trouwens.
De mensen die er in meereden of het zeiltje probeerde los te maken om er onder te kijken vonden het niet de meest handige oplossing. Ik heb al eerder een C30 met harde hoedenplank gereden, en dat is toch echt een heel stuk netter en handiger naar mijn mening. Zeker bij een auto met deze prijsstelling kan zo'n zeiltje natuurlijk echt niet.

Wat ik overigens niet wist is dat het nog steeds geleverd wordt, bij Volvo werd me verteld dat dit nog de oude oplossing is omdat het al een wat ouder testmodel is. Dat gaan we even aanpassen in de test en op de site. :wink:

Overigens ben ik degene die de test heeft geschreven.
Volvo 940 Estate Automaat
Range Rover Vogue SE Westminster
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

probeer eens een kratje boodschappen door de opening van de hardcover te schuiven (of als dat niet gaat die hardcover ergens te gaan laten)
Volvo for life
Gebruikersavatar
Johann
5th Gear member
Berichten: 1305
Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
Contacteer:

Hardcover staat heel mooi maar is idd ook een onding.
Gebruikersavatar
Stevys88
2nd Gear member
Berichten: 145
Lid geworden op: 08.05.2008 - 17:44

Prachtige foto's!!!

En een heerlijke auto, de bakverhoudingen zijn inderdaad aan de lange kant, maar door het vroeg beschikbare koppel is dat geen probleem.

Vorige auto hier Avensis 2.0 VVT-i deed 105 in zijn twee, maar om na zijn 1 snel door te kunnen accelereren moest je wel 300 toeren het rood in duiken :roll:
Volvo C30 2.0D Summum, Barents Blue, Body-kit + Spoiler, RTi, Dynaudio, Sportstuur, Sport-chassis, Leder Quartz - Dark Beige dash, 17"; Mestra, Sunblinds
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4847
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Mooi verslag en schitterend fotowerk!

Deze hete C30 heb ik ook eens mogen rijden....smøllen!
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Gebruikersavatar
Ruud1974
2nd Gear member
Berichten: 100
Lid geworden op: 04.07.2008 - 20:42

Mooi fotowerk, leuke recensie!

Groeten Ruud
Volvo C30 1.6D Sport - MY09 - Business Line I - Chameleon Blue - 17"; Spartacus velgen - Off black leder - USB/Ipod - R-Design combi instrument
Plaats reactie

Terug naar “C30”