Hello allemaal,
In onze 460 (95-96) zit een digitale meeteenheid voor temperatuur, benzine, verbruik etc...
Het rare is dat deze eenheid soms uitvalt. Na een 10-tal minuten rijden gaat ie weer.
We vermoeden dat het met vochtigheid en koude temperaturen te maken heeft.
Dit zou eigenlijk niet mogen.
Heeft nog iemand dit probleem en zoja, hoe is dit opgelost geraakt?
Bedankt al voor alle tips
Digitale meter in dashboard
- teigetje240
- 2nd Gear member
- Contacteer:
-
sjoerdb
- 5th Gear member
bij een auto van deze leeftijd mag alles gebeuren, zal wel een soldering zitten die los zit. gebeurt veel vaker, meestal proberen ze het op te lossen met opnieuw solderen.
digitale meeteenheid wordt hier ook wel info-centre genoemd.
digitale meeteenheid wordt hier ook wel info-centre genoemd.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
- teigetje240
- 2nd Gear member
- Contacteer:
"info-centre"
Jep, ik kon er niet opkomen.
Morgen eens kijken en de contacten reinigen.
Is dit een vaak voorkomend probleem?
Jep, ik kon er niet opkomen.
Morgen eens kijken en de contacten reinigen.
Is dit een vaak voorkomend probleem?
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
De boardcomputers en tellers zijn waardeloos bij de 400 serie. Mijn boardcomputer vertoont soms ook kuren, net zoals de km-teller en RPM-teller. haal ik de klok compleet eruit, en reinig alle contacten met contactspray is het zo voor maanden weer goed. Maar valt echt de infocentre uit of alleen het lampje van de infocentre?
-
440 Turbo
- 2nd Gear member
Ja, komt heel erg vaak voor, met name bij de 480's (niet zo verwonderlijk omdat deze vrijwel allemaal een info-centre hebben). Het probleem zit hem in het printplaatje (op de achterkant van het tellerhuis) waar het kabeltje van het knopje aan vast zit.
Dit printplaatje heb ik verwisseld met een ander info-centre en sindsdien ondervind ik geen problemen meer.
Succes!
Dit printplaatje heb ik verwisseld met een ander info-centre en sindsdien ondervind ik geen problemen meer.
Succes!
-
Melvin
- 2nd Gear member
Ik heb bij mijn 480 de pinnen van de groene en grijze connector op de printplaat opnieuw gesoldeerd. Vaak zijn deze solderingen gebarsten. Even de soldeerbout er op om het opnieuw vloeibaar te maken. Werkt al 2 jaar probleemloos nu.
-
Melvin
- 2nd Gear member
Als het hele infocenter uit lijkt te vallen, kan het ook zijn dat de verlichting uitvalt. Dan zie je ook geen waardes enzo meer. Er zit een halogeen lampje in welke het hele info center verlicht. Misschien dat je, als het info center weer uitgevallen is, er met een lampje op kan schijnen om te controleren of er wel iets weergegeven wordt?
- teigetje240
- 2nd Gear member
- Contacteer:
thx voor de reacties,
De verlichting valt niet uit.
De achtergrond van het center wordt wel verlicht, alleen kan je er niets meer op aflezen.
Het helpt ook niet als je aan de schakelaar in de middenconsole draait om een andere waarde/onderdeel te krijgen.
Morgen of overmorgen gaat ie uitelkaar.
Ik hou jullie op de hoogte
De verlichting valt niet uit.
De achtergrond van het center wordt wel verlicht, alleen kan je er niets meer op aflezen.
Het helpt ook niet als je aan de schakelaar in de middenconsole draait om een andere waarde/onderdeel te krijgen.
Morgen of overmorgen gaat ie uitelkaar.
Ik hou jullie op de hoogte