C70 1e type met hardtop ?

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
levinio
Starter

ik zal me even snel voorstellen. ik ben thomas, 23jaar, woon in het uiterste zuiden van nederland.
Ik rij sinds enkele maanden een audi A3 1.8T waar ik overigens zeer tevreden over ben.

alleen ik zoek alweer iets nieuws. Thuis hebben we al wat volvo's staan: op het moment een 850 estate, een 240 (bj.1982) en een licht blauwe 262c Bertone (bj.1980), vandaar dat ik de volvo hoek ook wel eens wil proberen.

ik ben uitgekomen bij de C70, maar dan wel een cabrio!
nu is alleen de grote vraag of hier werkelijk een hardtop voor te krijgen is (let op 1e type C70 dus), want dat doek vindt ik maar niks.

ik heb er ooit 1 klein fototje van gezien, maar ik weet niet of en waar het tekrijgen is, en of er (grote) aanpassingen voor gedaan moeten worden.

heeft iemand hier meer info over? (liefst met foto)

alvast bedankt!

ps. om geen 2e topic aan te hoeven maken, een kleine vraag nog:
past er een lpg-tank in de kofferruimte van de cabrio?
Volvoman
7th Gear member
Contacteer:

Hij is geleverd door Valmet, Fins carrosseriebedrijf. http://www.valmet-automotive.com/automo ... ww/VolvoCC_
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
Volvoman
7th Gear member
Contacteer:

(het zou ook kunnen zijn dat het slechts een concept ideetje was...)
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
levinio
Starter

concept helaas zo te zien
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

ze zijn door Wiesmann geleverd, foeilelijke, loodzware dingen

http://www.hoeke.nl/Persberichten/hardtopc70.htm
HSRN850
4th Gear member

Misschien zwaar, maar ik vind ze zeker niet foeilelijk.
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230

Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
Auk
6th Gear member