C70 1e type met hardtop ?

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
levinio
Starter

ik zal me even snel voorstellen. ik ben thomas, 23jaar, woon in het uiterste zuiden van nederland.
Ik rij sinds enkele maanden een audi A3 1.8T waar ik overigens zeer tevreden over ben.

alleen ik zoek alweer iets nieuws. Thuis hebben we al wat volvo's staan: op het moment een 850 estate, een 240 (bj.1982) en een licht blauwe 262c Bertone (bj.1980), vandaar dat ik de volvo hoek ook wel eens wil proberen.

ik ben uitgekomen bij de C70, maar dan wel een cabrio!
nu is alleen de grote vraag of hier werkelijk een hardtop voor te krijgen is (let op 1e type C70 dus), want dat doek vindt ik maar niks.

ik heb er ooit 1 klein fototje van gezien, maar ik weet niet of en waar het tekrijgen is, en of er (grote) aanpassingen voor gedaan moeten worden.

heeft iemand hier meer info over? (liefst met foto)

alvast bedankt!

ps. om geen 2e topic aan te hoeven maken, een kleine vraag nog:
past er een lpg-tank in de kofferruimte van de cabrio?
Volvoman
7th Gear member
Contacteer:

Hij is geleverd door Valmet, Fins carrosseriebedrijf. http://www.valmet-automotive.com/automo ... ww/VolvoCC_
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
Volvoman
7th Gear member
Contacteer:

(het zou ook kunnen zijn dat het slechts een concept ideetje was...)
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
levinio
Starter

concept helaas zo te zien
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

ze zijn door Wiesmann geleverd, foeilelijke, loodzware dingen

http://www.hoeke.nl/Persberichten/hardtopc70.htm
HSRN850
4th Gear member

Misschien zwaar, maar ik vind ze zeker niet foeilelijk.
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230

Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
Auk
6th Gear member

Gelukkig is smaak persoonlijk! :D

Heb er een tijd geleden hier in het dorp een zien rijden met zo'n Wiesmann dak. Mooie constructie hoor.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
mga1600
6th Gear member

Ik heb zo'n hardtop mijn C70 Cabrio. Geleverd door Hoeffa in Utrecht en inderdaad gemaakt door Wiesmann. Het is eenmalig een paar uur werk (door Hoeffa gedaan), daarna is het een kwestie van in enkele minuten aanbrengen en verwijderen. De top is voorzien van achterruitverwarming. Het ding verhoogt zowel het comfort als de stijfheid van de auto. In tegenstelling tot Bart Simpson vind ik het ook nog eens een erg mooi ding met een chique uitstraling en hij is zeker niet loodzwaar. Ik heb wel foto's, maar weet niet hoe ik dat hier moet doen. Wil ze wel mailen als ik een e-mail adres krijg. Overigens staat er zo'n hardtop om marktplaats te koop.
mga1600
6th Gear member

Zie mijn vorige reactie - dit is de link : http://auto-diversen.marktplaats.nl/ond ... pleet.html

Hoeffa [of Hoefa?weet niet precies] had er een paar weken geleden ook nog enkele.
levinio
Starter

mga1600 schreef:Ik heb zo'n hardtop mijn C70 Cabrio. Geleverd door Hoeffa in Utrecht en inderdaad gemaakt door Wiesmann. Het is eenmalig een paar uur werk (door Hoeffa gedaan), daarna is het een kwestie van in enkele minuten aanbrengen en verwijderen. De top is voorzien van achterruitverwarming. Het ding verhoogt zowel het comfort als de stijfheid van de auto. In tegenstelling tot Bart Simpson vind ik het ook nog eens een erg mooi ding met een chique uitstraling en hij is zeker niet loodzwaar. Ik heb wel foto's, maar weet niet hoe ik dat hier moet doen. Wil ze wel mailen als ik een e-mail adres krijg. Overigens staat er zo'n hardtop om marktplaats te koop.
bedankt voor de reacties.. hier heb ik wat aan!

het spul is wel verdomd prijzig zeg, maargoed dan heb je wel wat 8)

mga1600, je kan ze mailen naar thomas(a)carxtreme.nl
ben erg benieuwd, ik zal ze tevens hierbij plaatsen
levinio
Starter

even gephotoshopt; een zwart dakje ziet ook wel ruig uit 8)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Hij is zo licht dat je hem er niet in je eentje op kunt zetten, het mooi of niet mooi vinden is idd persoonlijk, ikzelf vind de verhoudingen niet meer kloppen.
Volvo for life
levinio
Starter

bijdeze enkele foto's toegestuurd van mga1600

ik begrijp nu idd dat sommige mensen zeggen dat het model iets anders uitziet dan het oorspronkelijke model. teminste zo lijkt het..

gelukkig blijft het een stuk mooier uitzien dan het standaard doek (teminste das mijn mening)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
liquid_force
6th Gear member

vind het persoonlijk op de donkerblauwe errug sjiek staan!!! mooie wagen!
Auk
6th Gear member

Mooie wagen inderdaad!

Vind dat het achter-raam naar verhouding te hoog is..
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
mga1600
6th Gear member

Toen we deze C70 kochten, was het de bedoeling dat het een auto voor de leukigheid zou worden. Voor dagelijks gebruik hebben we namelijk ook nog een fijne V70 (MY2004). Door wijzigingen in de werksituatie ontstond ineens toch de behoefte aan een tweede "dagelijkse auto". Met de hardtop voldoet de C70 ook 's winters prima aan dat doel.

Voordeel van zo'n hardtop is dat je binnen 2 minuten de auto van karakter verandert van een heerlijke cabrio voor de zomerdag tot een goed geisoleerde en comfortabele auto voor de winter. Kortom wij vinden dit een ideale oplossing. T.o.v. het cabriodakje valt verder op dat het uitzicht naar achteren veel beter is en dat de auto er veel stiller en stijver van wordt.

Mooi of lelijk is inderdaad een kwestie van smaak. Ik vind het persoonlijk wel mooi, nog wat mooier zelfs dan de C70 coupe, maar van mij mag een ander het lelijk vinden. Alledaags is het in ieder geval niet.

Even terugkomend op de opmerking van BartSimpson dat die top zo zwaar is dat je hem met z'n tweeen moet handelen : dat doe je niet vanwege het gewicht, maar omdat je de boel niet wil krassen of deuken, het is namelijk wel een hele grote hardtop. Hij is in je eentje qua gewicht met het grootste gemak op te tillen, maar je moet hem even netjes positioneren zonder de boel te krassen of te deuken, daarom doe je dat met z'n tweeen. Hiervoor had ik een klassieke MGA (vandaar mijn gebruikersnaam) uit 1959. Die had ook een (hele kleine) hardtop, maar ook die plaatste je om dezelfde redenen met z'n tweeen.
De Wiesmann hardtop is prachtig afgewerkt en het eenmalig inbouwen van de (uitgebreide) bevestigingsset is door Hoefa met liefde voor het vak gedaan
llinssen
1st Gear member

Hoe gaat het met de soft-top sinds je de hard-top gebruikt?
Ik heb wel horen zeggen dat de soft-top er nogal van te lijden heeft als die de hele winter in de bak ligt.
Volvo C70 Cabrio 2.5 LPT LPi 1999
PigDog
1st Gear member

Vind het wel OK, maar deel niet de mening dat hij mooier is dan de c-70 coupé...
Volvo C-70 uit '99
Altijd Benz gereden maar dit smaakt ook wel...
mga1600
6th Gear member

Ik heb nog geen ervaring uiteraard, want ik heb de auto nog maar een paar maanden, maar ik verwacht eerlijk gezegd dat het in de praktijk nogal mee zal vallen. Onder in de bak waar de softtop in belandt, is een speciaal rubberrooster neergelegd waardoor de top los komt te liggen van de bodem (dus niet in het water staat) en aan de bovenzijde is er een hoes over de top heen getrokken (die met klitteband vastgezet is)
XC60 T6 Ultimate Dark my24
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”