Pagina 1 van 2

Motor houdt in

Geplaatst: 03.01.2009 - 14:48
door Klaasjan
Experts,

sinds gisteren houdt mijn auto in bij rijden op hogere toerentallen. Stationair loopt hij prima maar zodra je gas geeft ligt het blok te schudden en komt hij niet meer op toeren.

Ik heb de punten reeds bekeken die zien er recht schoon en goed uit, de verdeelkap lijkt ook prima in orde.

Wat voor oorzaken kan het nog meer hebben? Hij schudt overigens altijd al wel een beetje.

Groeten
Klaasjan

Geplaatst: 03.01.2009 - 15:09
door Iroll
Ik zou eerst de ontsteking eens afstellen. Helpt dat niet dan condensator, kabels, rotor verdelerkap en de bougies vervangen en daarna de kleppen stellen. Grote kans dat het probleem dan opgelost is.

Geplaatst: 03.01.2009 - 15:14
door Klaasjan
Hoi,

De ontsteking is net gedaan ik verwacht daar dus geen verbetering uit. Klepstellen is wel een een goede optie dat zal ik volgende week eens laten doen.

Groeten
Klaasjan

Geplaatst: 03.01.2009 - 15:17
door jos244245
Ik zou toch even controleren of de contactpunten op 0,4 staan. Contactpunten die niet precies staan afgesteld zijn vaak de boosdoener.

Geplaatst: 03.01.2009 - 15:19
door Klaasjan
Ok zal ik doen

Geplaatst: 03.01.2009 - 16:05
door imker
Als het een 140 is met een SU carburateur kan het ook zijn dat het rubberen vlies in de carburator gescheurd is. Is indertijd bij mijn 144 wel een keer of 2 het geval geweest.

Geplaatst: 03.01.2009 - 16:26
door biadman
dit kan overigens ook met een stromberg gebeuren

Geplaatst: 03.01.2009 - 16:33
door Klaasjan
Het is overigens een gas met een dubbele carb.

Geplaatst: 03.01.2009 - 16:44
door biadman
dan kan hij 2x scheuren... maar met een gescheurde heb je al dergelijke klachten

Geplaatst: 03.01.2009 - 18:46
door Klaasjan
Is dat ook te checken zonder volledige demontage? En waar dient dat vlies voor? Hij loopt trouwens nu ook een stuk minder zuinig (1:5)

Geplaatst: 03.01.2009 - 19:00
door biadman
Afbeelding

de kelk van de carb zit met 4 schoeven vast als je die losdraait dan kijk je daarbinnen op het membraan (pas op officieel moet er olie in je carb zitten die zal er dan uitlopen!

succes!

Geplaatst: 03.01.2009 - 20:00
door Klaasjan
Dat membraam moet helemaal heel en dicht zijn?

Geplaatst: 03.01.2009 - 20:12
door biadman
yep

Geplaatst: 03.01.2009 - 20:25
door Klaasjan
Ik zal maandag een kijken, bedankt voor het meedenken

Geplaatst: 03.01.2009 - 22:06
door biadman
no prob :)

Geplaatst: 04.01.2009 - 19:02
door whitehorsekart
Voor de goede orde: SU's hebben geen membraan, de Strombergs wél!

Geplaatst: 04.01.2009 - 19:14
door imker
Oeps sorry, ik dacht dat ik su's had.

Geplaatst: 04.01.2009 - 20:23
door biadman
weer wat geleerd

Geplaatst: 05.01.2009 - 08:44
door whitehorsekart
Op mijn 144 zit ook een Stromberg, en ik heb een nieuwe achterin m'n auto liggen voor het geval dat hij scheurt. Je staat namelijk plotseling stil met een motor die hooguit nog stationnair wil draaien.
Dat is me in het verleden dus al eens gebeurd. In die tijd had de wegenwacht ze gewoon bij zich, maar of dat nóg zo is??

Geplaatst: 05.01.2009 - 09:10
door biadman
dat zou wel heel toevallig zijn... worden strombergs op veel auto's gebruikt?