Hallo allemaal,
Ik ben een volvo S60 rijder met 180.000km op de teller. Nu doet zich het volgende probleem voor:
Als ik de auto start en ik wil wegrijden dan krijg ik hem niet meer in zijn versnelling. Uiteraard alle versnellingen geprobeerd. Als ik de auto uitzet dan kan ik de auto in zijn versnelling zetten en vervolgens starten, dan hoor ik een soort knal en shcokt de auto even. Dan kan ik er gewoon mee rijden, al gaat het schakelen niet optimaal. Soms is het zo dat als ik de koppeling intrap dan blijft ie gewoon doorgaan, alleen als ik 'm uit de versnelling trek dan ontkoppelt ie pas. Volgens de dealer kunnen een aantal diengen de oorzaak zijn: De koppelingcylinder, De koppelingsplaat en of het vliegwil. De reparatiekosten bedragen tussen de 1200-2000 euro. Dat is dus nogal een bedrag.
Ik snap dat de reparatie plaats moet vinden om weer veilig verder te kunnen rijden, alleen vraag ik me af of er andere mogelijkheden zijn dan de dealer om de reparatie uit te laten voeren. Scheelt dit wellicht in de kosten en heeft iemand er ervaring mee?
Hoor het graag.
Versnellingen
-
- 2nd Gear member
Hoi,
Ik heb dit net laten repareren. Inderdaad bijna 2000 euri verder. Drukgroep was lek bij mij waardoor de koppelingsplaten gingen kleven en het vliegwiel naar zijn grootje was gegaan. Dit veroorzaakte precies dezelfde klacht als jij hebt.
Het vliegwiel is de boosdoener inzake de kosten: 700 euri excl. BTW voor merk LUK. Dat is de originele die Volvo gebruikt, alleen niet uit een Volvodoosje, maar uit de LUKverpakking. Dat scheelt weer 200 euri volgens mij.
Na de reparatie kan ik weer normaal schakelen.
Helaas pindakaas...ik heb de auto nog maar enkele maanden en hier niet echt op gerekend. Ik heb nog nooit een Volvo met een kapotte koppeling gehad.
Ik heb dit net laten repareren. Inderdaad bijna 2000 euri verder. Drukgroep was lek bij mij waardoor de koppelingsplaten gingen kleven en het vliegwiel naar zijn grootje was gegaan. Dit veroorzaakte precies dezelfde klacht als jij hebt.
Het vliegwiel is de boosdoener inzake de kosten: 700 euri excl. BTW voor merk LUK. Dat is de originele die Volvo gebruikt, alleen niet uit een Volvodoosje, maar uit de LUKverpakking. Dat scheelt weer 200 euri volgens mij.
Na de reparatie kan ik weer normaal schakelen.
Helaas pindakaas...ik heb de auto nog maar enkele maanden en hier niet echt op gerekend. Ik heb nog nooit een Volvo met een kapotte koppeling gehad.
Volvo 460 1.8i DL LPG 1993
Mitsubishi Carisma Royal Class 1.9TD (Help me!) 1998
Volvo 460 TD airco 1996
Volvo V40 1.9D PhaseII 2000
Volvo V70 2.5D Aut. bomvol 1999
Volvo S60 2.4 Intro Edition LPi 2001
VW Touran 1.9 TDI Athene 7-persoons 2004
VW Passat Variant 1.9 TDI Sportline 2004
Volvo V70 2.4D EditionII geartronic MY 2005
VW Passat Variant Sportline 1.6 TDI 2012 (leasebak)
Volvo V60 Ocean Race D3 2012
Mitsubishi Carisma Royal Class 1.9TD (Help me!) 1998
Volvo 460 TD airco 1996
Volvo V40 1.9D PhaseII 2000
Volvo V70 2.5D Aut. bomvol 1999
Volvo S60 2.4 Intro Edition LPi 2001
VW Touran 1.9 TDI Athene 7-persoons 2004
VW Passat Variant 1.9 TDI Sportline 2004
Volvo V70 2.4D EditionII geartronic MY 2005
VW Passat Variant Sportline 1.6 TDI 2012 (leasebak)
Volvo V60 Ocean Race D3 2012
-
- 1st Gear member
Hallo, het heeft even geduurd maar er zit wat schot in de zaak. Ben twee keer naar de dealer gereden met de auto, de eerste keer was ineens het probleem verdwenen toen ik eenmaal bij de dealer was. Vreemd natuurlijk maar goed dan maar wachten tot het probleem weer optrad.
Een goede twee weken later was het weer raak, dus ik weer naar de dealer. Eenmaal aangekomen hadden ze geen tijd om even te kijken vanwege de drukte, dat was balen dus.
Maar goed, via via een adres gekregen van een garage in Harderwijk. Hij vroeg om langs te komen maar prompt was het probleem weer verdwenen toen ik daar aankwam....grrrmpff :-x
Dit was voor de garage wel een teken dat het niet structureel fout hoeft te zijn. Hij raadde aan om in ieder geval de versnellingbakolie te laten vervangen, dit was de moeite van het proberen waard en natuurlijk een stuk goedkoper dan de hele motor eronder uit te schroeven. De olie die eruit kwam was echt pikzwart. Ben nu twee weken verder en het lijkt vooralsnog helemaal goed te gaan. Hopen dat het zo blijft dan bespaar ik in ieder geval die dure reparatie. Zal over een tijdje nog wel een update erop zetten.
Een goede twee weken later was het weer raak, dus ik weer naar de dealer. Eenmaal aangekomen hadden ze geen tijd om even te kijken vanwege de drukte, dat was balen dus.
Maar goed, via via een adres gekregen van een garage in Harderwijk. Hij vroeg om langs te komen maar prompt was het probleem weer verdwenen toen ik daar aankwam....grrrmpff :-x
Dit was voor de garage wel een teken dat het niet structureel fout hoeft te zijn. Hij raadde aan om in ieder geval de versnellingbakolie te laten vervangen, dit was de moeite van het proberen waard en natuurlijk een stuk goedkoper dan de hele motor eronder uit te schroeven. De olie die eruit kwam was echt pikzwart. Ben nu twee weken verder en het lijkt vooralsnog helemaal goed te gaan. Hopen dat het zo blijft dan bespaar ik in ieder geval die dure reparatie. Zal over een tijdje nog wel een update erop zetten.
- jds
- 4th Gear member
Hoeveel kilometers heb/had je reeds met je S60 gereden?Beers! schreef: Ik heb nog nooit een Volvo met een kapotte koppeling gehad.
Ik heb namelijk op 78000km een lek in de koppelingcylinder met als gevolg dat de koppeling ook kapot is, doordat er uit deze cylinder remvloeistof op de koppeling zou terechtkomen.
Is dit niet wat snel?
Na een defecte injector op 60000km, krakkeleren van leder na 7 maanden cruisecontrolsensordefecten resonanties etc, begin ik toch wel aan de kwaliteit van Volvo te twijfelen.
Johan DS
- The Real Master
- 3rd Gear member
jds ik zou haast denken dat je kilometerstand niet zou kloppen, heb je dit wel in orde ?
- aertssenhjc
- 5th Gear member
Ik denk hetzelfde....Dit zijn symptomen van een auto met KM stand van +- 170.000...
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
- jds
- 4th Gear member
aertssenhjc schreef:Ik denk hetzelfde....Dit zijn symptomen van een auto met KM stand van +- 170.000...
Afgaande op de commentaren hier zou ik deze klachten inderdaad eerder op 100.000 km verder verwachten. Zelfs indien dit tijdens de garantieperiode zou voorkomen, vind Volvo dit normale gebruiksschade .
Johan DS
-
- 1st Gear member
beste, ik ben net op reis geweest met caravan naar de ardeche. dit is voor mij zo'n duizend km. na enkele dagen op de camping komt er op de bc remvloeistof laag. daar ik toch reisverzekering heb belde ik de wegenwacht. na controle bleek het de dat de koppelingpomp lekte. de auto is nog in tweedehands garantie dus werd die op transport gezet naar belgie naar de dealer. k.tvakantie!!!
is dit wel normaal dat de koppelingpomp lekt na 117000km???
is dit wel normaal dat de koppelingpomp lekt na 117000km???
s60 24d 163pk bouwjaar 2005
- jds
- 4th Gear member
Wel,
Bij de Volvo P2 reeks schijnt dit tussen 75000 a 120000 km normaal te zijn, tenzij je alleen op de autosnelweg rijd.
Volgende defecten zouden een alternator en een intercooler kunnen zijn. Gelukkig heb je nog garantie.
Johan DS
Bij de Volvo P2 reeks schijnt dit tussen 75000 a 120000 km normaal te zijn, tenzij je alleen op de autosnelweg rijd.
Volgende defecten zouden een alternator en een intercooler kunnen zijn. Gelukkig heb je nog garantie.
Johan DS
-
- 1st Gear member
Hallo, hier ben ik weer. ik zie dat er nogal wat vragen zijn gesteld en mijn excuses dat ik niet eerder heb gereageerd. Maar ben echt razend druk geweest (zat ook veel in het buitenland)
Affijn. Mijn auto heeft momenteel een kilometer stand van 190.000 De problemen begonnen zo rond de 180 a 185.000 kilometer. Inmiddels zijn er ontwikkelingen geweest. Ik vond regelmatig een plasje olie onder de auto. Twee weken geleden na het boodschappen doen op zaterdag vond ik een hele plas olie onder de auto en de koppelingpedaal lag op de bodem.....deed niets meer. SOS Internationaal ingeschakeld en zij stuurden een sleper die vaststelde dat de buitenste hydraulische lager. Vandaag heb ik samen met een monteur de Koppelingsplaat, drukgroep en de hydraulische lager vervangen. De lager lekte inderdaad, de rubber had het begeven. Morgen hoop ik er de laatste hand aan te leggen en weer een tijdje te kunnen rijden.
De onderdelen hebben mij EUR. 320,00 gekost. Omdat ik lid ben van een auto hobby club krijg ik korting bij een automatrialenbedrijf. De monteur zal zo'n 2 a 300 euro kosten dus al met al ben ik dan klaar rond de EUR 600,00. De garage rekende voor dat het minimaal EUR.1600,00 zou kosten. En als het vliegwiel vervangen zou worden dan komt het geheel op zo'n EUR.2500,00 uit. Het vliegwiel kost namelijk rond de EUR. 800,00 exc btw. Wij hebben het risico maar genomen en het vliegwiel niet vervangen, nog even afwachten of het een goede gok was.
Nader bericht volgt.
Affijn. Mijn auto heeft momenteel een kilometer stand van 190.000 De problemen begonnen zo rond de 180 a 185.000 kilometer. Inmiddels zijn er ontwikkelingen geweest. Ik vond regelmatig een plasje olie onder de auto. Twee weken geleden na het boodschappen doen op zaterdag vond ik een hele plas olie onder de auto en de koppelingpedaal lag op de bodem.....deed niets meer. SOS Internationaal ingeschakeld en zij stuurden een sleper die vaststelde dat de buitenste hydraulische lager. Vandaag heb ik samen met een monteur de Koppelingsplaat, drukgroep en de hydraulische lager vervangen. De lager lekte inderdaad, de rubber had het begeven. Morgen hoop ik er de laatste hand aan te leggen en weer een tijdje te kunnen rijden.
De onderdelen hebben mij EUR. 320,00 gekost. Omdat ik lid ben van een auto hobby club krijg ik korting bij een automatrialenbedrijf. De monteur zal zo'n 2 a 300 euro kosten dus al met al ben ik dan klaar rond de EUR 600,00. De garage rekende voor dat het minimaal EUR.1600,00 zou kosten. En als het vliegwiel vervangen zou worden dan komt het geheel op zo'n EUR.2500,00 uit. Het vliegwiel kost namelijk rond de EUR. 800,00 exc btw. Wij hebben het risico maar genomen en het vliegwiel niet vervangen, nog even afwachten of het een goede gok was.
Nader bericht volgt.
- steven460
- 5th Gear member
- Contacteer:
aiai Erg vervelend dat de drukgroep het begeven heeft.
Hoop dat de s60 weer te vreden is nu. Op naar de 250dkm!
Hoop dat de s60 weer te vreden is nu. Op naar de 250dkm!
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
-
- 1st Gear member
Steven, ik hoop het ook van harte...al moet ik zeggen dat ik er hard over denk om hem weg te doen, maar dat moet ik nog maar even afwachten. De ellende is nog niet compleet hoor. Bij de profrit hoorde ik een knal en de auto stond stil, wat denk je wat? Aandrijfas begaf het. Toen we de as eruit haalden en de hoes eraf ging vielen alle kogels er zo uit, bleek de houder die de kogels op zijn plek houdt (een soort schaaltje) gebroken was. )#(%R^#@&*(#) Nieuw kost deze (rechterzijde)as dus ongeveer EUR.500,00. Ik heb er maar eentje van de sloop gehaald. Inmiddels rijdt de auto weer en ik moet zeggen meteen waren alle zorgen en frustraties vergeten. Hij schakelt helemaal goed en koppeling is weer zo soepel als nieuw.
Hoop dat ie nu even gewoon blijft lopen.
Hoop dat ie nu even gewoon blijft lopen.
- steven460
- 5th Gear member
- Contacteer:
brrrrrrrrrrrrr
naar
Ik heb ondertussen totaal zo'n 60000km gereden met de S60's (vorige en huidige gecombineerd). En geen van de problemen gehad die jij nu allemaal hebt gehad. Wel eens een keering lek gehad bij mijn eerste S60. Dit was bij de eerste grote beurt opgemerkt toen ik hem net had... Tjah.
Complete remmen heb ik ooit allemaal rondom vervangen bij mn vorige S60, dat is ook erg prijzig. Maar goed kunnen stoppen is erg belangrijk.
Hoop echt dat dat soort dingen niet meer voorkomen. Aandrijf assen horen echt niet stuk te gaan. Ook niet als er extreem sportief gereden wordt.
naar
Ik heb ondertussen totaal zo'n 60000km gereden met de S60's (vorige en huidige gecombineerd). En geen van de problemen gehad die jij nu allemaal hebt gehad. Wel eens een keering lek gehad bij mijn eerste S60. Dit was bij de eerste grote beurt opgemerkt toen ik hem net had... Tjah.
Complete remmen heb ik ooit allemaal rondom vervangen bij mn vorige S60, dat is ook erg prijzig. Maar goed kunnen stoppen is erg belangrijk.
Hoop echt dat dat soort dingen niet meer voorkomen. Aandrijf assen horen echt niet stuk te gaan. Ook niet als er extreem sportief gereden wordt.
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl