Wie kan mij zeggen hoe de multiriem losgemaakt moet worden. Ik zoek van alles en ik zie hier nergens iets over geschreven. Misschien wat foto;s van Vadis erbij.
Alvast dank. En hoeveel spanrollen en of rollen zitten er buiten de vaste poelies om. Zover ik kan zien 1.
vervangen multriem
- 24AB2
- 3rd Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
- Contacteer:
weinig info in Vadis
1
1
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- 24AB2
- 3rd Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
- Contacteer:
print 2
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 17:45
Op de foto's staat de spanner aangeduidt met een zeskant, maar dit kan ook een torxsleutel zijn (dit was in geval van m'n vader zijn wagen). Het is een automatische spanner.
Je zet gewoon je sleutel erop (zeskant of torx) en draait met de klok mee (dit vraagt redelijk wat kracht). Zo ontspan je hem en kan je de riem ervantussen halen. Omgekeerde volgorde om de riem terug te installeren.
Je zet gewoon je sleutel erop (zeskant of torx) en draait met de klok mee (dit vraagt redelijk wat kracht). Zo ontspan je hem en kan je de riem ervantussen halen. Omgekeerde volgorde om de riem terug te installeren.
- 24AB2
- 3rd Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
- Contacteer:
avstrate schreef:mus_t heel erg bedankt. Kan je de rol er ook af halen op dezelfde manier. Despanrolmaakt namelijk herrie en er zit speling op. Ik moet dus de rol en de riem vervangen.
groet Anton
2 boutjes - zie pijltjes foto 2
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 17:45
De methode dat ik uit heb gelegd is enkel voor de riem er vantussen te halen. Om de spanner los te maken zul je de bouten waarmee deze vastzit moeten losmaken. Op 24AB2's tekeningen zie je de uitleg bij: Replacing the belt tensioner. Het zijn wss bouten die je met een dopsleutel 10 (M6) of 12 (m8 ) kan loshalen (weet het niet vanbuiten).
Als je een momentsleutel hebt zou ik de bouten vastzetten op (als het M6 boutjes zijn) 10Nm of als het M8 bouten zijn 20-25Nm
groeten
Als je een momentsleutel hebt zou ik de bouten vastzetten op (als het M6 boutjes zijn) 10Nm of als het M8 bouten zijn 20-25Nm
groeten
- 24AB2
- 3rd Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
- Contacteer:
mus_t schreef:De methode dat ik uit heb gelegd is enkel voor de riem er vantussen te halen. Om de spanner los te maken zul je de bouten waarmee deze vastzit moeten losmaken. Op 24AB2's tekeningen zie je de uitleg bij: Replacing the belt tensioner. Het zijn wss bouten die je met een dopsleutel 10 (M6) of 12 (m8 ) kan loshalen (weet het niet vanbuiten).
Als je een momentsleutel hebt zou ik de bouten vastzetten op (als het M6 boutjes zijn) 10Nm of als het M8 bouten zijn 20-25Nm
groeten
ha - was je 2 sec voor