Ik rijd sinds kort in een XC 90 D5 Geartronic (2005, 165 km).
Wat mij opvalt is dat er achter in de auto iets tikt. Onregelmatig, klinkt als een relais, lijkt ook wel op het getik dat je soms hoort als je een slechte CD in een speler afspeelt.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn ?
Verder heb ik een keer een melding gehad in de trent van Anti Skid tijdelijk uitgeschakeld. Is dit iets om mee naar de dealer te gaan. Ik heb gewoon garantie op de XC 90.
Dank voor alle hulp en aanwijzingen
Vreemde tik in XC 90 D5 geartronic
- Wolfs XC
- 5th Gear member
Zou het niet wten. Gewoon ff langs de dealer rijden. Foutmeldingen worden opgeslagen in het geheugen.
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
- hadico
- 5th Gear member
Als er een standkachel inzit kan het zijn dat je het brandstofpompje van deze hoort in koude toestand, zou dan dus warm over moeten zijn.
Anti Skid is een melding dat een deel van het systeem ? door de regeleenheid is uitgeschakelt ,mocht hier een storing in zijn geweest is deze altijd nog uit te lezen .
Storingen die zichtbaar(display) of onzichtbaar aanwezig zijn of waren zijn altijd in het geheugen opgeslagen.
Anti Skid is een melding dat een deel van het systeem ? door de regeleenheid is uitgeschakelt ,mocht hier een storing in zijn geweest is deze altijd nog uit te lezen .
Storingen die zichtbaar(display) of onzichtbaar aanwezig zijn of waren zijn altijd in het geheugen opgeslagen.
- lkort
- 3rd Gear member
Ik heb reeds meerdere keren een foutmelding " motorservice vereist" gehad in combinatie met een rode driehoek. Dit terwijl de temperatuurmeter het rode gebied in liep. Niks terug te vinden in het geheugen bij uitlezen.
XC70 2.4D Ocean Race 2005.
S40 D5 Geartronic 2007.
S40 D5 Geartronic 2007.
- Frank860
- 1st Gear member
Het brandstofpompje van mijn standkachel maakt inderdaad zo'n tikkend geluid om de paar seconden. Stopt indien de motor warm is. (en hoor ik eigenlijk enkel indien ik naast de auto sta, bijna niet als ik er in zit.)
Vriend van me heeft de "anti skid tijdelijk uitgeschakeld"-melding ook een keer gehad bij hevige sneeuwval, toen de sensoren van de abs ondergesneeuwd raakten terwijl de auto geparkeerd stond. Melding verdwijnt dan na enkele kilometers rijden als de sensoren terug vrij van sneeuw zijn.
Melding zegt het zelf : "tijdelijk" uitgeschakeld.
Vriend van me heeft de "anti skid tijdelijk uitgeschakeld"-melding ook een keer gehad bij hevige sneeuwval, toen de sensoren van de abs ondergesneeuwd raakten terwijl de auto geparkeerd stond. Melding verdwijnt dan na enkele kilometers rijden als de sensoren terug vrij van sneeuw zijn.
Melding zegt het zelf : "tijdelijk" uitgeschakeld.
- hadico
- 5th Gear member
Melding die je hebt gehad was niet te wijten aan een storing in een van de controleerbare sytemen is dus een 'storing' die valt in de catagorie gelijk aan bv ruitensproeierniveau te laag, is niet normaal maar kan een mechanise achtergrond hebben.lkort schreef:Ik heb reeds meerdere keren een foutmelding " motorservice vereist" gehad in combinatie met een rode driehoek. Dit terwijl de temperatuurmeter het rode gebied in liep. Niks terug te vinden in het geheugen bij uitlezen.
Is dit euvel nog aanwezig of is het reeds opgelost?
-
- 1st Gear member
Probleem met anti skid heeft zich niet meer voorgedaan. Maakt vervuiling als tijdelijke oorzaak heel aannemelijk.hadico schreef:Melding die je hebt gehad was niet te wijten aan een storing in een van de controleerbare sytemen is dus een 'storing' die valt in de catagorie gelijk aan bv ruitensproeierniveau te laag, is niet normaal maar kan een mechanise achtergrond hebben.lkort schreef:Ik heb reeds meerdere keren een foutmelding " motorservice vereist" gehad in combinatie met een rode driehoek. Dit terwijl de temperatuurmeter het rode gebied in liep. Niks terug te vinden in het geheugen bij uitlezen.
Is dit euvel nog aanwezig of is het reeds opgelost?
Passat 1.6 D
Peugeot 305
Renault 19 D
Renault Safraan 2.2
Volvo V40 2.0T
Volvo V50 T5
Volvo S60 D5
Volvo XC90 D5 Summum Mobility
Volvo XC70 D5 Summum
Peugeot 305
Renault 19 D
Renault Safraan 2.2