Hallo allemaal,
Leuk en nuttig forum is dit! Geweldig!
Ik heb recent een S40 2.0D uit 11/2004 gekocht. Reed bij de proefrit echt fantastisch. Precies waarnaar ik op zoek was. 10 januari kan ik hem ophalen. Ik lees wel eens wat over bepaalde kwaaltjes. Kan iemand zeggen waar je bij dit bouwjaar nog op moet letten bij de aflevering?
Thx!
een S40 gekocht
-
- 3rd Gear member
ten eerste welkom en gefeliciteerd.
ik rijd zelf momenteel een V50 2.0D model jaar 06 die juli 2005 is opgeleverd. Echte kwalen heeft die van mijn niet gehad. Wel is de turbo een keer vervangen maar eigenlijk heb ik 3 jaar probleem loos gereden. Het feit dat het een lease auto is maakt het ook makkelijker maar alle problemen zijn feilloos door de dealer opgelost (hulde!).
Jouw wagen is volgens mij van de eerste series die is opgeleverd. Elders op dit forum zijn er tal van artikelen geschreven met name over de eerdere modellen waarbij nogal wat kleine oneffenheden waren.
Ik ben zelf zo tevreden dat ik volgende week mijn 3de V50 in ontvangst hoop te nemen (de eerste was maar voor 2 maanden als voorloop auto voordat ik de 2.0D kreeg).
Een waarschuwing - het is echt een bonnen magneet - voor je het weet rijd je harder als toegestaan.
ik rijd zelf momenteel een V50 2.0D model jaar 06 die juli 2005 is opgeleverd. Echte kwalen heeft die van mijn niet gehad. Wel is de turbo een keer vervangen maar eigenlijk heb ik 3 jaar probleem loos gereden. Het feit dat het een lease auto is maakt het ook makkelijker maar alle problemen zijn feilloos door de dealer opgelost (hulde!).
Jouw wagen is volgens mij van de eerste series die is opgeleverd. Elders op dit forum zijn er tal van artikelen geschreven met name over de eerdere modellen waarbij nogal wat kleine oneffenheden waren.
Ik ben zelf zo tevreden dat ik volgende week mijn 3de V50 in ontvangst hoop te nemen (de eerste was maar voor 2 maanden als voorloop auto voordat ik de 2.0D kreeg).
Een waarschuwing - het is echt een bonnen magneet - voor je het weet rijd je harder als toegestaan.
[list][*]2000 - 2005 Diverse V40's; 1 S40
[/*][*]2005 : V50 2D Momentum MY 06 - Premium Audio
[/*][*]2009 : V50 D5 - Edition 2 - Dynaudio - Sport Chassis
[/*][*]2013 : V60 D6 Plug in Hybrid|Bekleding sport leder K301|Blacksapphire metallic|Driver support, Family-line & HT line|Hemelbekleding offblack|Premium sound multimedia|Zilverkleurige roofrails
[/*][/list]
[/*][*]2005 : V50 2D Momentum MY 06 - Premium Audio
[/*][*]2009 : V50 D5 - Edition 2 - Dynaudio - Sport Chassis
[/*][*]2013 : V60 D6 Plug in Hybrid|Bekleding sport leder K301|Blacksapphire metallic|Driver support, Family-line & HT line|Hemelbekleding offblack|Premium sound multimedia|Zilverkleurige roofrails
[/*][/list]
- safari
- 2nd Gear member
Ik heb al gelezen dat de kachelmotortjes wel eens kuren kunnen hebben. Ben er alleen nog niet uit of dit puur softwarematig is, of dat de klepbediening zelf ook vervangen moet worden als dat het geval zou zijn.
Verder heb ik wat gelezen over de EGR-klep, maar weet ook niet of dat voor dit bouwjaar en motortype aan de orde is.
Dat van die bonnen kan ik me voorstellen. Geweldige motor die 2.0D!! Wat een souplesse. Ook de 6-bak schakelt fantastisch.
Verder heb ik wat gelezen over de EGR-klep, maar weet ook niet of dat voor dit bouwjaar en motortype aan de orde is.
Dat van die bonnen kan ik me voorstellen. Geweldige motor die 2.0D!! Wat een souplesse. Ook de 6-bak schakelt fantastisch.
- Thuurc
- 4th Gear member
Mag ik vragen waar je deze auto gekocht hebt? Ik had zelf een oogje op een 2.0d uit 11/2004, maar die is twee dagen geleden verkocht... 
Heel veel plezier van de wagen! Typische kwaaltjes kan ik je verder niks over vertellen aangezien ik het oude type S40 rijd.

Heel veel plezier van de wagen! Typische kwaaltjes kan ik je verder niks over vertellen aangezien ik het oude type S40 rijd.
Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
- safari
- 2nd Gear member
Bij van Aarle in Nuland, bij Den Bosch. Werd daar erg goed geholpen, tot zover. Zaterdag de wagen ophalen.
Misschien kent iemand hier op het forum de wagen wel?
Het is een aparte kleur, safarigroenmetallic, kenteken 56-PT-GD.
Misschien kent iemand hier op het forum de wagen wel?
Het is een aparte kleur, safarigroenmetallic, kenteken 56-PT-GD.
- Bart
- 8th Gear member
Safari Green is een erg mooi kleur voor een S40/V50! Gefeliciteerd met de aankoop!
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- safari
- 2nd Gear member
Thx! Blij dat m'n vrouw me overgehaald heeft eens naar een Volvo te gaan kijken. Ik had zelf meer de Duitse merken in gedachten. Geen spijt. Ik had gedacht dat die S40 wat saai zou zijn, maar juist het tegendeel!
Iemand nog specifieke dingetjes over dit bouwjaar of misschien zelfs wel DEZE auto? Thx!
Iemand nog specifieke dingetjes over dit bouwjaar of misschien zelfs wel DEZE auto? Thx!
- sanco
- 5th Gear member
Je zou inderdaad kunnen (laten) nagaan of de auto alle updates heeft gehad voor audio, kachel, raamstanden van de voorportieren (ivm windgeruis) , en of er inmiddels een geupdate EGR klep is gemonteerd. Heb daarnaast zelf nog nieuwe rubbers in de voorophanging gekregen ivm kraakgeluiden, maar misschien was dat in nov 04 al wel standaard (betreft volgens mij allemaal updates die in reguliere beurten zouden moeten zijn meegenomen). Opvallend vond ik dat een voor mij vreemde Volvodealer ondanks de nog relatief weinig km's alvorens een start bod uit te brengen alleen maar heel specifiek de koppeling controleerde. Mankeert bij mij niets aan, maar goed, het zal mogelijk zijn redenen hebben.
Ik heb er verder geen grote problemen mee gehad. Helaas afgelopen maand de pech dat mijn accu het na 4,5 jaar reeds genoeg vond en dat "toevallig?" allebei de spiegelverwarmings elementen defect waren, maar dat kan ik geen specifieke problemen noemen.
Je zou evt de vulling /werking van de airco kunnen laten checken. een compressor is een duur ding. Let ook op de slijtage van je banden. Vooral de 17" zijn redelijk aan de prijs en dan kan het uit om de uitlijning even te laten controleren. De achterophangingen zijn gevoelig voor cuppen en staan soms standaard al op de grenzen van de tolerantie. Daar kan helaas weinig of niets aan gesteld worden, maar een keer wisselen helpt het binnen de perken te houden.
O ja, volgens RDW was laatste datum tenaamstelling op 23 feb 08. Weet je de reden hiervan?
Begrijp me overigens niet verkeerd, ik wil je niet bang maken, maar vertel je gewoon de zaken die ik weet of die me opvielen.
Ik zou zeggen: geniet van je auto, in principe heb je geen slechte aankoop gedaan denk ik.
Ik heb er verder geen grote problemen mee gehad. Helaas afgelopen maand de pech dat mijn accu het na 4,5 jaar reeds genoeg vond en dat "toevallig?" allebei de spiegelverwarmings elementen defect waren, maar dat kan ik geen specifieke problemen noemen.
Je zou evt de vulling /werking van de airco kunnen laten checken. een compressor is een duur ding. Let ook op de slijtage van je banden. Vooral de 17" zijn redelijk aan de prijs en dan kan het uit om de uitlijning even te laten controleren. De achterophangingen zijn gevoelig voor cuppen en staan soms standaard al op de grenzen van de tolerantie. Daar kan helaas weinig of niets aan gesteld worden, maar een keer wisselen helpt het binnen de perken te houden.
O ja, volgens RDW was laatste datum tenaamstelling op 23 feb 08. Weet je de reden hiervan?
Begrijp me overigens niet verkeerd, ik wil je niet bang maken, maar vertel je gewoon de zaken die ik weet of die me opvielen.
Ik zou zeggen: geniet van je auto, in principe heb je geen slechte aankoop gedaan denk ik.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla