Aangezien mijn ruitensproeier geen leven geeft, en ik het pompje niet hoor draaien wil ik de zekering even checken, maar ik kan alleen de zekering kast in het motor compartiment vinden.
Volgens het boekje zouden de zekeringen links onder naast het stuur moeten zitten, maar ik kan nergens een klepje o.i.d. vinden waarachter ze zouden moeten zitten. Wel zie ik achter het kunstof een soort van box, maar voor zover ik kan zien kan die niet open, en dan nog zal het een ingewikkelde klus zijn om om een hoekje ondersteboven op zoek te gaan naar een zekering...
Kan iemand mij vertellen waar ik ze kan vinden? Het betreft een V40 1.8 europa uit '97.
Alvast bedankt voor de info
Ilja
Zekering kast V40 waar zit je??
-
- 1st Gear member
Inmiddels zekeringen gevonden..... (ze zaten toch waar ze volgens het boekje hadden moeten zitten)
Alleen.... Nergens op het label een vermelding van een zekering voor de sproeier pomp. Wel voor de wipers voor en achter maar verder niets. Iemand enig idee?
Alleen.... Nergens op het label een vermelding van een zekering voor de sproeier pomp. Wel voor de wipers voor en achter maar verder niets. Iemand enig idee?
- PhysicalZen
- 3rd Gear member
Ik kan vanavond even voor je kijken.
Een vriend van mij heeft ook een 1.8 europa. Kan ik meteen even vergelijken met een T4 uit 97, misschien is het dezelfde zekeringkast.
Een vriend van mij heeft ook een 1.8 europa. Kan ik meteen even vergelijken met een T4 uit 97, misschien is het dezelfde zekeringkast.
Wat goed is...........kan nog steeds beter!!
To tune..or not to tune..Thats no question
V60 D4 r-design, 240 GLE, C303(V40D4 r-design-70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
V60 D4 r-design, 240 GLE, C303(V40D4 r-design-70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
- Volvoman
- 7th Gear member
- Contacteer:
Zie mijn topic hierover een tijdje geleden. Sproeier en wissers zitten bij de V40 op dezelfde zekering
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
-
- 1st Gear member
Hai Volvoman,
bedankt voor de tip.
Mmmmmm.... als het dezelfde zekering is betekend dat waarschijnlijk dat de pomp stuk is, want de wissers doen het gewoon. :-k Dat wordt dus vervangen vrees ik.
Ik ben in elk geval weer een stukje verder.
Grtz,
Ilja
bedankt voor de tip.
Mmmmmm.... als het dezelfde zekering is betekend dat waarschijnlijk dat de pomp stuk is, want de wissers doen het gewoon. :-k Dat wordt dus vervangen vrees ik.
Ik ben in elk geval weer een stukje verder.
Grtz,
Ilja
- Volvoman
- 7th Gear member
- Contacteer:
Bert-Jan Nijhuis
- PhysicalZen
- 3rd Gear member
het is nummer 14 (rechtsboven en staat alleen met geen zekering naast zich!)
moet 20Amp zijn. Lokatie is links onder het stuur (vanaf de bestuurdersdeur goed bereikbaar). (eventueel de zekering uitwisselen met een nieuwe of andere, want je ziet het niet altijd even goed).
Wanneer je de pomp moet vervangen even zeker navragen of je de juiste hebt!! (chassienummercheck). Je komt er het best bij vanaf je rechtervoorwiel, wielkap weghalen en je ziet de pomp zitten. Het zit gewoon in een rubber afdichting geduwd, geklemd door de tank. niet scheef eruit trekken, want dan breekt het slanggedeelte af (als de pomp toch al niet draait maakt dat ook niet veel meer uit!! kun je wel meteen kijken hoe de nieuwe erin moet).
het is inderdaad dezelfde zekering voor de voor-wissers en sproeier en ook voor de koplampwiswasinstallatie (scrabblewoord
).
Het zijn simpele pompjes, het kan ook zijn dat er een vuiltje voor zit!!
Makkelijk iemand de stuurhendel laten bedienen en even luisteren bij het rechtervoorwiel (in de wielkast aan de voorkant). Je hoort het meteen. Wanneer je de pomp hoort lopen, even onder de motorkap checken of je slang niet defect is of.....je nozzels zijn verstopt! Deze kun je het beste nieuw kopen bij de dealer, zijn niet zo duur....
succes
moet 20Amp zijn. Lokatie is links onder het stuur (vanaf de bestuurdersdeur goed bereikbaar). (eventueel de zekering uitwisselen met een nieuwe of andere, want je ziet het niet altijd even goed).
Wanneer je de pomp moet vervangen even zeker navragen of je de juiste hebt!! (chassienummercheck). Je komt er het best bij vanaf je rechtervoorwiel, wielkap weghalen en je ziet de pomp zitten. Het zit gewoon in een rubber afdichting geduwd, geklemd door de tank. niet scheef eruit trekken, want dan breekt het slanggedeelte af (als de pomp toch al niet draait maakt dat ook niet veel meer uit!! kun je wel meteen kijken hoe de nieuwe erin moet).
het is inderdaad dezelfde zekering voor de voor-wissers en sproeier en ook voor de koplampwiswasinstallatie (scrabblewoord

Het zijn simpele pompjes, het kan ook zijn dat er een vuiltje voor zit!!
Makkelijk iemand de stuurhendel laten bedienen en even luisteren bij het rechtervoorwiel (in de wielkast aan de voorkant). Je hoort het meteen. Wanneer je de pomp hoort lopen, even onder de motorkap checken of je slang niet defect is of.....je nozzels zijn verstopt! Deze kun je het beste nieuw kopen bij de dealer, zijn niet zo duur....
succes
- PhysicalZen
- 3rd Gear member
probleem opgelost? wat was het nou precies?