Pagina 1 van 1
Overstap LPG naar diesel
Geplaatst: 10.01.2009 - 16:25
door S60freerider
Op dit moment rijd mijn S60 voortreffelijk op LPG, maar zo af en toe gluur ik wel 'ns stiekem naar een D5.
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze overstap?
En wat zijn de positieve en/of negatieve reslutaten?
Geplaatst: 10.01.2009 - 16:27
door gevanje
waarom wil je overstappen als ik vragen mag? Ja een d5 is een beut qua trekkracht maar het omslagpunt bereik je sneller met een g3.
Misschien kunnen we ruilen.

Ik rij ondertussen te weinig voor diesel.
Geplaatst: 10.01.2009 - 16:34
door Rob2u
gevanje schreef:.....een beut qua trekkracht.....
huh, is dit soms Twents voor "beul" ?

Wat zeur ik eigenlijk?
Geplaatst: 10.01.2009 - 19:03
door S60freerider
Tja, waarom overstappen?
Omslagpunt dus niet? Rijd 30.000 km per jaar en moet met LPG wel vaak tanken ...
Gemiddeld verbruik 1:10, ik ben een rustige rijder.
Caravan trekken (Kip Greyline 50TDB van 1500 kilo) is geen probleem. Maar een diesel rijdt zo geweldig. En ik weet niet wat ik met een LPG-motor die 250.000 km op de klok heeft staan, aan grote onkosten tegemoet moet zien.
Dus als je echt wilt ruilen ...
Geplaatst: 10.01.2009 - 22:12
door Goelette
ik ben onlangs ook van lpg naar d5 gegaan. Ik heb de D5 pas te kort om daar al conclusies uit te gaan trekken, maar het eerste dat ik al geweldig vind, is dat ik nu 3x minder vaak hoef te tanken. Vroeger elke 300-350 km en nu elke 1000. Ook vind ik een diesel gewoon eigenlijk prettiger rijden, veel relaxter.
Overigens kwam bij mij de berekening wel negatief uit, ik rij nou wel wat duurder bij 20.000 km per jaar. Maar volgens berekening heb je het dan over 300 euro per jaar ofzo, en dat is het me wel waard (denk ik

)
Overigens was mijn vorige auto geen Volvo.
Geplaatst: 10.01.2009 - 23:41
door Gast
Tja, ik ben een echte LPG man en toch Diesel.
Waarom? ik zocht wat anders.
Ik wilde wat meer vermogen en als het even kon een automaat.
Met betrekking tot het vermogen, een turbo en LPG, daar ben ik (nog) geen voorstander van.
Voordeel diesel:
Actieradius meer dan verdubbeld.
Een geweldige caravan trekker
Overal in het buitenland kunnen tanken.
En toch, toen de brandstof prijzen behoorlijk gingen stijgen halverwege 2008, heb ik menigmaal aan mijn BiFuel gedacht. :?
Nadeel diesel:
Diesel is gewoon duurder rijden dan LPG
Diesel is milieu onvriendelijker, ondanks roetfilter.
dank
Geplaatst: 11.01.2009 - 07:46
door S60freerider
Bedankt voor jullie duidelijke reacties. De lage LPG-prijzen in mijn woonomgeving (0,37 cent) zijn momenteel inderdaad aantrekkelijk.
Geplaatst: 11.01.2009 - 11:51
door Ludo
AlexV70 schreef:Met betrekking tot het vermogen, een turbo en LPG, daar ben ik (nog) geen voorstander van.
diegene die er geen ervaring(en) mee hebben.... zeggen dat allemaal.

Geplaatst: 11.01.2009 - 19:42
door Gast
Ludo schreef:AlexV70 schreef:Met betrekking tot het vermogen, een turbo en LPG, daar ben ik (nog) geen voorstander van.
diegene die er geen ervaring(en) mee hebben.... zeggen dat allemaal.

Misschien komt dat nog wel eens, maar de komende 4 (3?) jaar niet.
Of ik moet hem plat rijden en dat ben ik niet van plan. 
Geplaatst: 11.01.2009 - 20:21
door euerw
tja ben zelf van een s60 Bifuel naar een 2.4D gegaan en als ik ga kijken betreft het omslag punt zal de eerst zeker goedkoper zijn, na de ervaring op gebied van onderhoud wat gewoon heel shit is betreft de specialisten op dat gebied, heb ik zeker geen spijt van de huidig s60 die ruim voldoet aan de snelle diesels zeker na de tuning(200pk+), daarbij komt nog dat je gewoon ruim 1000km op een volle tank kan rijden zonder de angst of je wel of niet nog een lpg pomp tegen komt, en het rij genot is ff hoger als de bifuel