aankoop s/v40

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
schaefer
3rd Gear member
Berichten: 282
Lid geworden op: 17.02.2008 - 19:47

Ik rijd momenteel een 440 uit '93. Nu ben ik echter op zoek naar een s/v 40 uit ongeveer '98 en een LPG G3 installatie. Wat kunnen deze auto's qua km-stand aan en wat zijn de dingen waar je op moet letten bij de aankoop van deze wagens? Wie heeft voorkeur voor een bepaalde motor (ook met het oog op LGP)

alvast bedankt allen..
Gebruikersavatar
Jolly Breeze Racing
5th Gear member
Berichten: 1324
Lid geworden op: 16.10.2007 - 10:25
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Heb in 1996 een s40 1.8 met LPI-installatie gekocht, in 2004 ingeruild met 370.000 km. Niks geen bijzondere gebreken gehad, alleen vlak voor inruil een lekke uitlaat.
Jolle

1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)

Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
schaefer
3rd Gear member
Berichten: 282
Lid geworden op: 17.02.2008 - 19:47

Niemand verder?
henknoordermeer
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 15.01.2009 - 00:10

Als je voor betrouwbaar en LPG G3 wilt gaan dan raad ik je een 1.8 liter aan met een Vialle LPI G3 installatie..
De pomp in de lpg tank is een zwak puntje en zou na 150.000 km kapot kunnen gaan, dit kost dan ongeveer 400,- voor een revisie of 750 voor een nieuwe tank... Of een 2de hands van Marktplaats voor 150.- erin zetten kan ook.
Maar zo'n pomp kan ook gerust veeel langer mee gaan, is gewoon geluk (of pech) hebben.

De 1.8 motoren zijn zeer betrouwbaar en uitermate geschikt voor lpg. Kunnen makkelijk 4 of 5 ton draaien met het juiste onderhoud.

De 2.0 motor kan ook op lpg... de 2.0 turbo en T4 motor kunnen in principe ook op lpg, maar zijn veel gevoeliger en zul je dus bijna niet op lpg tegen komen.

Succes, De S/V40 is een perfecte wagen.
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

waarom wil je LPG? hoeveel km rij je per jaar?

ik rij zelf nu een V40 diesel, 1.9D 115 pk, 5 cent de kilometer aan brandstofkosten, 270 euro per 3 maanden. hij rijdt prettig, en als je geen haast heb dan kan je altijd 1200 km per tank rijden.

hiervoor reed ik een 440 diesel, ook die kon vaak 900 km op een tank rijden of meer. reed prima.

in allebei gevallen heb je de standaard tank en geen last van lpg tank in achterbak of reservebandplek. ook kan je langere afstanden afleggen op een tank.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Ik heb ook een S40 1.8 16v uit '96 met een Vaille LPI installatie.

Er staat nu 356.000KM op de teller. Het enige LPG-gerelateerde probleem wat ik gehad heb is;

-Bougies(-kabels) vervangen (60e)
-Norzels LPG verstopt en vervangen (100e)

Verder niks geen problemen.

Wat ze kunnen lettende op KM-standen;

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=

LPG
candadas - s40 2.0 16v lpi g3 1997 - 410.000
Regina Roeters (vriendin) - V40 1.8i LPI G3 1997 - 401510km
Bart Giesen - S40 Europe 1997 - 1.8 G3 LPi - 356.000 km
Trompetje - V40 Luxery 1996 - 334.000 km (
Sander - V40 Europa 1997 1.8 G3 - 300.000 km
Turbodesk - V40 Europa 1997 1.8 Lpi G3 - 250.000 km
Zuipschuit - V40 Europa 1998 - 140.750 km
henknoordermeer - V40 1.8 Europa 1997 LPI - 293800 km

Sluit me dus helemaal bij Henk Noordermeer aan. Ook wat aangaat LPG op de T-modellen e.d. De meeste zijn inderdaad 1.8 liter motoren.

Op LPG rijdt ik +/- 500KM. Zeker met oog op de huidige LPG-Prijzen (bij ons 0.41 cent p/l) is het echt supervoordelig rijden! Vooralsnog wil ik niet anders. Je moet misschien iets vaker naar de pomp dan wanneer je op benzine of diesel rijdt.

Diesel +/- 1100KM per tank - 50 liter = 1 op 22 (48e volle tank)
Benzine +/- 750KM per tank - 50 liter = 1 op 15 (59e volle tank)
LPG +/- 500KM per tank - 80 liter (-30%) 56 liter = 1 op 9 (23e volle tank)

Wegenbelasting voor Gelderland;

Diesel; 300 per kwartaal
Benzine: 150 per kwartaal
LPG: 218 per kwartaal

Uitgaande van +/- 1000km
Diesel voor mij; 300e / 3 = 100e p/m + 48e = 148e voor 1100km
LPG voor mij; 218e / 3 = 72e p/m + (2x 23e) 46e = 118e voor 1000km
Benzine voor mij; 150e / 3 = 50e p/m + 79e = 129e voor 1000km

Enige nadeel is dat je voor LPG 2x moet tanken. Maarja als je lui bent, kun het actieradius ook verlengen (tegen hogere brandstofkosten);

LPG = 500KM
Benzine = 750KM, dus kun je 1250KM rijden zonder te moeten tanken haha.
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Voor wat betreft de auto aanzicht; zoals altijd kijken of er onderhoudshistorie bekend is!

Zwakke punten aan de S40 motorisch kan ik je niet zo 1-2-3 noemen.
schaefer
3rd Gear member
Berichten: 282
Lid geworden op: 17.02.2008 - 19:47

om de hoeveel km stand zou de distributie moeten wisselen?? of om de hoeveel jaar? Auto komt voor deze eigenaar van de handel... wel originele boekjes van volvo en van volvo gasinstalatie aanwezig. Ook apk rapport zonder aandachtspunten maar verder kon ik nog niet veel vinden.
bedankt alvast weer allen.
gr. leon
Gebruikersavatar
Rob Bakker
5th Gear member
Berichten: 2189
Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14

Uit mijn hoofd moet de d-riem om de 120.000 km of 8 jaar gewisseld worden.

Meestal wordt er op de kap van de motor een sticker geplakt waar de laatste wissel op aangegeven is.
schaefer
3rd Gear member
Berichten: 282
Lid geworden op: 17.02.2008 - 19:47

ok bedankt. Dikke kans dan dat dat niet is gebeurd en dat ik aan de beurt zou zijn bij een aanschaf. Zit ie er vast al 20.000 km overheen.
Iemand idee van de kosten bij een autogarage (niet dealer liefst). gr.
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

volvo v40 1.8 lpg verbruik 1 op 9 0.56 euro per liter 218euro per 3 maand
volvo v40 1.8 benzine verbruik 1 op 11 1.30 euro per liter 150euro per 3 maand
volvo v40 1.9 diesel verbruik 1 op 16.7 1.03 euro per liter 300euro per 3 maand


per jaar 10000 km, brandstof incl wegenbelasting
lpg 622 euro + 872 euro = 1494euro
benzine 1181 euro + 600 euro = 1782 euro +288euro
diesel 616 euro + 1200 euro = 1818 euro +324euro

per jaar 20000 km, brandstof incl wegenbelasting
lpg 1244 euro + 872 euro = 2116euro
benzine 2362 euro + 600 euro = 2962 euro +846euro
diesel 1232 euro + 1200 euro = 2432 euro +316euro

per jaar 30000 km, brandstof incl wegenbelasting
lpg 1866 euro + 872 euro = 2738euro
benzine 3543 euro + 600 euro = 4143 euro +1405euro
diesel 1848 euro + 1200 euro = 3048 euro +310euro


hoe berekend: kilometers delen door verbruik, dan keer de literprijs. dan heb je de
kostprijs voor die afgelegde afstand. als je daar de wegenbelasting bij optelt per jaar
dan heb je de prijs per jaar voor die kilometerstand, inclusief de wegenbelasting.

wat ik zie is dat benzine ten alle tijden duur is, en alleen maar duurder wordt.
de diesel doet niet onder voor de lpg rijder, het zal ongeveer 300 euro duurder per jaar zijn.
voor lpg sta je behoorlijk vaker bij een tankstation. 1 tank diesel is 2 tanken lpg.
bij lpg lees ik dat na 150000 km je tankpomp stuk kan zijn, dan kan er ook nog kans
zijn op een versleten kop. bij een diesel zal er ook wel wat stuk gaan maar mogelijk niet de
cilinderkop of een brandstofpomp.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Sjoerd ik weet niet waar jij tankt, maar in ieder geval stevig aan de prijs bij jullie! En 1op11 rijden met een benzine?! Wow!

Ik wil je niet schofferen o.i.d.

-maar het verschil tussen de brandstofprijs diesel / LPG vind ik echt een groot verschil... Daarnaast zit in de wegenbelasting een pittig verschil.

-V.w.b het technische aspect; bij 300km kan je dieselpomp ermee ophouden.
Het door jou aangegeven 'na 150dkm KAN is wat vaag. De meeste LPG-rijders hier hebben daar geen hinder aan. Ben het wel met je eens dat het een 'grotere' belasting is voor je motorblok als je op LPG rijdt, maar met regulier onderhoud en de verhalen die ik hier lees (over kilometerstanden) & mijn eigen ervaringen, durf ik te zeggen dat het een goede combi is ;-)

@ Schaefer; Kost bij een Volvo-dealer 350euro. Als je het zelf doet, wat goed te doen is, 125e en een uurtje of 4 werk.
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

de prijzen waar ik mee rekende zijn van www.nu.nl, dus landelijke adviesprijzen. maakt niet echt uit. maar rekent makkelijker.

bedoel je dat 1 op 11 rijden niet te doen is met een x40? ik heb dit getal gehaald van de site www.autoverbruik.nl, meerdere x40 bij elkaar opgeteld en toen gedeeld. toen was dit het gemiddeld verbruik. zo heb ik dat ook met de diesel en lpg gedaan.

diesel is duurder dan lpg, maar wel zuiniger, het wegenbelasting is ook anders. zoals je leest in mijn bericht is diesel per jaar bij 30000 km gewoon 300 euro duurder. maar dan sta je tenminste niet iedere 500 km bij de pomp.

idd heb je gelijk over het verhaal van schade en problemen. dat kan zo afhankelijk zijn van voorgeschiedenis, onderhoud en rijstijl en weet ik het nog meer.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
Rene B.
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 17.01.2009 - 21:30
Locatie: Tilburg

Wat ik me afvraag, heeft iemand ervaring met turbo (T/T4) modellen op LPG?

*rent meteen naar het voorsteltopic*
Renault Clio 1992 - Volkswagen Polo 1997 - Nissan Sunny 1995 - Nissan Almera 1997 - Volvo V40 1.9D 115 PK Europa Sport 2002
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Der zijn wel een aantal T4 LPG-rijders hier ja...
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”